Kirjoittaja Aihe: 405 - Käyntiongelma (moottori nykii ja tukehtuu)  (Luettu 2779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tontza

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 405 1,9 GLX.

Ongelma on sellainen että kun auton laittaa käyntiin niin pelaa normaalisti mutta kun koskee kaasuun niin tuntuu että niinkuin moottori ei saisi tarpeeksi ilmaa ja alkaa tupehtua mutta bensaa se saa! Kun onnistuu hurjan nykimisen jälkeen saamaan auton vauhtiin niin sitten pelaa! 1-2 vaihteella aivan mahdotonta nykimistä. Olen uusinut jakajankannen, pyörijän ja tulpanjohdot,puolan/sytytysmodulin ja vika ei korjaantunut. Nyt olisi omat keinot käytetty mutta jos jollakin teistä olisi uusia konsteja. Luulisin että tässä on se fenixin ruisku eli 1-piste semmoinen.

Ratkaisu:

Lambda-anturi aiheutti tuon nykimisen.

masaari

  • Vieras
Vs: 405 - Käyntiongelma (moottori nykii ja tukehtuu)
« Vastaus #1 : 21.03.2006, 22:43:23 »
Minulla tekee joskus juuri tuota samaa. Ja ruisku on myös Fenix 1b. Tuntuu, kuin se silloin tällöin "unohtaa" oikeat säätöarvot. Viimeksi näin kävi, kun akku pääsi lopahtamaan. En tiedä onko tuo ruisku oppivaa mallia, mutta resetointi on joka kerta vian poistanut. Eli akunkenkä joksikin aikaa irti, jotta ruisku unohtaa pahat tapansa. Sitten masiina käyntiin ja annetaan käydä lämpöiseksi mihinkään koskematta. Tämä on minulla auttanut. Tyhjäkäynti tasaantuu ja vetää nykimättä kylmänäkin. Ruiskun kalibroinnista oli jossain joku ohjekin.