Kirjoittaja Aihe: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)  (Luettu 5076 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juho897

  • Vieras
407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« : 21.11.2011, 17:45:55 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Sammui kesken ajon


Ongelma:

Auto: 2005 407 2,2.

Moi! Tosiaan pösöni levisi matkalla helsinkiin kesken ajon. Nykähti kerran ja jonka jälkeen mittaritauluun syttyi moottorivikavalo. Sen jälkeen ei enää startannut. Hinausautoa tilattiin ja vietiin korjaamolle. Korjaamolla sanoivat että pitkät vikalistat oli ollu mutta ei osannut sanoa vielä mikä autosta oli hajonnut. Suuttimia ja puolia ainaskin oli herjannut. Mikäköhän autosta olisi voinut hajota, ehdotuksia?

Ratkaisu:

Elikkäs vika löyty. Virransäätörele oli sanonut itsensä irti ja tommosta relettä ei myydä erikseen elikkäs joutui uusimaan kokonaan uusi pääsulake rasia nokkapellin alta. Kiitoksia vastauksista.

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #1 : 21.11.2011, 22:00:51 »
Omastani meni vähän samalla tavoin syyskuussa sytytyspuola. Korjauksen hinnasta en halua enää sanoa mitään :-\

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #2 : 22.11.2011, 08:44:07 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport (automaatti, EW12J4).

Jos sytyspuola vika (puolakansi), niin motonetistä saa n. 160 e. Puolituntia menee ja itse voi laittaa paikalleen, itse vaihdoin turhaan eli yksi kappale löytyy käytettynä. :)
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

juho897

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #3 : 22.11.2011, 10:34:11 »
Kirjoitin alussa että pösö ei olisi startannut, mutta tosi asia on että auto kyllä starttasi mutta ei silti lähtenyt käymään. Epähuomiossa kirjoittanut. Elikkäs Viittaisko se sit kumminkin johonkin bensansaatiin tai jtn.. Starttasi hyvin mut mitään ei tapahtunut..??? :)

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #4 : 22.11.2011, 11:22:07 »
Toisin sanoen starttimoottori pyörittää mutta auto ei käynnisty, voi olla sähköpuolen tai bensansaannin ongelma, epäilen kyllä puolaa mutta ei näistä ilman testeriä voi sanoa mitään.
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #5 : 22.11.2011, 12:26:56 »
Jos (yksi) puola pimeänä, eikö pitäisi käydä kolmella?

Hukkakipinä systeemissä on vain 2 puolaa.

Odessalainen

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #6 : 25.11.2011, 21:37:29 »
Miksi rele on palanut? Luulisin että syy on jossain muualla kun itse sulakelaatikossa. Esim. bensa pumppu on viallinen tai polttoaine suodatin tukossa. Jos syy ei löytyy uusi sulakelaatikko ehkä ei kauan palvele.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #7 : 25.11.2011, 21:56:31 »
Releenkin voi vaihtaa vaikka marmoritiskiltä ei sitä erikseen saisikaan. Rele irtoaa elektroniikka liikkestä varmasti alle kympin. Vaihtotyö elektroniikka puulaakissa toisen mokoman.

Odessalainen

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #8 : 25.11.2011, 22:18:03 »
Voi olla että rele on ehjä ja riitasi juottaa relen palaneen jalan piirilevyyn 
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 22:29:08, kirjoittanut Odessalainen »

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #9 : 25.11.2011, 23:27:59 »
Kyllä ne releen kärkien kytkentäpinnat ennemmin 'palavat' ts. karbonoituvat, kytkennän ja irroituksen yhteydessä tapahtuvasta valokaaresta, kuin että releen liitos piirilevylle vioittuisi.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #10 : 26.11.2011, 00:18:12 »
Mutta vika sen releen vioittumiseen pitäisi ensin löytää, oikosulku jossain? Kärjethän pystyy aina viilaamaan jos kyseessä normikokoinen rele eikä mikään elektroninen puolijohde.

Trubadurix

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #11 : 31.01.2012, 09:48:07 »
Öööööö.... Kärkiä voi viilata, mutta ne palavat lähes välittömästi uudelleen joten ei vaivan arvoista. Mutta ns. kipinänsammutuselementti on jo n. 50 v vanha keksintö releen kosketinkärjille. Pelle-pösö vaan ei kai ole kuullut moisesta ihmelaitteesta.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 110
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #12 : 31.01.2012, 14:03:59 »
Kyllä kärjet voi viilata, mutta viilausjälki pitää myös hioa, timanttiviila on hyvä tällaisessa hommassa viimeistelytyökaluna, myös kangasrunkoisen hiomapaperin nurja puoli käy, mutta on hidas. Periaatteessa jos pinnat saa peilipinnoiksi, on niiden kesto myös pitkäikäisin.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

Vendange

  • Vieras
Vs: 407 - Sammui kesken ajon (virransäätörele)
« Vastaus #13 : 16.07.2012, 10:42:10 »
Releen kärkien "viilaaminen" ei taida olla enää nykyaikaa? Lyhyen kokemukseni mukaan rele viat ovat erittäin harvinaisia? (Autot alkaen 1964, työkoneet 1968, hommat jatkuu,,) PSA on merkittävän kokoinen autojenvalmistaja, joten luotan heidän tuotteisiin. Minulla on kokemusta myöskin ns. "hyvistä" merkeistä. Uusista, sekä käytetyistä, mutta silti palasin Peugeotin kuljettajaksi. Laatu, ja käyttömukavuus ovat minun valintakriteereitäni. Hyväksyn asiallisen arvostelun. Ajan Peugeotilla, vaikka en ole Eurostoliiton innokkaimpia ihailijoita