Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)  (Luettu 62297 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #120 : 15.09.2013, 11:23:37 »
Toki, kun Webasto ohjelmistonkin nettisivuiltaan tarjosi vielä keväällä ilman salasanasuojausta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #121 : 16.09.2013, 02:33:02 »
PEUGEOT 508 RXH TEKNISET TIEDOT 8/2012: Webasto polttoainekäyttöinen moottorinlämmitin ajastimella vakiovarusteena.

Samaa sanoo myös vastaava dokumentti 3/2013.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #122 : 16.09.2013, 10:54:41 »
Lisätään nyt tännekin se tieto, että Saksassa ei 508:ssa ole vakiona Webastoa, vaan pitää hankkia lisävarusteena eli käytetyn kohdalla kannattaa tarkistaa jos kyseinen varuste kiinnostaa. Saksan Peugeotin sivuilla on lisäksi 508 sedan Hybrid4:n osalta maininta, että siihen ei saa Webastoa edes lisävarusteena. Tiedä sitten mikä sen asentamisen siihen estää, jos sen RXH:kin saa.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #123 : 28.02.2014, 11:34:56 »
Hienosti pelaa Webaston TC3 (puhelinohjaus) alkuperäisen lämmittimen kanssa. Auton oma ajastus toiminnallisuus on disabloitu, mutta saahan sen puhelimella ajastettua ihan yhtä lailla. :)

Itselläni vakavassa harkinnassa 508 GT ja sillä ajotietokoneen ajastuksella en tee yhtään mitään, vaan tilalle pitää saada joku kaukosäätö, mieluiten puhelintoiminen.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #124 : 28.02.2014, 15:19:54 »
Et yhtään vanhempaa kirjoitusta keksinyt kommentoida? Aiheesta ja ratkaisuista ja on aika paljon tekstiä tuon jälkeen.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #125 : 19.03.2014, 20:37:32 »
Tässä topikissa tuo oli lähes uusimpia viestejä.  ;D

Hienosti pelaa Webaston TC3 (puhelinohjaus) alkuperäisen lämmittimen kanssa. Auton oma ajastus toiminnallisuus on disabloitu, mutta saahan sen puhelimella ajastettua ihan yhtä lailla. :)

Auto kävi huollossa, ja näköjään tietysti auton oma ajastus on enabloitu. Nopeasti testattuna puhelimesta käynnistettynä starttaa kyllä sisäpuhallin, mutta mielestäni itse webasto ei.. jälleen kerran kirjaimellisesti loistosuoritus (Laakkonen, Lahti).  ;D

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #126 : 19.03.2014, 22:33:11 »
No ei nyt syytetä huoltoa ainakaan jos tuohon on tehty softapäivitys. Se kun ei kerro mitä asetuksia se palauttaa tehtaan oletuksiin ja se on sitten ihan siitä kiinni, huomaako huolto kaiken mahdollisen katsoa. Kyllä itse osoittaisin sormella enemmän Ranskanmaalle, tämän todella ärsyttävän ominaisuuden kanssa.

Puhelinohjaus ehkä käynnistää webaston, mutta auto sammuttaa sen 30 sekunnin kuluttua.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #127 : 20.03.2014, 08:50:09 »
Nyt se on testattu. Webasto toimii puhelimen kautta, vaikka auton valikossa on nyt enabloituna webaston oma ajastus/käynnistysvalikko.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #128 : 31.08.2015, 12:21:32 »
Mitenkäs noi systeemit käytännössä toimii rinnakkain? Auton ohjausjärjestelmä ei varmaan luonnollisestikaan ymmärrä hölkkäsen pöläystä kun toinen laite käskyttää webastoa, mutta puhallin, lämmön jako yms. toimivat ilmeisesti normaalisti? Toisesta ei voi tietenkään ohjata toista, kun eivät tiedä toisistaan mitään, eli jos puhelimella käynnistät niin puhelimella pitää myös sammuttaa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #129 : 13.09.2015, 22:04:52 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure (tehdasasenteinen lisälämmitin).

Kytkin eilen gsm-ohjaimen näitä ohjeita mukailemalla: Ohje 1 ja Ohje 2.

