Kirjoittaja Aihe: 3008 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 44768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #30 : 12.03.2011, 08:40:31 »
Katos XU ja EW moottorin ilmanoton muutossarjan varaosanumero servicestä.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #31 : 12.03.2011, 08:42:56 »
Laitoit kuitenkin varmuuden vuoksi TU moottorin kuvan vahvistamaan?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #32 : 12.03.2011, 08:46:11 »
XU ja EW koneissa ilmanotto menee moottorin taakse jos muutos tehty, joten moottorin päältä otetussa kuvassa ei näy mitään erikoista XU ja EW koneissa. Tuo TU moottorinilmanotto kuva oli vain malli.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #33 : 12.03.2011, 08:57:31 »
Eiköhän tämä kuuluisi maahantuojan tehdä, ei sinne itse kannata mitään ruveta räpeltämään uusiin autoihin.

Tehdastakuun alaisen auton muutoksista vastaa tehdas, maahantuoja on kyllä mukana jutussa mutta uuteen autoon ei tehdä muutoksia ilman tehtaan hyväksyntää.

Kukas kyseisen homman maksaa? Ei tehdas eikä maanantuoja eikä myyjä.

Samalla korjaamo ottaa käytännössä kaikki moottoriin liittyvät takuu kustannukset vastuulleen. Ei tehdastakuu korvaa korjaamoiden omien viritysten kerrannaisseurauksia. Edelleen tehtaalta ei koskaan saada varsinaista korjausta jos aina vaan tehdään omia patentteja.

Oikeasti vika tapausten tutkinta menee prossessin mukaisesti, vikaraportoidaan tukeen, kerätään kaikki pyydetyt tiedot, tuen inssit tutkii ja siirtää suunnittelu puolen insseille jos eivät osaa auttaa. Tehdään muutos tuotteeseen, tutkitaan auttaako se, jos ei niin homma jatkuu. Jos auttoi niin siljetaan case. Jos tuo ketju katkaistaan omilla virityksillä alkaa tuki kaupata ratkaisuksi toimimatonta osaa, koska kuvitellaan että se korjaa vian, vielä vihaisempia asiakkaita. Tämä on siis ihan yleismaailmallinen tukiorganisaation rakenne, ei mikään pösön oma keksintö.

Kannattaa muistaa se että käytännössä jos menee itse käskemään korjaamoa tekemään jonkun muutoksen ottaa itse myös vastuun seurauksista.

Kuluttajaviraston sivuilta löytyy paljon materiaalia siitä miten kannattaa edetä tälläisten vikojan kohdalla. Missään tapauksessa ei pidä mennä tekemään mitään räpellyksiä itse tai käskeä korjaamon tehdä niitä. Jos autosta ei saada suomen oloissa toimivaa millään ilveellä niin sitten pitää purkaa kauppa ja ostaa sellainen auto joka toimii Suomessakin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #34 : 12.03.2011, 09:47:09 »
Tuolla on kyllä mainintoja 'kylmät ilmanalat' ja 'erittäin kylmät ilmanalat' eri numerolle. Mitä muuten noi numeros 11635 ja 11636 tarkoittavat?
Samoin jos yrittää tilata 0361 Q1 osaa niin korvaavaksi osaksi tyrkyttää 0361 T0 osaa. Tai oikeastaan antaa kyllä tilata molempia mutta ehdottaa korvaavaa osaa.

Muokkaus: kuva olikin 308 THP:stä. 3008:n kuvassa on vain S2 ja T0 mainittu samoilla teksteillä tosin. VIN koodilla ilmeisesti näkisi onko Suomeen tuodussa autossa S2 vai T0 mallinen jos sitä ei ulkomuodosta erota. Lisähuomiona että 508 THP:n kohdalla näkyi vain tuo versio S2. Eli tuleeko Suomeen kaikki THP:t T0 'erittäin kylmät ilmanalat' imusarjalla ja jos ei niin miksi.

« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 10:03:32 kirjoittanut Nemo »
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #35 : 12.03.2011, 10:02:05 »
Tuolla on kyllä mainintoja 'kylmät ilmanalat' ja 'erittäin kylmät ilmanalat' eri numerolle. Mitä muuten noi numeros 11635 ja 11636 tarkoittavat?

DAM numeroita. Käytännössä DAM 11636 = 17. syyskuuta 2008.

Eli 0361 Q1 korvautuu osalla 0361 T0 Saakka DAM 11635, 0361 S2 alkaen DAM 11636 paitsi erittäin kylmät ilmanalat käytetään osaa 0361 T0.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 10:07:33 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #36 : 12.03.2011, 10:36:30 »
Jos autosta ei saada suomen oloissa toimivaa millään ilveellä niin sitten pitää purkaa kauppa ja ostaa sellainen auto joka toimii Suomessakin.

