Peugeot 3008 2.0 HDI kulutus: kaupunki 8,5 maantie 5,4 yhdistetty 6,5
Peugeot 3008 2.0 Hybrid4 kulutus: kaupunki 3,9 maantie 3,7 yhdistetty 3,8
Nissan Qashqai 2.0 4x4 dCi kulutus: kaupunki 9,1 maantie 5,8 yhdistetty 7,0
Oikotiellä ajoivat: kulutus 5,9
CAR Magazinessa ajoivat: "We tested it in 38deg C heat with the air-con blasting away in mainly urban conditions - average speed 23mph - and gobbled diesel at a rate of 49mpg. We'd say that's quite impressive for a large five-seater that can double up as a van. " 38-asteen helteessä ilmastointi kokoajan päällä 49mpg ~ 5,7l/100km.
Eli eroja on ajajissa ja "säästöä" muodostuu jos 2.0HDI vie kaupungissa 8,5 ja 2.0Hybrid4 5,7-5,9 eli 2,8-2,6 eroa. Säästö olisi vielä suurempi jos verrataan samankokoluokan myydyimpään eli Nissan Qashqaihin kaupunki 9,1 maantie 5,8 yhdistetty 7,0. Siihen eroa on jo 3,2-3,4.
Dieselpolttoaineen hinnan ollessa halvimmillaan nyt 1,499 ja automaattivaihteisen Qashqai 2.0dCi:n 4x4:n maksaessa 35 091e ja 3008 2.0 Hybrid4:n maksaessa 39 991e hintaero on kurottu kiinni kaupunkiajossa 3,2-litran kulutuserolla 102,147km:lla ja maantiellä 1/3 pidempään. Tietenkin polttoaineen kallistuessa hintaero kuroutuu nopeammin kiinni. Mutta mutta muutakin tulisi ottaa huomioon hintaerossa....
Peugeotiiin saa HUD:n, Nissaniin ei saa.
Peugeotin CO2 päästöt 91g/100km Nissanin 184g/100km josta seuraa etua vuosittaisessa autoverossa vero: Peugeot 85,05e Nissan 193,45e. Vakuutuksessa etu on todennäköisesti toisinpäin jolloin tämä etu kumoutuu.
Teho: Peugeot 200hv Nissan 150hv.
Kiihtyvyys 0-100km/h: Peugeot 8,5s Nissan 11,0s
Huippunopeus: Peugeot 191km/h Nissan 188km/h
Tavaratila: Peugeot 545litraa Nissan 410litraa
Polttoainesäiliön tilavuus: Peugeot 60 Nissan 65
Toimintasäde keskikulutuksella: Peugeot (5,7 mitattu) 1050km Nissan (7,0 valm. ilmoittama) 850km.
Noin juoppo diesel Nissan ei ole varmaan helppo kaupata käytettynä jos käytetty hybridi Peugeotkaan ei ole kovin helppo myydä.