Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 31973 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jalat

  • Vieras
Arvaus jakohihnan vaihdon kustannuksesta n 700-800.

Huh tyyriiltä kuulostaa. Mutta toisaalta ei niin tyyriiltä kuin auton vaihto.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 946
Ei sulla ihan mahdoton matka olisi Vantaan Autokorjaamolle, ihmettelisin jos ei olisi merkittävästi halvempi siellä (jopa 300-400?)?

Pesonen308

  • Vieras
Pitkästä aikaa foorumilla. Alkaa nykyinen Mazda 6 olemaan vaihtokunnossa niin tuli mieleen palaisiko sitä pösökantaan. 308 sw ollut mietinnässä osaksi myös siksi, että vaimo tykkäsi HB mallista. Noh, nyt sitten se kone mietityttää. THP kone oli edellisessä mukava mutta siitähän lojahti se turbo. Perus 1.6 litranen taitaa sitten olla aika vaatimaton kyvyiltään. Dieseliäkään en karta mutta omilla n. 13000 kilometrin vuosiajoilla en ehkä haluaisi maksaa käyttövoimaveroa.
Nyt kun tässä on mennyt pari vuotta kun Pösön vaihdoin pois niin ajattelin kysyä viisaammilta, että kannattaako ostaa THP koneellista käytettyä 308:a enää vai miettiä jotain ihan muuta?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 061
Itse en käytetettyä THP:tä ostaisi. Remontin tarve on melkoisen varma ja siinä äkkiä tonni vilahtaa. Toisaalta jos sitä suhteuttaa uuden auton arvon laskuun, niin ei sellainen tonnin remontti vuodessa tunnu missään.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12 | Tulossa: Peugeot 508 GT PureTech 225 A -18
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Pesonen308

  • Vieras
No joo itsekin vähän kartan tuota THP:tä. Tehothan ne vaan houkuttelee. Se tonni vuodessa remonttiin on itselle iso raha ja syö miestä aika lailla. Pitänee miettiä dieseliä.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 346
    • CitiX Oy
Diesel vero noin 400€. Kone normiajossa mukavampi kuin bensa, toimii paremmin, kuluttaa vähemmän. Suosittelen ehdottomasti dieseliä, vielä jos vähän uudempaan on rahaa käytössä eli hdi, 92, 112 tai 115 koneella niin vielä parempi. Toki 1,6 hdi ei tarjoa niin hyvää huippusuorituskykyä kuin thp, mutta kyllä toi tehokkaampi versio ihan mukavasti 308a liikuttaa. Tietty jos löytää vielä 2 litraisen dieselin niin sen suosituskyky hyvin sama kuin thp.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 862
  • Eipä turhia höttyillä :)
Tietty jos löytää vielä 2 litraisen dieselin niin sen suosituskyky hyvin sama kuin thp.

Kyllä se 308 farkun kohdalla ainakin on ihan asiallista tavoitella 2.0HDi 150, sillä sen verran on tuota omapainoakin jo kopalle kertynyt. Ja tuohon jatkoksi 6-koloinen, pehmeästi vaihtava Aisinin automaatti, niin ihan muikea paketti onkin jo kyseessä :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 533
Ei kai tuota 150 HDi:tä näihin vanhempiin ole saanut?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 946
Kyllä lähtee myös tällä 136hv koneella!  8)

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 862
  • Eipä turhia höttyillä :)
Ei kai tuota 150 HDi:tä näihin vanhempiin ole saanut?

En tunne 308 mallihistoriaa lainkaan :-[ Mutta tuo oma C5 Tourer vs. 308 SW, niin eihän noissa ole painoissa kuin 100kg eroa (=about tankillinen dieseliä) ja tuossa C5:ssa 2.0HDi 136 on kyllä aika minimi. Liikkuu kyllä tuollakin, mutta mistään sportista ei kyllä voida vielä puhua mitenkään :-\ Valitettavasti tuota uudempaa 2.0HDi 163 on enempi tarjolla vasta 508 / C5 -kokoluokassa 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 346
    • CitiX Oy
C5 tuntuu laiskalta 163hv koneellakin, mutta se voi olla paljon pelkkää tuntoakin, ohjaus ja jousitus niin tunnottomia ja pehmeitä.
Painossa eroa noin 150kg, 163hdi farkkuautomaatti painaa 1800kg, 308 SW 136 A noin 1650kg.
Mutta tosiaan ei se THP mikään raketti myöskään ole 308 SW:ssä. Dieseli vääntää paremmin...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 320
Räikkönenkin valitti koko viime kauden, ettei teho riitä vaikka oli suunnilleen 1hv/1kg ;)

Masi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Tuleeko ongelmia bensa 308 1.6 aut. v.2010 aj. 30000, vaihteiston kanssa jos siihen ei ole vaihdettu vaihteiston öljyjä kertaakaan?. Tuossa olisi kiinnostava yksilö vähillä kilometreillä mutta kovasti mietityttää jos ei löydy merkintää että olisi vaihdettu vaihteistoöljyjä. Huoltokirjassa ei ollut merkintää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 680
^Ei tuollainen vielä mitään haittaa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 320
Onko sille edes määritelty vaihtoväliä?