Kirjoittaja Aihe: 308 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2007-2013)  (Luettu 31904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
  • 508 SW THP 156 Active -11
Wagonit on peltikattoisia, sw:t lasikattoisia. Sport-varustetasossa takapenkit on erilliset ja aika näppärästi kipattavissa yksitellen nippuun tai poistettavissa kokonaan. Erot kokonaispainoissa johtuvat pääosin em. eroista lisättynä eri moottorityyppien vaikutuksella. Aikanaan valitsin itselleni sw Sportin juuri penkkien monipuolisen liikuttelun vuoksi ja mallin ylipäänsä hyvän kuormankantokyvyn vuoksi.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 048
Pre-facelift SW:ssä takapenkit erilliset varustetasosta riippumatta.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

keijokos

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 188
Lähinnä kaipaisin tietoa onko sw ja vagon muuten samanlaisia vain takapenkit erilaisia. Sw on kolme erillistä ja vagonissa yhtenäinen penkki mutta onko se pohjalevy ja penkin alta samanlainen

akyttala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
308 olisi hakusessa. THP 156 kiinnostaisi,mutta nähtävästi noita kannattaa vältellä.

Koskeeko jakopää ja imusarjaongelmat kaikkia yksilöitä? Katsomassani vm.2010 autossa oli kilsoja n.40tkm ja myyjän mukaan jakopäälle ja imusarjalle ei ole tarvinnut tehdä mitään. Voiko odottaa, että kyseessä olisikin hyvä kappale..? Vaikuttaako esim öljynvaihtoväli ketjun ikään? Huollot esim 5tkm välein vs. suositeltu 20tkm? Entä ajotyylin vaikutus?
Onko ongelmiin olemassa jo lopullisia korjauksia ja mihin hintaan, jos sellaiset omalla rahalla ennakoiden teettäisi merkkikorjaamolla?

Oli muutoin hieno yksilö ja kyllä THP tuntui miellyttävältä, vaikkakin vanhuksien vti 120 on myös ollut mieleeni ja riittävän tehokashan sekin olisi.. Ei vaan oikein mieleiseni väristä vähillä kilsoilla ole tullut kohdalle ennen tätä THP:tä.

Edit: Ainiin antaako nuo jakoketju ja imusarja/kaasuläppäongelmat jotain merkkiä itsestään ennenkuin auto jättää tielle? Hyvän auton korjauttaminenhan ei sinänsä niin harmita, mutta tielle (tai vaikka kotipihaan työaamuna) jääminen aiheuttaisi sellaisen vitutuksen, ettei mitään rajaa..
« Viimeksi muokattu: 17.10.2017, 16:31:26, kirjoittanut akyttala »