Kirjoittaja Aihe: 406 - Engine coolant temp too high (lohkolämmitin)  (Luettu 3891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

miccelsson

  • Vieras
Auto: 2001 406 GW 2,0 HDi ST.

Noin tunnin lämmityksen jälkeen käynistin auton, käväsin sisällä (n. 3 min) ja sillä välin oli flekti ruvennut huutamaan ja STOP-valo syttynyt kojelaudassa, sekä "engine temp too high" -teksti tullut näyttöön. Lämmöt olivat nousseet mittarin mukaan noin sataan asteeseen. Flekti pyöri sen jälkeen noin 15 min, jonka jälkeen auto pelasi normaalisti. Onko joku anturi menossa rikki vai mikä vikana?

Autossa on nestelämmitin, tämä oli ensimmäinen kerta kun teki tempun. Vaikka ollut joskus yhdeksänkin tuntia yhtäjaksoisesti lämmityksessä, kyseistä vikaa ei ole ilmennyt.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Engine coolant temp too high (lohkolämmitin)
« Vastaus #1 : 06.01.2005, 19:50:59 »
Onko autossa nestettä lämmittävä lohkolämmitin vai säteilylämmitin??

Tästä on nyt monta topicia joissa kaikissa on sama syy, Defan lämmitin on liian lähellä moottorin lämpötila-anturia.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2006, 08:04:40 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 406 - Engine coolant temp too high (lohkolämmitin)
« Vastaus #2 : 07.01.2005, 14:44:17 »
Onko autossa nestettä lämmittävä lohkolämmitin vai säteilylämmitin? Usein syynä on Defan lämmitin, joka on liian lähellä moottorin lämpötila-anturia.

Lohkossa olevaa vesilämmitintä on kahta eri sorttia. Kun ongelmia alkoi ilmetä "paljon" niin, Defa laski vastuksen tehoa 150 wattia. Tämän jälkeen väärähälytysongelmat vähenivät huomattavasti. Jos ongelmia vielä esiintyy, niin silloin suositellaan sitä öljypohjan lämmitintä, joka on varsin tehoton, koska lämmittää vain öljyä. Muistaakseni Defa on maksumies tässä lämmittimen vaihdossa?

Lainaus
On siitä korjaustiedote. Huollon pitäisi olla yhteydessä Kaha:an joka on Defan maahantuoja. Itse henk.koht. pitäisin ongelmasta huolimatta lohkolämmittimen (se pienempitehoisempi), koska se on paljon parempi kuin korvaava öljypohjalämmitin; on lämpimämpi, eikä hälyttele aina.

Yleensä väärää hälytystä ei tule, jos auton lämmitysroikka otetaan pois 1-2 min ennen käynnistystä. Toinen niksi on käynnistää auto ja nostaa hetkeksi kierrokset n. 1500-2000 rpm, jolloin neste kiertää, eikä anturi houraile liian kuumasta jäähdytysnesteestä.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2009, 23:08:24 kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 3008 hybrid