Kirjoittaja Aihe: 605 - Ei käynnisty  (Luettu 4827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

new pösöman

  • Vieras
605 - Ei käynnisty
« : 10.02.2006, 16:51:17 »
Ongelma:

Auto: 1990 605 SRi.

Kesken ajon vain sammui eikä enää suostunut käynistymään. Startti kyllä pelasi ja akussa oli virtaa kun yritin käynnistää, enää ei ole virtaa kun starttailin liikaa. En vain tajua mikä nyt mättäsi kun noin sammui... Muutaman kerran vilkautti öljyvaloa, että öljy on vähissä, ajattelin töiden jälkeen mennä hankkimaan, enkä usko että öljy nyt niin finaalissa sentään oli kun ei jatkuvasti välkytellyt.

Ratkaisu:

Autosta oli hajonnut sytytyksenohjausyksikkö.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 490
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 605 - Ei käynnisty
« Vastaus #1 : 10.02.2006, 19:38:43 »
Onko sytysyksikkö mennyt? Selvitä ensin kumpi puuttuu: kipinä vai bensa?

Auto sammuessaan sytyttää öljynpaineen merkkivaloa ja varsinkin sytytysyksikön ollessa syypää auto voi sammua kesken ajon ja käynnistyä samantien uudelleen jolloin vika ilmenee yht'äkkisenä nykäisynä ja öljynpaineenmerkkivalon vilahtamisena.

Joskus tosin sytytysyksikkö laukee täysin eli ei käynnisty edes jäähtyneenä. Benkku voisi tietää tuosta laturinvalon ja käynnistymättömyyden yhteydestä... Ettei olisi maadoituspiuha irti/poikki?

Muistelin aiemmista keskusteluista että äkkikuolemien top 4 taisi olla:

1. Sytytysyksikkö.
2. Puola.
3. Massiivinen ilmavuoto imupuolella.
4. Bensapumppu.
Peugeot RCZ HDI FAP

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 605 - Ei käynnisty
« Vastaus #2 : 04.08.2008, 12:10:38 »
Ongelma:

Auto: 1992 605 SV 3.0.

Emäntä vei Volvon 'hoitoon' ja piti hänet hakea iltasella kotia. Auto seissyt taas viikon, mutta lähti heti hyvin käyntiin ja kävi hyvin. 4 km ajoa ja perillä sammutin auton. Siitä sitä ei saanut enää käyntiin. Pyörittää hyvin ja polttoainepumppu surisee kun laittaa virrat päälle, mutta ei käynnistynyt. Asentaja sattui olemaan paikalla ja roplas jotakin. Pyysi käynnistämään ja tuumas, että kipinä tulee. Siinä liikoja yrittämättä auto Volvon perään ja hinaus kotia. Voiko vika olla sytytysyksikössä?

Ratkaisu:

Auto käynnistyi kylmänä heti ja kävi hyvin. Vähän lämmettyään käynti alkoi jotenkin ontumaan. Sytytysosien vaihto muutti merkittävästi koneen käyntiä, vaikkakaan ne eivät silmämääräisesti tarkasteltuna näyttäneetkään huonoilta. Tosin virranjakan kannessa oleva hiili oli aika pieneksi kulunut ja aika likainenkin se oli 'hiilitomusta'.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2009, 06:24:57, kirjoittanut Tonilind »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 605 - Ei käynnisty
« Vastaus #3 : 04.08.2008, 12:51:53 »
Siis jos kipinä tulee niin tuskin sytytysyksikössä vikaa on :o

Joo. Juuri tämän tiedon tarvitsin. Elikkä kun sytytysyksikkö rikki niin ei tule mitään kipinää. No nyt pitää selvittää tuleeko polttoainetta. Pumppu kyllä surahtaa kun virrat kytkee, mutta jospa sitä ei pääsekkään perille asti.  :-[
« Viimeksi muokattu: 13.06.2009, 06:25:12, kirjoittanut Tonilind »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi