Kirjoittaja Aihe: 306 - Venttiilikoneiston kannen tiivisteen vaihto (TU)  (Luettu 10270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kansi (TU)
« Vastaus #15 : 17.04.2012, 15:41:24 »
Peugeotin korjaamokirjallisuuden mukaan venttiilikoneiston kannen kiristysmomentti on 15 Nm.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2012, 22:43:23 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

tepakla306

  • Vieras
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kansi (TU)
« Vastaus #16 : 01.05.2012, 20:22:08 »
Hienosti onnistu vaihto, eikä ainakaan vuotoja ole näkynyt. Ankarasti tuo vanha kyllä valskas !

RACING 106

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kansi (TU)
« Vastaus #17 : 09.07.2013, 07:50:35 »
Auto: 1997 306 1,4.

Ongelma on venttiilikopan tiivisteen öljyvuoto kun vaihdoin tiivisteen niin tahtoo vuotaa vieläkin jakopään kulmasta. Eli onko joku kiristysjuttu vai? Entä se pelti venttiilikopan ja koneiston välillä, kun siitä näkyy puuttuvan ne kumituet. Kannattako tiivisteliimaa kokeilla kun kumitiiviste niin ei kai pitäisi tarvita?

Pertti Lehtinen  vuoper ( a t ) hotmail.com
205 Gti ralliauto, 205 projekti

micco

  • Vieras
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kansi (TU)
« Vastaus #18 : 09.07.2013, 09:28:39 »
Mullakin vuoti vaikka vaihdoin tiivisteen ja puhdistin pinnat. Varmaankin vääntynyt joskus tuo koppa. Laitoin molempiin pintoihin kevyesti moottoritiivistesilikoonia niin vuodot lakkasi.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kansi (TU)
« Vastaus #19 : 09.07.2013, 09:41:08 »
Vedä kireemmälle ne kolmetoistamilliset mutterit. Kurkkaat vain aina että vieläkö pitää vähän kirrata. Siihen peltien väliin tulee muovit jokka antaa periksi kyllä kun kiristää. Loppuu se vuoto kyllä.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kansi (TU)
« Vastaus #20 : 09.07.2013, 12:14:37 »
Ei kannata kiristää liikaa, koska silloin kansi kuitenkin vääntyy ja ainakin alkaa vuotamaan. Suora ja oikeaan momenttiin kiristetty kansi kyllä pitää öljyt sisällään uuden tiivisteen kanssa. Ne loiskelevyn ja venttiilikoneiston kannen väliin tulevat holkit ovat ainakin erään vuoden 2000 TU1M-moottorin tapauksessa metallia, eivät muovia (toki uudemmissa ne voi olla korvattu muovisilla).

Tiivistemassaa ei Peugeotin ohjeiden mukaan tarvitse käyttää, mutta jollei muuten pidä esim. vääntyneen kannen vuoksi, niin se auttanee.

Ohje: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66561.0
« Viimeksi muokattu: 09.07.2013, 15:48:39 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

micco

  • Vieras
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kannen tiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #21 : 09.07.2013, 16:46:17 »
Mulla tosiaankin vuoti venttiilikopan ja tiivisteen välistä, ei kannen ja tiivisteen. Silikooni auttoi, ei kannata ylikiristää liikaa. Löytyi arkistosta kuvakin  :)


ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Venttiilikoneiston kannen tiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #22 : 09.07.2013, 21:51:16 »
Enpä olisi uskonut, että sitä voi tuoltakin välistä vuotaa uudella tiivisteellä. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info