Auto: 2004 407 2,0 Confort (porrasperä).
Heips, tässä ehkäpä hassunlaatuinen kysymys, mutta kysynpä kuitenkin, koska mielestäni autoasioissa ei voi olla koskaan "täysintietävä". Kysymykseni: onkohan kukaan joutunut/saanut tutustua tehtaan/maahantuojan työmanuaaleihin koskien tuulilasin vaihto-operaatiota?
Itse en ole toki ko. hommaa tekemässä, se menee ko. merkkikorjaamolle. Kuitenkin ko. lasi vaihdettu vasta viime kesänä kiveniskemän vuoksi, mutta tämän kesän aikana ilmestynyt, ns. tulipellin eli aivan moottoritilan ylä-takareunasta, alatiivisteiden sisältä, auton keskilinjalta, tuulilasiin halkeamaviiru ilman ulkopuolista kiven tai muunkaan ulkopuolisen aiheuttajaa. Halkeama toistaiseksi n. 25-30 cm, vaakaviistosti ylöspäin ja tod.näköisesti tulee etenemään.
Hieman mystillinen halkeama laittaa miettimään muutamia, aiheuttavia asioita ko.tilanteeseen. Ellei oteta lukuun mahdollista lasin valmistusvirhettä tai vielä vähemmän mahdollista asennusvirhettäv, niin mieleen tulee, että voisikohan auton todellisella suoruusasennolla olla mitään merkitystä tuulilasia LIIMATTAESSA paikoilleen. Elikkä voisikohan esim. asennusmanuaaleissa olla vaikka maininta jostakin alustan alle tulevasta ns. jigistä (onkohan laitteen nimi oikein) joka asettaisi auton optimaaliseen asentoon, riippumatta pyöristä. Elikkä renkaat hieman ilmaan.
Itsellä ei lainkaan ko.kokemusta,mutta mielessä liikkuu esim.asiaan kenties vaikuttavat "liialliset" korin jännitteet/väännöt itse lasin liimausvaiheessa. Tällaiset mietteet voivat tottakai olla täysin harhaa, mutta osaisikohan esim. sivustojen ylläpitäjillä tai BENKULLA olla mielipidettä tai kokemusta/tietoa ed. mainitusta mahdollisuudesta koskien tuulilasin asennusta/rikkoontumista vuoden sisällä, ilman ulkoista aiheuttajaa? Pikaista vastausta joltakulta odottaen ja etukäteen kiitäen.