Kirjoittaja Aihe: 307 - Istuinlämmitin  (Luettu 27552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KariH

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #15 : 15.02.2006, 09:42:05 »
Aivan, eli kun lämmitin paukahtaa rikki, niin kannattaa olla yhteydessä huoltoon ennenkuin hankkii uutta tilalle. Siis, tapauksissa missä takuuaika on jo umpeutunut.

Mutsku

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #16 : 15.02.2006, 10:32:23 »
Minullakin meni kuskinpenkin istuinlämmitin ja huollon yhteydessä asiaa kysyin.

Tehtaan piikkiin menee vaikka takuu on jo minullakin loppunut ! Toimitusajasta ei osattu tarkkaan sanoa (n.2-3 viikkoa).

Tästä kyllä iso plussa Peugeotille  :D

Pugfan

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #17 : 22.02.2006, 19:08:00 »
Minkä ikäisiin ja paljon ajettuihin ovat teille noita istuinlämmittimiä vaihtaneet takuuseen? Missä liikkeessä?
Omaani kysyin Imatran peugeot myyjältä ni rupesivat napisemaan, että yli 100t ajettu. Ei onnistu.

Siinä tilanteessa olisin napissut takaisin siitä, onko takuuehdoissa mainittu mitään 100 tkm kilometrirajasta. ::)

Niin kauan kuin siellä ei ole mainintaa siitä, että takuu on 2v/100 tkm, ei suurta mittarilukemaa voi pitää takuukorjauksen eväämisen syynä. Takuuehtojen tulisi olla niin selkeät ettei jälleenmyyjillä ole tulkinnanvaraa - nykyisellään toisen paikkakunnan liike korjaa takuuseen ja toisen puolestaan ei.




Noyboy

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #18 : 22.02.2006, 20:31:45 »
No jopas, mulla siis samat vaivat. Täytyy koettaa tuota takuuta tinkiä, kun on tuo 120tkm huolto tulossa. Ans kattoo miten reagoivat täällahdessa.

hiisi

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #19 : 05.03.2006, 22:35:09 »
Jepp, kuskinpuoleinen hajalla toistamiseen, mittarissa 47tkm.
Nää pökötin sähkölaitteet ei oikein vakuuta. Hapettumia, kosketushäiriöitä, hajonnut peräluukun avauskytkin  :-\
Takuun loputtua pitää harkita, mitä tekee...

ilpo

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #20 : 02.05.2006, 11:03:48 »
28.4.2006 vaihdettiin kuskinpuoleinen selkäosan lämmitin. Ilmoitin 23.11.2005 penkin kylmenneen. Eli vähän yli 5 kk penkinlämmittimen korjaus kesti. Syy ei ollut Laakkosen vaan tehtaan joka ei pystynyt toimittamaan uutta selkänojan toppausta. Sain hyvitykseksi öljyjen ja suodattimen vaihdon.

mosku64

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #21 : 25.01.2007, 11:59:01 »
Juu ja kuusamossa entinen palvelu."Tämän auton takuu on loppu".Lämmityksen uusiminen töineen 800 euroa
istuinosa 690,selkänoja 417 euroa..

mosku64

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #22 : 27.01.2007, 15:48:57 »
Ja eiku paranee;tieto että etelässä pösön huolto kattoo nämä tapauskohtaisesti ja vaihtaisivat meikäläisen autoonki puhelun perusteella vastuksen,kyseessä pösön merkkihuolto.Pikkusen pitkä ajomatka...pikkusen on palvelussa eroa!!

jompsa

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #23 : 31.01.2007, 10:37:05 »
Onkos kukaan tutkinut istuimen rakennetta? Tuli vaan mieleen, saiskos sinne verhoilun väliin asennettua sellaista 'irtolämmitintä'. Autotarvikeluettelossa niitä näkyy olevan saatavana muutamalla kympillä. Virran siihen varmaankin saisi siitä penkissä olevasta katkaisimesta.

ppenttin

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #24 : 22.02.2007, 09:38:04 »
Tuttu jutu tuo istuinlämmittimen sammahtaminen. Autossani on myös "takuu ummessa" ja ajattelin myös tarvike-elementin pujottamista verhoilun ja pehmusteen väliin. Homma ei kuitenkaan onnistu, sillä koko niin istuin kuin selkänojakin on yhtenäistä pehmustevalua. Samassa paketissa on kiinteästi pehmuste, vastus ja kangaskin.

