Kirjoittaja Aihe: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 60580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #45 : 29.06.2010, 22:34:32 »
Nykyään kuuluu laittaa 1-kärkiset ja kärkiväliksi 1,1 mm.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Jukka P

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
  • 206 -07, 406 -98 ja 508sw 2.0 Hdi 163 -13
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #46 : 01.07.2010, 18:44:20 »
Vielä kiitos,

Denson tulpat, kärkiväli valmiiksi 1,1 mm ja yksi kärki. Jossakin välissä asensin johonkin perheen autoista tulpat, joissa oli kolme kärkeä.

//Jukka P.

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 302
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #47 : 29.07.2010, 12:25:14 »
Auto: 2004 307 SW 1,6.

Catalytic conveter fault. Auto nykii pienillä kieroksilla, katsoin tulppia, yksi tulppa musta, siis päältä. Vaihdoin vanhan tulpan tilalle ja siitä se herpaantui ja mäessä sanoi virheilmoituksen.

Kannattaako nyt tutkia tuolta tulpista enemmänkin vai antureita. Huom. alkoi nykimään, kun toissapäivänä tykitin noita hiekkateitä. Lämmöt ovat kyllä olleet pirun korkealla (100 astetta). Apuja kaipaisin tai edes kokemuksia? Kun ei viitsisi heti modulia lähteä vaihtamaan vaikka luulen, että vika siellä olisi. Kiitos.
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #48 : 29.07.2010, 13:22:16 »
Autosi flektin hidas nopeus ei näytä tomivan. Flektin pitäisi lähteä päälle n.95 asteessa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 302
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #49 : 29.07.2010, 20:07:59 »
Olisko samilla tietoa miten korjataan?

No haen huomenna uuden modulin(puolan) 85E tarvikkeena..kerron sit miten kävi.
Ideoita otetaan vastaan.

Jee pökötillä puola 300e heh
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 302
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #50 : 30.07.2010, 16:21:00 »
Tuliko myös tässä viestiketjussa käsitelty ilmoitus "Antipollution fault"?

Kyllä tuli.


En hakenut puolaa,huomasin pakosarjassa halkeaman >:(. anturista 2pyttyyn päin noin 10cm.

Lahden Automaa sanoi ett ei ole ikinä vaihdettu pakosarjoja ei löydy maasta ja hintaa olis 380e.

Täytyy huomenna vetästä puikolla sauma ensiavuksi.
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 302
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #51 : 02.08.2010, 09:50:12 »
Pakosarja saumattu,empä rupea vaihtamaan vielä..Jos sattus kestämään.

Eli vika oli sytytysmodulissa,otin modulin taas käteen ja rupesin irroittamaan niitä jatkoja jolloin modulin muoviosa halkesi no sieltähän se vika paljastui.

Siellä on sisällä on pieni 4mm pituinen jousi ja 2cm pituinen tappi mitkä olivat täysin noessa.putsasin osat ja liimasin muovin pikaliimalla ja teipillä että pääsin mökiltä kotiin kun mikkelistä ei osaa löytynytkään.

Ei mikään ihme jos sytkä karkailee tuommosessa systeemissä kun tuon systeemin jälkeen tulee vielä se jatko missä sytkä kulkee vielä yhden jousen läpi vasta tulpalle.
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

madis

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #52 : 05.10.2010, 22:22:55 »
Auto: 2006 307 SW 2,0 (automaatti).

Moikka! Voisiko joku neuvoa mitä minun pitäisi tehdä tälle asialle... Autossani on palanut merkkivalo ja startattaessa tulee ilmoitus "Depollution system faulty". Auto toimii muuten aikalailla normaalisti. Varoitus on nyt ollut viikon ajan suunnilleen ja sinä aikana on 2 kertaa valoissa pudottanut kierroksia niin että tuntuu että auto sammuu... Ei ole kuitenkaan sammunut, ja matka on jatkunut normaalisti.

Ongelma on se että rahat on toooodella tiukilla just nyt, eikä olis varaa mihinkään isoon remppaan. Vikakoodit kai pitäis käydä selvittämässä, mutta voiko joku kertoa mistä tämä ilmoitus voi johtua/yleensä johtuu bensakoneessa. Voinko tehdä asialle jotain itse?

-Madis

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 303
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #53 : 06.10.2010, 00:49:18 »
Vikakoodien luku ja pakokaasumittaus. Sen perusteella selviää onko kyseessä hajonnut katalysaattori. Ei mikään halpa remontti ainakaan merkkiliikkeessä ja se kattikin on niin mukavassa paikassa moottorin takana.

madis

  • Vieras
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #54 : 08.10.2010, 22:33:01 »
Kävin tänään selvittämässä tämän vikakoodiasian. Tulos oli seuraavanlainen: 1 vikakoodi löytyi, "P0170 Polttonestekorjaus (lohko 1) - Toimintahäiriö. Mitä tää nyt sit tarkottaa? Vikakoodi nollattiin ja valo ei syttynyt kotimatkalla, noin 5 km. Viittaako tämä johonkin? Huoltamolla ei osattu sanoa mitään, mutta arveltiin että saattaa liittyä lambda-anturiin. Jos valo syttyy uudestaan, vaihdatanko vaan lambda-anturin tietämättä johtuuko ongelma tästä? Saako sen jotenkin selville onko vika siinä? Maksaisi ilmeisesti 210 €.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 998
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #55 : 09.10.2010, 09:18:46 »
Lambdan kunnon voi mitata, ei kannata vaihtaa osia summamutikassa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 854
  • 307
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #56 : 20.10.2010, 09:43:32 »
Auto: 2003 307 1,6 (16-ventt.).

