Kirjoittaja Aihe: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua  (Luettu 1998 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mjarviki

  • Vieras
407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« : 15.10.2011, 11:57:51 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 Confort (170 000 km).

Auto otti ja alkoi sitten viimein monen hyvän palvelusvuoden jälkeen temppuilemaan urakalla. Sekä tyhjäkäynnillä että ajossa kuuluu sirinää, rahinaa ja vinkuvaa ääntä jostain moottorin ja vaihdelaatikon välimaastosta. Voimistuu joskus kierroksia nostettaessa, joskus ei. Äänet ovat hyvin vaihtelevia, metallin hankauksesta sirinään ja rahinaan.

Näin lauantaina mitään apua oireeseen ei saa, Automaalla pysähdyin ja kaveri vain katsoi, että jakohihnasta ei ole kyse. Oire tuo myös selvää värinää kytkinpolkimeen, jonka voimakkuus riippuu hieman siitä miten syvälle poljin on painettu. Vaihteet menevät paikalleen täysin normaalisti ja kytkimen liikerata on normaali. Meno on myös hieman takkuilevaa ja auto värisee pienillä kierroksilla ja uhkaa sammua. Tyypillisesti parkkipaikalla peruuttaessa/autoa ryömittäessä kun kytkin ei ole täysin nostettuna.

Suuri kysymys on, että uskaltaako tuon vielä ajaa huoltoon (noin 8 km). Onko muut törmänneet vastaavaan? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan, koska oma tietämys autoista rajoittuu perusylläpitoon...

t.Mikko

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #1 : 15.10.2011, 12:17:48 »
Aja varovasti pienillä kierroksilla korjaamolle, kytkimen painelaakeri on rikki.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #2 : 15.10.2011, 14:06:25 »
Vaihtoehto 2: sytytyspuola on menossa. Omasta saman ikäisestä 407:sta vaihdettiin parin kuukauden sisällä sekä kytkin että puola. Oireet viittaavat osa kytkimen painelaakeriin, osa puolaan.

mjarviki

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #3 : 15.10.2011, 14:14:12 »
Kiitos vastauksista! Nilkutan kärryn maanantaiaamuna ainakin huollon pihalle odottamaan. Tuleekohan maksamaan maltaita vai mansikoita? Onneksi on tiedossa erittäin hyvä ei-merkkihuolto (AD Espoon Kilossa), jossa yleensä hinnoittelu ja työn laatu on aivan eri tolalla kuin Automaalla aikanaan.

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #4 : 16.10.2011, 19:59:42 »
Puola n. 350 e töineen, kytkin 800-900e töineen. Jos siis on noi.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #5 : 16.10.2011, 21:34:42 »
No joo saa sitä maksaa jos liikaa rahaa on esim puola: http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/101183/3
Jos vaihtoon saa menemään yli 5 min niin saa olla kyllä kohtuu kädetön...

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #6 : 17.10.2011, 10:40:44 »
Nojoo, jos vaihtaa ite niin kaikki on halpaa.

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #7 : 17.10.2011, 21:43:32 »
Korjaan itseäni vielä sen verran, että omalla kohdallani tuo 350e sisälsi puolan lisäksi uudet tulpat, vikakoodien luvun ja työt. Työveloitus taisi olla parilta tunnilta. Ei toki halpaa, mutta eipä tuolloin ollut aikaa korjailla itse autoa, vaan sen tarvitsi käyttöön mahdollisimma nopeasti.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #8 : 18.10.2011, 02:32:44 »
Korjaan itseäni vielä sen verran, että omalla kohdallani tuo 350e sisälsi puolan lisäksi uudet tulpat, vikakoodien luvun ja työt. Työveloitus taisi olla parilta tunnilta.

Sytytysmuuntaijen ja -tulppien vaihto ja muistin luentako kö - ohje-ajaltaan kaksi tuntia?

'Aika vedätystä', jos noin on.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #9 : 18.10.2011, 03:10:25 »
Edelleen tuntuu, että oon täysin väärissä hommissa... ;D 20 minsan työstä kahden tunnin veloitus ja 350e vaikka olis osatkin mukana? Eihän tuohon hommaan saa menemään enempää aikaa, jos laittaa läppärin käynnistymään kun hommaa aloittaa.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Rahisee, vinkuu ja meinaa sammua
« Vastaus #10 : 18.10.2011, 11:31:04 »
Jooh. Voihan se olla vähän vedätystä työn suorittaneelta lauttasaarelaiselta ranskiksiin erikoistuneelta firmalta, mutta eipä ollut tuossa kohtaa oikein valinnan varaa. Itse olin töissä 24/7 ja auto piti saada nopeasti takaisin alle. Auto oli huollettu päivässä. Varmaan jos olisi ollut aikaa olisin tuon itsekin vaihtanut.

Täytyy kaivella kuitti esille ja tarkistaa miten nuo kustannukset tarkalleen menivät, mutta tuota luokkaa se tulppien ja puolan vaihto oli.