Kirjoittaja Aihe: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä  (Luettu 28938 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #15 : 22.10.2010, 12:26:16 »
Moottorin valmistuskustannus aleni, pienemmät kitkat - ynnä tarkempi poltto-aineen annostelu pienentävät ominaiskulutusta.

Loistavaa että joku kertoi ton lyhyesti ja suomeksi ;) .
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #16 : 22.10.2010, 13:21:37 »
Pilleriä sai ottaa jotta ymmärsi kaiken...  ;)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #17 : 01.09.2012, 17:48:26 »
Kulutus karkaa korkeassa autossa? http://autot.oikotie.fi/koeajo/hybridin-edut-kateissa/69605?ref=HS
"
Kulutus 9 Hinta 7
Dieseliä kului 5,9 litraa sadalla, reilut pari litraa normikulutusta enemmän.
Se on pettymys, sillä hybridin on tarkoitus olla pihi ja vähäpäästöinen. Esituotantoauto ei ehkä ollut parhaassa iskussa.
Rauhallisessa lähiöajossa pääsee alle viiden litran, mutta maantiellä hybridin etu jää vähäiseksi.
Kookkaat Peugeot 508- ja 5008 2.0 -dieselit ovat yhtä pihejä kuin 3008-hybridi.
Taloudellisimmat ison keskiluokan dieselit ovat pihistelleet alle viiden litran ja Toyota Prius -bensiinihybridi alle 5,1 litran.
"

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #18 : 01.09.2012, 18:13:30 »
Mikähän hybridi sitten parantaa polttoainetaloutta maantieajossa. Eiköhän se mahdollinen hyöty ole saatavissa nimenomaan taajama-ajossa, maantiellä siitä hybridistä ei ole kuin lisää painoa mukana kuljetettavaksi.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #19 : 01.09.2012, 18:17:34 »
On ne saaneet 3008 Hybrid4 2.0HDI:n kulkemaan 4,3 litralla...

Peugeot 3008 saa kuitenkin nelivedon ja huimasti paremman kiihtyvyyden samalla. No, 3008 taitaa olla harjoitus-hybridi PSA:lle.
Ehkä sitä pitäisi verrata muihin nelivetoihin eikä pienemmällä 1,6 HDI:lla varustettuun etuvetoiseen jotta vertailu olisi 3008 Hybridille reilu? Pösö 3008 99 CO2 g/km. Kiihtyvyys 0-100km/h 8,5s.

Nissan Qashqai 4x4 2.0 dCi yhdistetty kulutus 7litraa, maantie 5,8litraa, kaupunki 9,1, päästöt 184 CO2g/km. Kiihtyvyys 0-100km/h 11,0s.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012, 18:39:35 kirjoittanut Pate »
Peugeot RCZ HDI FAP

martymcfly

  • Vieras
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #20 : 01.09.2012, 18:51:23 »
Eikös Priuksessakin ole suht hengetön benskone sähkömoottorin parina? Veikkaan että senkin kulutuslukemat ois huimasti korkeammat jos suorituskyky ois 3008:a vastaava.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #21 : 16.09.2012, 19:27:55 »
Peugeot 3008 2.0 HDI kulutus: kaupunki 8,5 maantie 5,4 yhdistetty 6,5
Peugeot 3008 2.0 Hybrid4 kulutus: kaupunki 3,9 maantie 3,7 yhdistetty 3,8
Nissan Qashqai 2.0 4x4 dCi kulutus: kaupunki 9,1 maantie 5,8 yhdistetty 7,0

Oikotiellä ajoivat: kulutus 5,9
CAR Magazinessa ajoivat: "We tested it in 38deg C heat with the air-con blasting away in mainly urban conditions - average speed 23mph - and gobbled diesel at a rate of 49mpg. We'd say that's quite impressive for a large five-seater that can double up as a van. " 38-asteen helteessä ilmastointi kokoajan päällä 49mpg ~ 5,7l/100km.

Eli eroja on ajajissa ja "säästöä" muodostuu jos 2.0HDI vie kaupungissa 8,5 ja 2.0Hybrid4 5,7-5,9 eli 2,8-2,6 eroa. Säästö olisi vielä suurempi jos verrataan samankokoluokan myydyimpään eli Nissan Qashqaihin kaupunki 9,1 maantie 5,8 yhdistetty 7,0. Siihen eroa on jo 3,2-3,4.

