Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 102183 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #240 : 02.07.2015, 15:17:36 »
Jos mahdollista, niin kokeile ehjällä puolapaketilla. Tuntuu siltä, että ko. paketissa on vikaa.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #241 : 27.08.2015, 10:57:21 »
Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4).

Pakoputkiston vuotoa paikallistin ja polkaisin kierroksia reilummin. Tuli moottorin häiriövalo ja antipollution fault, kierrokset kävi kaasuttelun lomassa lähellä punarajaa. Puolapaketti onkin jo nippa nappa vuoden vanha. Autolla ajettiin samana päivänä ja illalla autotalliin startatessa  huomasin että moottorin häiriövalo ja antipollution fault tekstit eivät enää startissa tule. Moottori pikkasen huohottaa öljyä suoraan puolapaketin päälle, tarvisi tarkistaa huohotusletkuliitokset. Eipä ko häiriöilmoituksia ole näkynyt nyt pariin viikkoonkaan. Jääkö moottorinhäiriövalon syttyminen ja antipollution fault auton muistiin ja ponnahtaa OBD testissä katsurille aiheuttaen hylkäysperusteen?  Vaikkei autossa katsastuksessa moottorinhäiriövalo palaisikaan eikä antipollution fault tekstia ruudussa olisikaan. 

Mariah

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #242 : 25.11.2015, 16:08:07 »
Auto: 2001 307 1,6 (TU5JP4, NFU, 3-ovinen).

Antipollution fault ja moottorin vikavalo ilmaantui näyttöön. Yleistesterillä antoi seuraavanlaiset vikakoodit:

- P0480
- P0141
- P0140

Ongelma ilmaantui, kun pakoputkea jouduttiin korjaamaan ja irrotettiin katalysaattorin jälkeinen lambda-antur . Ensin ajattelin, että antoi vikakoodin, koska lambda -anturi oli irti ja nollasin vikakoodit (toki tarkistettiin ensin liitokset). Nyt muutaman päivän kuluttua alkoi taas herjaamaan samaa. Tarkistettiin vielä kerran liitokset ja putsattiin ilmansuodatin. Nyt vielä kerran kokeilin nollata vikakoodit. Olisiko ideaa mistä lähtisi etsimään vikaa, jos edelleen väläyttää saman näytölle?

vts83

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #243 : 30.03.2016, 08:17:06 »
Auto: 2004 307 1,6 (VF33CNFUK83716969).

Tähän kaipaisi itekin vinkkejä.

Tässä talven aikana muutaman kerran syttynyt moottorin kuva mittaristoon ja ajotietokone kertoo antipollution fault. Tilanteet on ollu täyskaasukiihdytyksiä, 2 vaihteella lähelle punarajaa. Mistähän lähtisi, vikakoodeja en ole lukenut.

vts83

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #244 : 07.04.2016, 15:36:47 »
Vikakoodit luettu: P0337 Kampiakselin asentoanturi A liian alhainen signaali. Tila: pysyvä vika.

Itse anturi maksaa vajaa 20€ Bosch tai Hella. Vaihtotyö ei varmaan korjaamolla kauheasti maksa, millaisessa paikassa tuo on jos itse vaihtaisi?

artoav

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #245 : 08.11.2016, 09:18:30 »
Auto: 2006 307 1,6 (TU5JP4, 2. mallisarja).

Pakkasten tultua Pösö alkoi kiukuttelemaan. Ensin muutaman kerran ajossa moottorin lämpömittarin heilahti kerralla normaalilämmöstä tappiin ja STOP valo kojelautaan, näytössä "Engine temp too high", parin sekunnin jälkeen palautui normaaliksi. Sitten yhden käynnistyksen jälkeen moottorin vikavalo syttyi ja näytössä "Antipollution fault". Moottorin tehot ovat tallella ja ajoltaan auto on ihan normaali, ei käyntihäiriöitä tai muuta. Vikavalon lisäksi edelleen muutaman kerran pysähtyessä esim. liikennevaloihin lämpömittarin neula nousi taas tappiin ja STOP kojelautaan, palautui normaaliksi heti kun lähti uudelleen liikkeelle.

