308 on kieltämättä äänekkään oloinen kapistus... Myös GT:n lasikaton takaosasta kuuluu selvää ääntä korin hieman eläessä. Tämä tulee käsittääkseni takaosaan kertyvän lumen pakkautuessa tehdasasenteista "lintulautaa" vasten, ja auton lämmetessä sen sulaessa kiinni takaosan peltikaton kaistaleeseen ja lasikaton takaosaan muodostaen kirkkaan jäälaatan. Kun jää liikkuu ja irtoilee alustastaan korin liikkeiden mukana, syntyy teräviä naksahduksia ja risahduksia. Ja vielä: kun turvavöiden lukkosoljet jäävät omia aikojaan riippumaan vyön käyttäjän poistuessa autosta, asettuvat ne niin edessä kuin takanakin jostakin kumman syystä niin, että auton heilahdellessa ne paukuttavat iloisesti muovisiin panelointeihin... Lisäksi takaa kuuluu vielä jotakin ylimääräistä kolinaa joko hattuhyllystä tai takaluukusta, mutta sitä en ole jaksanut alkaa (vielä) kartoittaa. Toki ainakin pääkaupunkiseudun kadut ovat siinä kunnossa, että auto on oikeasti kovilla. Viikon päästä siis olen toivottavasti viisaampi tuosta etupään kolinasta, joka on se jonka oikeasti haluan pois
Ennen tätä keksintöä minulla oli peräkkäin kaksi 406 V6 3.0:aa (vm.2000 ja 2004). Ensimmäisen ostin 40 tkm "vanhana" ja toisen 30 tkm ajettuna. Monessa suhteessa, myös kolinoiden suhteen ne olivat suorastaan loistoautoja... Melkein on ikävä, sääli että 406 korvattiin aikanaan 407-lotjalla, minulle olisi kelvannut kolmaskin 406-vinkkelikutonen vielä perään. Kummallakin omistamallani ajelin mittariin liki 200 tkm lukemat ilman suurempia ongelmia ja hatutuksia.