Kirjoittaja Aihe: DV6 - Huoltoväli  (Luettu 48574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa2008

  • Vieras
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #15 : 24.11.2014, 09:40:34 »
Moi
Rekisteröity 29.4.-14. Huoltokirjassa on maininta 1v tai 20.000km. Siihen mihin huoltokirjassa leima laitetaan ei ole mitään mainintaa. Auton huoltoilmaisin kyllä ilmoittaa 25.000km.

 T;Timppa

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #16 : 24.11.2014, 18:11:24 »
Tai itseasissa huoltovälit muuttui jo 1.4.2013, (väärä vuosi aikaisemmin) ja virallisesti takuu- ja huoltovihko on uudistunut tehtaan tuotannosta 7.4.2014 alkaen. Eli aika kiikunkaakun onko valmistettu tuon jälkeen, mutta autoon koodattu 25tkm huoltoväli on kuitenkin oikein, eli sinulle annettu väärä huoltokirja auton mukana.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 18:29:15 kirjoittanut ToniL »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #17 : 24.11.2014, 18:27:48 »
Pitkä öljynvaihtoväli eli 20 000-25 000 km saattaa öljylaadusta ja käyttöolosuhteista riippuen olla haitaksi DV6-moottorille, joten ehkäpä kannattaa käyttää vaihtovälinä mieluummin 15 000 km:iä:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=32514.msg156840#msg156840

DV6-moottorin ongelmat tiedostaen on suorastaan edesvastuutonta, että autoihin on huoltoväliksi ohjelmoitu jopa 25 000 km.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

tmex

  • Vieras
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #18 : 24.11.2014, 18:32:43 »
Jospa moottoria on päivitelty ja pidempää huoltoväliä siten saavutettu? Venttileitäkään ei ole enää 16 kpl kuten ekoissa DV6 mottoreissa.Ties mitä muuta on värkätty.Tyhmää ettei huoltovälin km lukemat eivät ole selkeästi ohjekirjassa vaan jollain erillisellä lippu lappusella joka vuosien saatossa hukkuukin kenties.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #19 : 24.11.2014, 19:43:57 »
Niin kannattaa muistaa että se on 25tkm TAI 1 vuosi, kumpi tulee ensin täyteen. Toki ns. vaativan olosuhteen ohjelma 15tkm huoltovälillä on parempi jos autostaan haluaa hyvää huolta pitää. Huolto 15tkm itsessäänkin on laajempi kuin 25tkm huolto.

Tuo erillinen lappu on siitä hyvä että se on tehty aina varmasti oikein auton alustanumeron perusteella. Huoltokirjoja jossa on esitetty kaikki huolto-ohjelmat, tietämätön asiakas/korjaamo voi käyttää väärää huoltoväliä.

Ps. Huolenpitosopimuksen voi valita myös kummalla huoltovälillä vain, hinta on sama.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #20 : 16.08.2017, 07:00:00 »
Kyllä DV6-moottoriin kannattaa vaihtaa öljyt lyhyemmillä väleillä. Itse vaihdoin ne 10tkm välein. Auton, Peugeot 407 1.6HDi, ensimmäinen moottori kesti 180tkm. Tähän huollot tehtiin 20tkm välein. Vanhasta moottorista apulaitteet siirrettiin tilalle tulleeseen 30tkm ajettuun moottoriin turbo mukaan lukien. Ahdinkin kesti 339tkm mittarilukemaan saakka hyvin, vaikka softautin sen pari vuotta sitten 140hp tehoiseksi (ahtopaine 1.45bar). Virittäminen onnistui hyvin, kun kytkin alkoi heti tämän jälkeen luistamaan ja se meni myös vaihtoon  ::) Eli ahdin toimi uskomattoman pitkän matkan ja pelaa edelleen. Auto meni nyt vaihdossa ja tilalle hommasin 508 2.0HDi. Minulle ei enää koskaan DV6 ::)
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

pasi84

  • Vieras
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #21 : 24.08.2017, 21:28:38 »
Ite vaihdan 15000km välein öljyt, tai siis huollossa ovat vaihtaneet, koska autossa meni vasta nyt toukokuussa takuuaika umpeen, joten nyt huollan sen ite. Eli kannattaa vaihtaa 10000km välein?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #22 : 24.08.2017, 21:35:46 »
Kestää se vanhempikin dv6 hyvillä öljyillä 15 tkm huoltovälilläkin, ainakin jos on pääasiassa matka-ajoa.

Kannattaa muistaa että 407ssa oli aina euro 4 16-v dv6 joka on aika runsaasti eri kone kuin euro 5 ja 6 8-v dv6
« Viimeksi muokattu: 24.08.2017, 21:40:35 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Gonzales

  • Vieras
Vs: DV6 - Huoltoväli
« Vastaus #23 : 05.06.2018, 22:38:11 »
Kannattaa muistaa että 407ssa oli aina euro 4 16-v dv6 joka on aika runsaasti eri kone kuin euro 5 ja 6 8-v dv6

Tästä kiinnostaisi lueskella kaikenlaisia lisätietoja kun on aiemmin olut sitikoissa HDi 110 ja HDi 90 ja nyt pösössä e-HDi 112.

Gonzales

  • Vieras