Edelliseen viestiini viitaten, moottorin vikavalo ja antipollution faulty koodi hävisi muutaman päivän ajeluiden jälkeen itsekseen, jo ennen kuin ehdin viedä auton korjaamolle. Vikakoodien luku ei näyttänyt tästä enää jälkeä, mutta sen sijaan moottorin lämpöanturin katkonaista toimintaa löytyi muistista.
Antipollution vika oli ilmeisesti sekin seurausta tuosta lämpöanturiviasta, alun perin ko. koodi tuli päälle kun sammutin auton kerran tilanteessa, jossa moottorin lämpömittari oli punaisella, ja seuraavassa startissa jouduin starttaamaan pari kertaa kymmenisen sekuntia, ennen kuin auto lähti käyntiin, vähän ontuen ensin ja sitten tasaantui. Väärä lämpötilatieto ehkä sekoitti moottorinohjausta, startissa meni hetkellisesti liikaa epäpuhdasta pakoputkeen tms. ja siitä vikakoodi. Ainakin vaikuttaa myös maalaisjärkeen käyvältä tämä selitys vialle.
Tämän perusteella vaihdettiin lämpöanturi, vaihdon jälkeen en ole ehtinyt vielä ajaa kuin korjaamolta kotiin, eli nähtäväksi jää ovatko ongelmat tällä pysyvästi poissa. Käytin autoa Vantaan Autokorjaamolla, jossa homma hoidettiin asiallisesti. Anturi maksoi 55 euroa, vikakoodien luku ja työt ja muut mukaan lukien kaikkineen 190.