Koetin kurkkia asiaa päältä päin. Kahvan toisen terävän alakulman kohdalla on pientä maalipinnan värjäytymää sen verran, että tekisi mieli irrottaa kahva ja putsata alue vahalla. Varsinaista ruostekukkasta ei näy. Kahva itsessään tuntuisi olevan ihan hiuksen hienosti irti pinnasta, ja kiinnikkeitten ja pellin välissä näyttäisi olevan ohuet prikat (kuvia olisi kiva nähdä vertailun vuoksi). Olisko sitten merkki korjauksesta, vai onko nuo prikat paikallaan jo tehtaalta? Vaihtaisin kuitenkin paksummat tilalle, jos lähtisin kahvaa iroittamaan. Asiassa kiinnostaa kuitenkin Automaan vastuu, eli pitänee soitella tai käydä kyselemässä ennen toimenpiteitä.
Koko jutussa ihmetyttää aivan järjetön ratkaisu kiinnittää kahva ilman välissä olevia tiivisteitä. Maalaisjärjellä ei ole paljon ollut merkitystä pelissä. Hiukan samaan asiaan liittyy se, että ihmetyttää ratin keskiön airbagin kuorimuovi. Eikö vanhan 406:n matkustajan bagin peitekuoren reunojen käpristymisestä olisi voitu ottaa oppia niin, ettei sama ilmiö toistuisi nyt 407:n ratissa. Ainakin minulla tuon kuoren reunat ovat jo ärsyttävästi nousseet ylös, mikä ei liene tarkoitus. Pikkuasia sinänsä, mutta hölmösti hoidettu, kun muuten ilmiasu on huoliteltu.