Siellä se on kontin vasemmassa reunassa (ainakin sedanissa) se koukun sähköboksi ja siinä on useampi sulake. Tarkista nyt nuo ensin. Jos siihen ei ole laitettu mitään tarvikesähköjä, vaan on tehtaan johtosarjalla ja 13-napaisella rasialla, niin siellä on sellainen, mielestäni älyvapaa, logiikka joka yrittää tunnistaa onko perässä kärry vai ei ja sen mukaan antaa sähköt sinne rasialle tai ei anna. En ole jaksanut selvittää minkä kaikkien valojen on toimittava, että se sähköt antaa ja antaako se jollekin rasian nastalle sähköt, vaikka mitään ei perässä olisikaan. Tai jälkimmäistä on kyllä tullut mittailtua, mutta en muista.
Voisin kuvitella että kyseisessä Länsiautossa homma osataan, kun sitä on minun auton koukun sähköillä aikanaan harjoiteltu, mutta onhan sielläkin väkeä vaihtunut neljässä vuodessa. Joka tapauksessa tuo pitäisi testata testerin (Diagbox) kanssa. Sillä voi komentaa jokaiseen lähtöön erikseen sähköt päälle 5 sekunnin ajaksi, ohi tuon tunnistuslogiikan. Toki jos tuo on testattu oikealla 13-napaiseen rasiaan liitettävällä perävaununsähköjen testerillä, jossa on kuorma kaikille jännitälähdöille, niin sitten testi on kyllä luotettava. Yleismittarilla noista 508:n perävaunusähköistä ei saa oikein mitään irti.