Vikakoodeja ei ole vielä luettu, mutta kuulisin mielelläni onko jollain aavistuksia mistä voisi olla kyse. Lisäksi otan vastaan suosituksia pääkaupunkiseudulla hyvästä korjaamosta, jossa kannattaisi lähteä tätä tutkituttamaan.

artoav

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #246 : 22.11.2016, 11:58:00 »
Edelliseen viestiini viitaten, moottorin vikavalo ja antipollution faulty koodi hävisi muutaman päivän ajeluiden jälkeen itsekseen, jo ennen kuin ehdin viedä auton korjaamolle. Vikakoodien luku ei näyttänyt tästä enää jälkeä, mutta sen sijaan moottorin lämpöanturin katkonaista toimintaa löytyi muistista.

Antipollution vika oli ilmeisesti sekin seurausta tuosta lämpöanturiviasta, alun perin ko. koodi tuli päälle kun sammutin auton kerran tilanteessa, jossa moottorin lämpömittari oli punaisella, ja seuraavassa startissa jouduin starttaamaan pari kertaa kymmenisen sekuntia, ennen kuin auto lähti käyntiin, vähän ontuen ensin ja sitten tasaantui. Väärä lämpötilatieto ehkä sekoitti moottorinohjausta, startissa meni hetkellisesti liikaa epäpuhdasta pakoputkeen tms. ja siitä vikakoodi. Ainakin vaikuttaa myös maalaisjärkeen käyvältä tämä selitys vialle.

Tämän perusteella vaihdettiin lämpöanturi, vaihdon jälkeen en ole ehtinyt vielä ajaa kuin korjaamolta kotiin, eli nähtäväksi jää ovatko ongelmat tällä pysyvästi poissa. Käytin autoa Vantaan Autokorjaamolla, jossa homma hoidettiin asiallisesti. Anturi maksoi 55 euroa, vikakoodien luku ja työt ja muut mukaan lukien kaikkineen 190.

Timppade

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #247 : 06.02.2017, 13:34:34 »
Auto: 2004 307 SW 1,6 (265 000 km).

Autolla lähdettiin kiihdyttämään 50->80 jolloin heitti Catalytic Converter Faultin ajotietokoneeseen ja hyytyi. Puolapaketin vaihtamalla kone suostui "toimimaan" mutta oireeksi jäi moottorinvikavalo, APF-ilmoitus ajotietokoneeseen ja normaalia korkeampi tyhjäkäynti. Tyhjäkäynti myös heijaa lämpimällä moottorilla vähän väliä joitain satoja kierroksia. Muuten kulkee, starttaa ja toimii normaalisti tienpäällä.

Vikakoodiksi auto antaa P0123 = Kaasuläpän asentotunnistimen/kytkimen A- virtapiirin korkea sisääntulojännite.

Kaasuläppä ja tulpat on vaihdettu mutta vikaa ei saanut nollattua. Kaivattaisiin hieman neuvoja!

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #248 : 12.02.2017, 14:03:42 »
Auto: 2004 307 SW 1,6.

Projektista löytyy antipöllö ja 0443 vikakoodi eli höyryjen kierrätysventtiili kait se sit tämä on.

Onko näissä käytännössä muita vikoja kuin sähköisiä (piuhat, liitimet jne),  vai myös aktiivihiili "vanhentut" tai muu itse mötikän toimintaan kuuluva? No tietty kun venttiilistä kyse, voi se vuotaakkin, mut miksi tankki vaatii alipaineen?  Näitä ongelmia näyttää muillakin olleen, muttei "hajottamolta uus" ratkaisuja kummemmin. Itse auto käy moitteita, tuon pöllöilmoituksen kun vaan sais pois katsastukseen.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #249 : 12.02.2017, 20:04:12 »
Höyryjen kierrätysventtiili on melko varmasti tuossakin solenoidi, ja auto tunnistaa mahdollisesti vain sähköisen piirin olevan poikki. Ehjä venttiili jostakin, vaikka purkuautosta, niin valitus poistunee siltä osin. Minulla se solenoidiventtiili ruostui kerran täysin rikki, tosin ei ollut 307, jolloin se piti vaihtaa ehjään.