Saattaa ongelmaksi muodostua se, että talvi loppuu kesken, ja sittenhän auto taas toimii.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #37 : 12.03.2011, 12:54:44 »
Joo näillä keleillä ei ongelmia pitäs enää olla.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #38 : 12.03.2011, 20:12:08 »
Kaikille ohjeeksi jotka painivat THP:n jäätymisongelmien kanssa, seuraavat asiat pitää tehdä ehdottomasti.

- Vaatikaa että korjaamo tekee tiketin helppariin
- Jos autossa ei ole 0361 T0 imusarja, se pitää asentaa
- Jos imusarja ei korjaa vikaa, pitää tehdä uusi tiketti helppariin - Ehdottomasti!

Tämä on ainoa oikea tapa toimia, jos korjaamo ei hoida hommaan kyseisellä tavalla jää lopullinen korjaus tekemättä!
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #39 : 15.03.2011, 15:36:35 »
Totta on, että näillä keleillä ei enää selviä, onko vika poistunut vaikka jotain toimenpiteitä tehtäisiinkin. Sellanen kutina, että autosta on päästävä eroon. Ei jaksa enää tätä veivausta! Koskaan ei ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa autojen kanssa. Eka pösö kylläkin, ja vika!

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #40 : 15.03.2011, 16:43:56 »
Kaikille ohjeeksi jotka painivat THP:n jäätymisongelmien kanssa, seuraavat asiat pitää tehdä ehdottomasti.

- Vaatikaa että korjaamo tekee tiketin helppariin
- Jos autossa ei ole 0361 T0 imusarja, se pitää asentaa
- Jos imusarja ei korjaa vikaa, pitää tehdä uusi tiketti helppariin - Ehdottomasti!

Tämä on ainoa oikea tapa toimia, jos korjaamo ei hoida hommaan kyseisellä tavalla jää lopullinen korjaus tekemättä!


Jos organisaatio on tuolla tasolla, että asiakkaan pitää neuvoa kuinka tällaiset viat raportoidaan tehtaalle tai että mitä osaa missäkin kohtaa moottoria käytetään, ei voida puhua ammattimaisesta organisaatiosta. En usko että kukaan kuluttaja haluaisi olla tekemisissä tällaisen tahon kanssa.

Tässä kuitenkin pitäisi olla kyse vain siitä, että viallinen tuote korjataan tai sitten se hyvitetään asiakkaalle (vaihdetaan toimiva tuote tilalle). Asiakkaan ei kuulu ohjeistaa (eikä voi vaatia että osaisikaan) miten tuote korjataan.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #41 : 15.03.2011, 16:58:11 »
Minkä merkin huolto selviytyy vastaavista asioista tänä päivänä kunnialla. Minulla ainakin on sellainen kuva syntynyt, että merkki kuin merkki, niin asiakkaan pitää tietää miten kuuluu toimia ja mitkä osat autoon pitää laittaa, muuten saa lähinnä ihmettelyä ja valohoitoa autolleen.

L-A

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #42 : 15.03.2011, 18:29:47 »
Juu kyllä nyt olen täysin samaa mieltä. Merkistä riippumatta tuntuu olevan aivan sama ongelma.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #43 : 15.03.2011, 18:42:01 »
Tässä kuitenkin pitäisi olla kyse vain siitä, että viallinen tuote korjataan tai sitten se hyvitetään asiakkaalle (vaihdetaan toimiva tuote tilalle). Asiakkaan ei kuulu ohjeistaa (eikä voi vaatia että osaisikaan) miten tuote korjataan.


Noin toi homma on oikeasti ohjeistettu merkkikorjaamoille, kaikki korjaamot eivät kuitenkaan noudata tuota ohjetta ja asiakas kärsii. Siksi laitoin ohjeen näkyviin tännekin.

Korjaamot saattavat tehdä tiketin ja saada ohjeen toimia jollain tapaa, jos he eivät vastaa tikettiin auttoiko saatu ohje niin samaa ohjetta sovelletaan siten lopulta niin kauan kunnes joku älyää kirjoittaa tikettiin vastauksen että eipä auttanut. Tiedän että tuohon jäätymis ongelmaan on olemassa korjauksia jotka auttaa mutta merkkiliikkeiden pitää vaan osata toimia oikein, jos eivät toimi oikein niin eivät käytännössä edes tiedä että on olemassa korjaus joka voisi auttaa. Kuten myös se että jos eivät toimi niin tehdastakuu ei korvaa mitään korjausta mitä on yritetty.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vesa

  • Vieras
Vs: 3008 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #44 : 18.03.2011, 17:56:18 »
Varmistin huollosta tuon imusarjan numeron. Asenettuna on 0361 T0 versio. Huolto on myös raportoinut tehtaalle, että vika ei ole korjaantunut.