Service Box:n dokumentti B1GW0QQ0 käsittelee 1,8- ja 2,0-litraisissa moottoreissa EW7A ja EW10A käytetyn termostaattikoteloon kiinnitetyn lämpötila-anturin tiivisteen kautta tapahtuvaa jäähdytysnestevuotoa, joka saattaa aiheuttaa moottorin vikavalon ja jäähdytysnesteen lämpötilan merkkivalon syttymisen sekä mahdollisesti moottorin vikatilaan siirtymisen. Mahdolliset vikakoodit saattavat olla P0121, P1153, P0105, P1160, P1161, P1623, P1113 ja P0571.
Vuoto aiheutuu anturin puutteellisesta tiivistyksestä ja se voidaan havaita esim. anturista tai sen johtosarjan liittimestä löytyvistä jäähdytysnestejäljistä. Korjauksena asennetaan uusi tiiviste (1338 G5, THERMOST GASKET, DIAM 19,6X26,9 EP3,65).
Anturin sähköliittimen tai sen johtosarjan liittimen kontaktipinnoista poistetaan mahdolliset hapettumat ja tarvittaessa anturi uusitaan, mikäli se on vaurioitunut. Anturia irrotettaessa pitää olla varovainen, jottei sitä ja sen tiivistepintoja vahingoiteta. Lopuksi jäähdytysjärjestelmä täytetään ja tarkistetaan, ettei vuoto uusiudu. Tarkemmat tiedot löytyvät löytyvät huoltotiedotteesta:
Huoltotiedote B1GW0QQ0 (PDF-tiedosto)
DAM-numerosta 11467 (01.04.2008) (moottorinumerosta 10LH5E 1711263) lähtien on tehtaalla käytetty parannettua tiivistettä.
INFO'FLASH
B1GW0QQ0: Version 1 of 22/04/2009 Cancel and replace the document of 25/07/2008
FOR: 307 RESTYLING AND EW10A INJECTION UNTIL RPO No. 11466
EFFET CLIENT: Lighting of the coolant temperature warning light - Illumination of engine diagnostic indicator light with or without transition to downgrade mode
2.5. Repair time
407 EW7A, EW10A engines:
Time: 0.40
Operation code: 99502A
307, 307 restyl, Expert 3 EW10A engine:
Time: 0.30
Operation code: 99501A
807 EW10A engine:
Time: 0.60
Operation code : 99504A