Kirjoittaja Aihe: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)  (Luettu 21639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #30 : 15.01.2011, 20:32:01 »
Tänään pakkasta -28 ja 90 astetta huiteli lämmöt 308 hdissä, takki piti heittää pois ja siirtyä t-paidalle kun meinasi hiki tulla  ;D

^ Olisikohan autossasi lähtenyt flekti päälle kun auto oli käynnistetty. Näin voi käydä jos on sopivan aikaa ollut moottorilämmitin kytkettynä. Lämpötila ero on liian suuri ja kytketään flekti pyörimään. Tästä ei tule mitään vikailmoitusta. Jos lämmöt ei nouse, niin käytä auto sammuksissa ja uudestaan käyntiin. Voi olla kahe sun autossa termarissakin vikaa kun mun kaksi 308 hdi nostaa lämmöt 90 vaikka ollu -35 pakkasta. Lämmöt voi alkaa laskemaan jos puhallin on 7-8 nopeudella.

Puhallin nopeudelle 6, lämpötilana HI, puhallus ylös, kasvoille ja jaloille -> radion yläpuolelta kaksi reunimmaista suulaketta kiinni ja keskimmäinen auki, kojelaudan päätysuulakkeet auki ja suunnattuna ikkunalle (hanskalokeron puhallus kiinni). Kaikki lasit huurteettomina.

308:ssa voi se yläpuolen ritilänkin laittaa osaksi tukkoon. Kuitenkin jotain 10cm per reuna avoinna, että välijäähdytin saa viilennystä.
« Viimeksi muokattu: 15.01.2011, 21:46:33 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #31 : 15.01.2011, 20:46:42 »
Ainakin oma kokemus on se että kannattaa tiputtaa automaatti-ilmastoinnin puhallusta pienemmälle lämpenemisvaiheessa kovemmilla pakkasilla (pakkasta enemmän kuin -20). Mutta ei se häreli silti välttämättä pidä lämpöjä kovinkaan hyvin lämpöjä, joskin sisälle pitäisi kuitenkin tulla kokoajan lämmintä koska lisälämmitys vastukset kytketyvät päälle ja auttavat pitämän kabiinin lämpötilan järkevänä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

jupeha

  • Vieras
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #32 : 20.02.2013, 16:38:38 »
Joulukuussa 2010 kirjoitin tänne ekan kerran.  Nyt on loppuraportin aika.  Se on karu.  Mitään ei ole tehty.  Maahantuoja käskee vaan huollattaa normaalisti auton.  Hämeenlinnan Autokeskus on alusta lähtien vain lupaillut toimia, mutta ei sen enempää.  Voiko tällaisia toimia kutsua asiakaspalveluksi?  Olen enemmän kuin pettynyt.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #33 : 20.02.2013, 17:01:57 »
Ei se ole vaikeaa. Marssit sinne Autokeskukseen ja varaat ajan diagnoosia ja mahdollista korjausta varten. Eivät voi olla ottamatta työtä vastaan.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

stepe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #34 : 22.03.2013, 12:56:10 »
Auto: 2011 308 SW 1,6 VTi 120 Allure.

Tänään tuli kutsukirje. Tarkistusta vaativa kohde: Moottorin lämpötilatunnistin. Olen kaksi kertaa valittanut viasta mutta eipä ole liikettä kiinnostanut asia. Jospa nyt tulisi kuntoon.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #35 : 23.03.2013, 20:10:12 »
Vastaava kampanja tulee varmaan kaikkiin 120 VTi moottoreihin. Kutsu tuli myös 508:lle (2011). Tuossahan vaihdetaan varmaan johtosarja, uusi termostaattikotelo ja tuo on sellainen kahdella anturilla varustettu.
Peugeot 3008 hybrid

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #36 : 23.03.2013, 22:56:15 »
Eikös se anturi alkupään VTi moottoreissa ollut vaihdettavissa erikseen ja sitten jossain vaiheessa tuli malli jossa koko termostaattikotelo piti vaihtaa jos lämpötila-anturi oli rikki? Koskeekohan tämä kutsu kaikkia Vti malleja vaiko vain noita 'uudempia'?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

stepe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #37 : 26.03.2013, 13:37:41 »
Torstaiksi sain ajan. Huoltoneuvojan mukaan aikaa menee noin tunti. Meneekö tarkistamiseen tunti vai kerkiääkö siinä jo jotain osia vaihtamaan? Ylihuomenna sen tietää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #38 : 26.03.2013, 15:18:28 »
Termostaattipaketti  vaihdetaan ja johtosarja.
Peugeot 3008 hybrid

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #39 : 26.03.2013, 17:16:30 »
Eikun pelkkä tunnistin..

stepe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #40 : 28.03.2013, 09:15:23 »
Nyt on työtilauksen ja huoltoneuvojan mukaan lämpötunnistin vaihdettu. Aikaa meni vajaa tunti. Sen enempää en tiedä, mitä oikeasti on tehty. Työtilauksessa on 1 kpl lämpötunnistin ja 2kpl nippuside mainittu.

Nyt sitten seurantaa, että onko vaikutusta. Varsinkin aamulla kun on vielä pakkasta.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #41 : 28.03.2013, 19:52:00 »
Eikös se anturi alkupään VTi moottoreissa ollut vaihdettavissa erikseen ja sitten jossain vaiheessa tuli malli jossa koko termostaattikotelo piti vaihtaa jos lämpötila-anturi oli rikki? Koskeekohan tämä kutsu kaikkia Vti malleja vaiko vain noita 'uudempia'?

Nytkö tähän ongelmaan on vihdoin herätty. No,parempi myöhään kuin silloinkaan. Omassa VM. 2008 Vti:ssa on lämpötila-anturi erikseen vaihdettavissa.

P107

  • Vieras
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #42 : 04.04.2013, 22:44:26 »
Auto: 2012 208 1,6 VTi 120 Allure.

Onko tässä autossa erilainen lämpötila-anturi, kun minulle ei ole tullut kampanjakutsua?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #43 : 05.04.2013, 11:16:14 »
Onkohan se sillä kahdella anturilla varustettu versio. Jos on, niin siinä on vaihdettavat anturit. Noissa kahdella anturilla varustetuissa on ollut paljon termostaatti vikoja, eli lämmöt ei nouse nopeasti ja pysähdyksissä ollessa lämmöt laskee nopeasti.
Peugeot 3008 hybrid

Henkka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 3008 - Alhainen käyntilämpötila (VTi)
« Vastaus #44 : 05.04.2013, 16:51:35 »
Mitähän vuosimalleja tämä korjauskutsu koskee kun minullekaan ei ole tullut mitään kutsua? Auto on 308 Vti120 vm. 2010.
Nykyinen: 308SW Allure 210 Anniversary Puretech 130 EAT8 -20.
Edelliset aikajärjestyksessä: 204 -69, 304 -72, 104 -76, 304 -77, 305 -80, 205XR -86, 309XR -89, 309GLX -92, 306 -96, 306Wagon -99, 307XS Wagon -02, 307SW 2.0 -05, 307SW Premium Plus hdi110 -07, 308SW Premium Plus vti120 -10, 308SW e-hdi 115 -13, 308SW Active Puretech 130 -18