Itse  mittasin aluksi solenoidin navoilta vastusarvon, ja siitä näki piirin olevan poikki. Tankki ei varsinaisesti vaadi alipainetta, vaan solenoidi on sitä varten, että sen kautta moottori imaisee aktiivihiilisuodattimeen tankin huohotuksesta kertyneet hiilivedyt poltettaviksi.

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #250 : 12.02.2017, 21:50:12 »
Pitääpä mitata ja jos poikki, niin laitan tilalle normi releen ja korkkiin pikku reiän.

Kaikenlaisia turhuuksia niitä on näissä bensavehkeissäkin, reilu 20v hdi ja 1.9d vehkeillä ajellut on ihmeissään.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #251 : 12.02.2017, 22:02:30 »
Mihin korkkiin reikä, ja miksi? Jos tarkoitit bensatankin korkkiin, niin ei sitä tarvitse, eikä kannata tehdä. Kyllä se tankki korvausilman saa hiilisuodattimen läpi, jos se imuputki vain ei ole tukossa. Jossain malleissa se imuputki voi päätyä muovilokarin takana hienon hiekan peittämäksi ja tukkeutua, mutta puhdistuksella siitäkin selviää.

FS307

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #252 : 25.02.2017, 21:19:51 »
Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4, 109 hv, 137 000 km).

Antipollution fault ilmoitus tuli muutama kuukausi sitten, lähti omineen pois. Nyt syttyi uudestaan eikä katoa enää. Vikakoodit luettu, antaa koodin P0443, nollattu mutta syttyi uudestaan kun käynnisti toisen kerran. Käy ihan normaalisti, normaalit tehot, käynnistyy normaalisti jne., mutta mootorinvikavalo palaa ja antaa tuota ilmoitusta.

Tulpat vaihdettu n. 2 000 km sitten. Koska käy&toimii hyvin olisko syy tankin huohotuksessa? Tosin korkkia avaamalla ei suhahdusta kuulu. Lambda ja puolat kävi mielessä mutta tosiaan toimii ihan normaalisti että olisko niissäkään? Onko vinkkejä antaa?

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #253 : 01.04.2017, 19:48:22 »
Auto: 2004 307 SW 1,6.

Projektista löytyy antipöllö ja 0443 vikakoodi eli höyryjen kierrätysventtiili kait se sit tämä on.

Onko näissä käytännössä muita vikoja kuin sähköisiä (piuhat, liitimet jne),  vai myös aktiivihiili "vanhentut" tai muu itse mötikän toimintaan kuuluva? No tietty kun venttiilistä kyse, voi se vuotaakkin, mut miksi tankki vaatii alipaineen?  Näitä ongelmia näyttää muillakin olleen, muttei "hajottamolta uus" ratkaisuja kummemmin. Itse auto käy moitteita, tuon pöllöilmoituksen kun vaan sais pois katsastukseen.

Projekti edennyt ja leimakin haettu (kierrätysventtiili korvattu hetkellisesti normi releellä = vikavalo pois), mutta edelleen mietityttää tuo kierrätysventtiili ja tankkiin syntyvä kohtuu iso alipaine. Jos oikein ymmärrän tuon tarkoituksen, niin aktiivihiilikanisteri kesää bensahöyryt säiliöönsä ja koneen käydessä imee höyryt venttiilin/tietsikan ohjaamana polton kautta huitsin nevadaan. Mut miksi syntyy alipaine, kanisterin läpihän tankin pitäisi myös saada korvausilmaa kuluneen polttoaineen tilalle. Testasin itse hiilisäiliön läpi menevää ilmaa ja kohtuu helpolla se sitä kautta takaisin pääsee, tuo sähköinen venttiilihän vain estää moottorille päin kulkeutuvan höyryn kulun vai?

Eli kun minullakin on itse venttiili palanut, niin miksen vaan avaa kaikki venttiilit "selälleen" ja jätä tietsarilta tulevaan ohjaukseen pelkän releen, niin ei sytytä vikavaloa.

ermukermu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #254 : 04.06.2017, 21:38:46 »
Auto: 2006 307 1,6 (TU5JP4).

Antipollution fault ja vikakoodit: P0352, P1336, P1338 ja P1339. Onko suuntaa antavaa?

TEMP_ARKISTOON


Peugeot 307 1.6 2006 tu5jp4