Ymmärrykseni mukaan siis BSI:lle pinniin 34 syötetään 12v, mutta autossa ei kyllä tapahdu sitten yhtään mitään kun näin tekee. Pinnissä ei alun perin ollut mitään johdinta kytkettynä. En löytänyt diagboxilla vielä oikeita täppiä mistä tuo auton oma ohjelmointi deaktivoidaan, joten en tiedä onko se siitä kiinni. Mutta jos se on syy, niin ainakaan tässä ei toimi rinnakkain auton oma ja ulkopuolinen ohjain. BSI:n softaversio on 100.50.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

punis

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #130 : 15.09.2015, 20:50:45 »
Rupesi itseänikin kiinnostamaan toi kake. Tuossa ohjeessa on t100 ohjain mutta ei taida erota jos hommais t91:sen? Peugeotin piuhasarja näytti olevan saksassa luokkaa 20,00. Vaatiikohan tuokin sen disabloinnin? Kokemuksia?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #131 : 15.09.2015, 21:25:02 »
Autohan ei sitä tiedä mikä sen 12v sinne antaa, joten tilalle käy vaikka keinukytkin. Toki jos tuo oma ajastin tarvii disabloida, niin ajastus on hieman haastavampi toimenpide.

Tuohon disablointiin/kaukosäätimen aktivointiin löytyi mielenkiintoinen dokkari: Norjalaiselta Webastosivulta.
En ehtinyt vielä testata onko se noin yksinkertaista.

Lainaus
To register correctly the presence of the Telestart over the Peugeot DIAG Box, it is not any more necessary to go in the configuration menu of the BSI.

There is a specific accessory menu at a higher level, which gives the possibility to do it with a few clicks:

1.   In Menu “delivery to customer” go to Menu “accessory”
2.   Select the menu “remote for  OE heater”
3.   Select installation of the Telestart


[EDIT]
Kävinpä testaamassa onko se noin helppoa, ja olihan se. Tuo disabloi auton ajastuksen pois käytöstä, mutta nyt toimii GSM-ohjain. Jos kytkee siis noiden ohjeiden mukaan, niin auton oma ajastus ja kaukosäädin (tai joku muu aparaatti joka sen 12v BSI:lle syöttää) ei toimi rinnakkain. Ainakaan tässä mallissa jossa BSI:n pinnissä 34 ei ollut alun perin johdinta kytkettynä.

Tätä ohjetta mukailemalla saa todennäköisesti sekä auton ajastimen, että erillisen ohjaimen toimimaan yhtäaikaisesti.
[/EDIT]
« Viimeksi muokattu: 15.09.2015, 21:51:39 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

punis

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #132 : 15.09.2015, 21:55:39 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure (tehdasasenteinen lisälämmitin).

Kytkin eilen gsm-ohjaimen näitä ohjeita mukailemalla: Ohje 1 ja Ohje 2.

Ymmärrykseni mukaan siis BSI:lle pinniin 34 syötetään 12v, mutta autossa ei kyllä tapahdu sitten yhtään mitään kun näin tekee. Pinnissä ei alun perin ollut mitään johdinta kytkettynä. En löytänyt diagboxilla vielä oikeita täppiä mistä tuo auton oma ohjelmointi deaktivoidaan, joten en tiedä onko se siitä kiinni. Mutta jos se on syy, niin ainakaan tässä ei toimi rinnakkain auton oma ja ulkopuolinen ohjain. BSI:n softaversio on 100.50.

Remucinko laitoit? Yhden tarjouksen sain tuosta ja hinnaksi olis tullut 1000€

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #133 : 15.09.2015, 22:00:14 »
Mulla on jo useita vuosia kulkenut autosta toiseen tommonen itse tehty GSM-ohjain. Kustannuksissa puhutaan edullisimmillaan muutamista euroista ja korkeintaan kympeistä, riippuu mitä kaikkea löytyy jo omasta takaa. Esim. http://www.j-pk.net/tekniikka/webasto/
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

punis

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #134 : 15.09.2015, 22:26:07 »
Kävinpä testaamassa onko se noin helppoa, ja olihan se. Tuo disabloi auton ajastuksen pois käytöstä, mutta nyt toimii GSM-ohjain.

Eli auton ajastus pois ja ajonaikainen lämmitys toimii normaalisti?