5w-30 on näemmä Automaa Tampereen öljynvaihdossa laitettu öljy. Hain juuri litran että saan lisättyä. Onko 1.6L bensa,vm.-03 öljynpaineen säätämänä toteutettu venttiilinvälyksien säätö? On ne antipollution fault ja P0301 kovanluokan herjoja. Meillä ne ovat aiheuttaneet yhden hinauksen, kaksi turhaa huoltokäyntiä Automaassa ja yhden turhan käynnin Bosch Car Service ketjun liikkeessä. Tiukassa on, ei saada kuntoon.

Kuittaaminen kyllä onnistuu mutta vikaa ei paikallisteta. Taas on ruudussa ainakin antipollution fault. Hakusessa on autosähkökorjaamo ja harkinnassa on korjautetaanko vai annetaanko paskan olla. Auton vaihto on vaimolla mielessä, kun keväällä km:t nousee. Meillä kone kanssa naputtelee, mutta Bosch Car Servicen teorian mukaan jakohihna kireyssäädön toteutus on vähän "huono". Kiristyssäätöön kuuluu ominaisuutena se että venttiilit jäävät kevyesti naputtamaan. Mikä sitten on kenellekin kevyttä naputusta ja mikä ei. Isän Xsara 2001, 1.6l bensa ei naputa yhtään, mittarissa 390 tkm. Minusta siinä on sama kone, onkohan kuitenkin erilainen kansi? Ei se isän Xsara viue öljyäkään kuten meidän pösö (1 l/6000 km).

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 854
  • 307
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #57 : 20.10.2010, 11:03:17 »
Vääränlaiset sytystulpat aiheuttavat antipollutin faulttia. Myös puolavika, lambda ym. Vie autosi johonkin muualle huoltoon kuin arvausmaahan.

Mitä liikettä suosittaisit? Automaa ja Bosch Car Service Tampereella eivät ole saaneet korjattua ko vikoja. Olisikohan ei merkkilliikkeestä ostetut ja vaihtamani NGK sytytystulpat syyllisiä? Jotain vinkkiä koittaa se vanha tulppa antaa. Jakohihnasta laskien toinen tulppa oli karstaisempi kuin muut. Muut tulpat oli puhtoisia, mutta kovin kuluneita. Pitäisi illalla avata ko uusi tulppa, nyt kun sillä on noin 1000 km ajettu ja katsoa onko se karstainen. Uudet NGK tulpat ovat valittu myyjän "varaoskirjasta" juurikin autooni sopiviksi. Tulpassa olevat kierteet ainakin sopivat pökön kannnessa oleviin naaraskierteisiin. :)

starship

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 302
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #58 : 20.10.2010, 13:59:10 »

Mitäs oireita? niinku ei kävis kaikilla,nykii kovaa kiihdyttäessä ?

Puola ei oireillu mullakaan tyhjäkäynnillä ja se puolan vika oli mulla mekaaninen eli noki.
Puolasta kannattaa ottaa kumitutit VAROVASTI irti,vähän venyttää jousia ja yrittää putsata jollain niitä onnettomia pikkujousia/tappia mitä ett näe jos et riko muoviosaa.

Kurkkaa ny ettei pakosarjassa näy halkeemia niin kuin minulla oli.

Mitä tuohon naputukseen tulee kun otat muovikannen puolan edestä pois käynnistä auto ja pyydä jonkun painaa kaasua..hämärässä näet ainakin hyvin jos kipinä karkaa.
Itellä kyl rollottaa venttiilin nostimet reippaasti kylmänä (noin 5min) ....Liikkeen mukaan ei syytä huoleen.


Kaikille tiedoksi puolavikaisella autolla ei saa ajaa,hajoittaa katalysaattorin no mulla meni vaa pakosarja toivottavasti.
Eikä kaikilla ole puolavikaa,mutta kuulemma näitä menee pökötillä ku sämpylöitä.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2010, 14:57:09, kirjoittanut starship »
307sw 1,6 2004                                                                                                                                                                                                             

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
Vs: 307 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #59 : 20.10.2010, 14:00:20 »
Meillä kone kanssa naputtelee, mutta Bosch Car Servicen teorian mukaan jakohihna kireyssäädön toteutus on vähän "huono". Kiristyssäätöön kuuluu ominaisuutena se että venttiilit jäävät kevyesti naputtamaan.

Aivan täyttä bullshittiä, kireyssäädön toteutus on täysin normaali eikä se muutenkaan voisi vaikuttaa mitään venttiilien naputukseen.