Ratkaisin asian pakkasten pakottamana tekemällä tarkan kaavan istuimen keskiosasta, hankin verhoilukankaan autoverhoomaosta ja kiinnitin kankaan sisäpuolelle tarvikelämmittimen. Kankaan viritin tiukasti verhoilun uraan, jolloin se on pysynyt hyvin paikoillaan. Materiaalikulut olivat 60€, eikä ongelmasta tietämätön huomaa äkkiä mitään ongelmia edes olleen lämmittimessä. Tosin virran otan keskikonsolin virtapistokkeesta, joten johto saattaa paljastaa jälkiasennuksen. Mutta kestän sen kun muistelen huollon tekemää noin 700€ tarjousta alkuperäisen asentamisesta. Ja sillähän ei ole mitään takuuta - luonnollisestsi.

jalat

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #25 : 12.09.2007, 08:46:29 »
Kävin pösön pikahuollossa mittauttamassa että kuskin selkänojan vastus poikki ja siksi koko penkinlämmitys ei toimi. Korjautuksen hinta merkkihuollossa suolaiset 646e  ::) Jopa huoltomies nauroi hinnalle.

Saako noita halvemmalla huollettua jossain nyrkkipajoissa tms?
Vai pitääkö ostaa ad-varaosaliikkeestä 20e:lla sellainen hemmetinruma istuinpäällinen jossa on lämmitin tupakansytytinliitännällä.

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #26 : 12.09.2007, 09:01:22 »
Kokeileppa haulla, tekstiä pitäisi löytyä runsaasti :)

Omassa 406:ssa ovat kestäneet, mutta Seat Ibizaan vaihdoin Motonetista ostetun elementin ilman suurempia ongelmia ja kuluja tuli muutama kymppi. Penkin rakenne on tietenkin merkittävä vaihdon onnistumisen kannalta.

jalat

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #27 : 27.09.2007, 09:06:30 »
Tuli tässä mieleen, että kun kerran penkinlämmittimestäni on kärvähtänyt mittauksen mukaan selkänojan vastus. Istuinosan vastus oletettavasti on tällöin vielä kunnossa. Nuo lienee kytketty jotenkin sarjaan, siten ettei istuinosakaan lämpeä jos selkänojan lämmittimessä kulje sähköt.

Voisikohan tämän kiertää jotenkin niin että saisi istuimeen lämmön, vaikka selkänojaan ei lämpöä tulisikaan? Ne istuinlämmittimien liitinjohdothan löytyvät penkin alta. Jos siihen keksisi jonkin sortin vastus-järjestelmän, että selkänojan lämmitysvastuksen sijasta virta kuitenkin kulkisi jonkinlaisen vastuksen läpi?

Te jotka autosähköistä enemmän tiedätte, niin mahtaakohan tuollainen olla mahdollista?

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #28 : 27.09.2007, 10:17:08 »
Tuli tässä mieleen, että kun kerran penkinlämmittimestäni on kärvähtänyt mittauksen mukaan selkänojan vastus. Istuinosan vastus oletettavasti on tällöin vielä kunnossa. Nuo lienee kytketty jotenkin sarjaan, siten ettei istuinosakaan lämpeä jos selkänojan lämmittimessä kulje sähköt.

Voisikohan tämän kiertää jotenkin niin että saisi istuimeen lämmön, vaikka selkänojaan ei lämpöä tulisikaan? Ne istuinlämmittimien liitinjohdothan löytyvät penkin alta. Jos siihen keksisi jonkin sortin vastus-järjestelmän, että selkänojan lämmitysvastuksen sijasta virta kuitenkin kulkisi jonkinlaisen vastuksen läpi?

Te jotka autosähköistä enemmän tiedätte, niin mahtaakohan tuollainen olla mahdollista?

On täysin mahdollista, mutta hankaluudeksi tulee se kuuma vastus, joka pitää sijoittaa jonnekin niin ettei tule vahinkoja.

jalat

  • Vieras
Vs: 307 - Istuinlämmitin
« Vastaus #29 : 27.09.2007, 11:22:04 »
Mulla tuli itseasiassa ihan sama juttu mieleen hetki sitten.

Toinen mitä mietin että jos hankkisi sellaisen penkinlämmitin-vastuksen varaosana. Kytkisi kiinni johdot ja heittäisi sen sinne kuskin penkin alle sopivasti levitettynä. Siellä sitä ei kukaan potkisi ja vastus lämpiäisi laajemmalta alalta, niin ei luulisi olevan tulipalon vaaraa. Eihän tulipalon vaaraa ole siinäkään että se vastus lämpiäisi siellä penkin verhousten sisällä. Jos se olisi penkin alla sijoitettuna siksi että perslämmitin-osa edes lämpiäisi, niin luulisi sen jähtyvän siellä penkin alla paremmin kuin itse selkänojassa. Penkin alla kun on sentään ilmatilaa.

Täällasta ideointia. Onko muilla käynyt mielessä?

Entä mitähän mahtaa tuollaisen penkinlämmittimen selkänojaosion vastuksen hinta olla?
Ja saakohan sitä vastusta ilman että tulee koko penkki mukana :)
Tai saako noita jotain yleismallisia penkin lämmitinvastuksia jostain varaosaliikkeistä?

Sillä uskon että pärjäisin ilman selänlämmitystä. Pelkkä persaus kun lämpiäisi niin eiköhän se lämpö siitä selkää kohden pikkuhiljaa sitten nouse.