Dieselpolttoaineen hinnan ollessa halvimmillaan nyt 1,499 ja automaattivaihteisen Qashqai 2.0dCi:n 4x4:n maksaessa 35 091e ja 3008 2.0 Hybrid4:n maksaessa 39 991e hintaero on kurottu kiinni kaupunkiajossa 3,2-litran kulutuserolla 102,147km:lla ja maantiellä 1/3 pidempään. Tietenkin polttoaineen kallistuessa hintaero kuroutuu nopeammin kiinni. Mutta mutta muutakin tulisi ottaa huomioon hintaerossa....

Peugeotiiin saa HUD:n, Nissaniin ei saa.
Peugeotin CO2 päästöt 91g/100km Nissanin 184g/100km josta seuraa etua vuosittaisessa autoverossa vero: Peugeot 85,05e Nissan 193,45e. Vakuutuksessa etu on todennäköisesti toisinpäin jolloin tämä etu kumoutuu.
Teho: Peugeot 200hv Nissan 150hv.
Kiihtyvyys 0-100km/h: Peugeot 8,5s Nissan 11,0s
Huippunopeus: Peugeot 191km/h Nissan 188km/h
Tavaratila: Peugeot 545litraa Nissan 410litraa
Polttoainesäiliön tilavuus: Peugeot 60 Nissan 65
Toimintasäde keskikulutuksella: Peugeot (5,7 mitattu) 1050km Nissan (7,0 valm. ilmoittama)  850km.

Noin juoppo diesel Nissan ei ole varmaan helppo kaupata käytettynä jos käytetty hybridi Peugeotkaan ei ole kovin helppo myydä.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #22 : 29.09.2012, 11:46:44 »
Smokerspack koeajoi esituotantomallin 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=BxrlyoFt9G0
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #23 : 29.09.2012, 11:53:16 »
Ja sitten Smokerspack ajoi tuotantomallin elokuussa 2012:
http://www.youtube.com/watch?v=0FHRxd7cSvM&feature=relmfu
Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #24 : 29.09.2012, 12:38:59 »
Pidän Smoerspackin tyylistä ja uskon myös Hybrid4:een. Saisipa sen tulevaan uuteen 308:kin.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #25 : 23.12.2012, 19:32:07 »
Lainaus
It’s much more than an impressive set of figures, though. In fact, the 3008 is the best hybrid we’ve ever driven. At low speeds it can amble around on electric power alone, while at higher speeds, or when a burst of acceleration is needed, the diesel engine cuts in. Both power sources work together seamlessly.

http://www.whatcar.com/greenawards/4x4s/peugeot-3008.html

Ja koska se lukee lehdessä se on totta.
Peugeot RCZ HDI FAP

martymcfly

  • Vieras
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #26 : 23.12.2012, 21:44:54 »
Tuntuu siltä että maailmalla tuosta autosta pidetään enemmänkin, mutta kotimainen lehdistö tuntuu vastaavasti olevan hieman empivämpi. Milloin vaihdelaatikko on susi, milloin suorituskyky tai kulutus on pettymys jne. Mutta kyllähän Octavioiden ja Corollien luvatun maan toimittajat varmasti asian paremmin tietävät kun sivistymättömät ulkomaankieliset virkaveljensä. :o

Edit: itse asiassa tuo taitaa olla jo vuoden 2011 voittaja
« Viimeksi muokattu: 23.12.2012, 21:50:19 kirjoittanut martymcfly »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #27 : 24.02.2013, 21:08:18 »
"24022013 HS:n mukaan ero kerrotun ja todellisen kulutuksen välillä oli suurta juuri ympäristöystävällisiksi mainostetuilla ekoautoilla. Suurin ero ilmoitettujen päästölukujen ja todellisuuden välillä oli Peugeotin 3008 -hybridissä, joka saastutti 60 prosettia enemmän kuin mitä väitettiin".

Aihetta mukaillen suorituskyky ei tule ilmasta ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #28 : 24.02.2013, 21:10:43 »
Pihiys ja suorituskyky eivät ole samanaikaisesti saatavilla, aika samasta autosta olisivatkin.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: Peugeot 3008 tarjoaa pian uskomatonta suorituskykyä
« Vastaus #29 : 24.02.2013, 22:45:57 »
Paljon 60% kulutusta maksaa kun käy tankkaamassa? ;)
Voisivat nämä prosenttipelleilyt jo loppua koska eivät kerro mistään mitään.
Voisin myös lyödä vetoa että pääsisin itse todella paljon lähemmäksi EU-kulutuslukemaa tuolla 3008:lla koska jos ei tiedä miten se toimii ei siitä todellakaan saa täyttä hyötyä irti eikä tämä vaadi mitään järkyttävää muutosta ajotottumuksiin tms.