Kirjoittaja Aihe: 3008 - Pakkasongelmat  (Luettu 24605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Boris

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #15 : 09.01.2010, 10:36:12 »
Itselläni on autosta juuri sama versio. HUD reistaili ensimmäisillä pikkupakkasilla, mutta huollossa vekotin saatiin kuntoon, eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Niin alusta kuin kaikki laitteetkin tuntuvat toimivan moitteettomasti, vaikka pakkasta on ollut  enimmillään 30 astetta. Ehkäpä autot sittenkin ovat yksilöitä :)


308

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #16 : 09.01.2010, 11:04:08 »
Itselläni on autosta juuri sama versio. HUD reistaili ensimmäisillä pikkupakkasilla, mutta huollossa vekotin saatiin kuntoon, eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Niin alusta kuin kaikki laitteetkin tuntuvat toimivan moitteettomasti, vaikka pakkasta on ollut  enimmillään 30 astetta. Ehkäpä autot sittenkin ovat yksilöitä :)



Paljonko on tullut kilometrejä. Omassa 21000.

Boris

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #17 : 09.01.2010, 13:26:29 »
Lokakuun lopusta reilut 5000 km.

Peugeot 307 SW

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #18 : 09.01.2010, 13:47:50 »
Onko käsijarru temppuillut (esim. jäätynyt)? Käytättekö automaatikäsijarrua?

308

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #19 : 09.01.2010, 14:35:42 »
Onko käsijarru temppuillut (esim. jäätynyt)? Käytättekö automaatikäsijarrua?

Ei tuossa ole, kuin automaattikäsijarru. Ei ongelmia sen suhteen (puuta koputtaen ;D)

Peugeot 307 SW

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #20 : 09.01.2010, 15:29:00 »
Ei tuossa ole, kuin automaattikäsijarru. Ei ongelmia sen suhteen (puuta koputtaen ;D)

Kyllä myyjä totesi 5008 kohdalla että automaattitoimintoa ei käytetä kun autoja pestään usein. Automaattitoiminnolla ilmeisesti menee päälle myös liikennevaloissa?
Onko siis kuitenkin niin että vaikka tuo käsijarru olisi "manuaalisena", niin menee aina silti päälle kun auton sammuttaa?


PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #21 : 09.01.2010, 15:31:48 »
3008:ssa käsijarru on sähkötoiminen, automaattinen + mäkilähtöavustin kaikissa premium ja sport malleissa.
Peugeot 3008 hybrid

Peugeot 307 SW

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #22 : 09.01.2010, 15:37:08 »
3008:ssa käsijarru on sähkötoiminen, automaattinen + mäkilähtöavustin kaikissa premium ja sport malleissa.

Sama setti 5008 sportissa?

Boris

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #23 : 09.01.2010, 16:23:31 »
Olen ottanut pakkaskeleillä automaattijarrun pois päältä. Nyt auto hälyttää ovea aukaistaessa siitä, ettei käsijarru ole kytketty. Ärsyttää, mutten  ole löytänyt asetusta, jolla sen poistaisi. Automaattinasetuksella jarru toimii vain auton sammuttua. Moottorin käydessä vapaalla, jarru on tarvittaessa kytkettävä manuaalisesti.


308

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #24 : 11.01.2010, 15:47:26 »
Olen ottanut pakkaskeleillä automaattijarrun pois päältä. Nyt auto hälyttää ovea aukaistaessa siitä, ettei käsijarru ole kytketty. Ärsyttää, mutten  ole löytänyt asetusta, jolla sen poistaisi. Automaattinasetuksella jarru toimii vain auton sammuttua. Moottorin käydessä vapaalla, jarru on tarvittaessa kytkettävä manuaalisesti.



Näköjään, kun selailin menua, niin voihan sen ottaa pois automaatilta.

Sitten puhallinasiaa.
Hain auton huollosta ja eihän siihen mitään korjausta ole olemassa, eli jos pyryttää ongelma todennäköisesti toistuu. Pöllyävä lumi pääsee puhaltimelle asti koska suodatin on puhaltimen jälkeen. Sulaessaan lumi painuu puhallinkotelon pohjaan ja jäätyy estäen puhaltimen pyörimisen. Fiksu tietokone havaitsee esteen puhaltimella ja katkaisee sähköt väylältä. Kätevää eikö totta  ;D

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #25 : 11.01.2010, 17:03:24 »
Pöllyävä lumi pääsee puhaltimelle asti koska suodatin on puhaltimen jälkeen. Sulaessaan lumi painuu puhallinkotelon pohjaan ja jäätyy estäen puhaltimen pyörimisen.

Onko noin? Kuulostaa oudolta, vaikka kaikkihan on tietysti nykyään mahdollista.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

308

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #26 : 11.01.2010, 17:42:33 »
Onko noin? Kuulostaa oudolta, vaikka kaikkihan on tietysti nykyään mahdollista.

Diagnoosi/olettamus on tehty jopa kahdesta eri autosta, joten voisi jopa uskoa  ;D

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #27 : 11.01.2010, 17:57:03 »
Tarkoitin, että onko todellakin niin, että puhallin puhaltaa suodattamatonta ilmaa suodattimeen? Jos on noin, niin suodattimen luulisi olevan hetkessä tukkeentunut, kun puhallin imee ulkoapäin kaiken roskan, puiden lehdet yms. ja tuossa tapauksessa voi jopa puhaltimen toiminta häiriintyä kanavaan kerääntyvästä roskasta.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

308

  • Vieras
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #28 : 11.01.2010, 18:13:06 »
Tarkoitin, että onko todellakin niin, että puhallin puhaltaa suodattamatonta ilmaa suodattimeen? Jos on noin, niin suodattimen luulisi olevan hetkessä tukkeentunut, kun puhallin imee ulkoapäin kaiken roskan, puiden lehdet yms. ja tuossa tapauksessa voi jopa puhaltimen toiminta häiriintyä kanavaan kerääntyvästä roskasta.

Huollosta kuultua !!

Imukanavan alkupää sijaitsee konehuoneessa, jossa ritilä estämässä isompia roskia, kanava jatkuu suoraan puhallinkoteloon, josta ilma kulkeutuu suodattimen/kennoston läpi matkustamoon. Noin sen kuulin ja ymmärsin.  ;D

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 3008 - Pakkasongelmat
« Vastaus #29 : 11.01.2010, 18:17:37 »
Onko ne tehtaan suunnittelijat siirtyneet viinistä vahvempiin aineisiin ?

Jos rakenne on niin typerä, että normaaleissa suomalaisissa talviolosuhteissa lämmityslaitteen puhallin sammutetaan lämmityslaitteeseen kertyvän lumen ja jään takia (mikä muissa autoissa on käytännössä mahdotonta), eikä tehdas tai maahantuoja reagoi asiaan muuta kuin toteamalla että korjaus on mahdoton, niin itse ainakin hankkiutuisin kyseisestä automallista mahdollisimman nopeasti eroon.
Varmaan TM:n talvitestissä 3008 tulee saamaan melkoista palautetta, jos näin sattuu testin aikana käymään =>
myynti Suomessa loppuu kuin seinään.