Kirjoittaja Aihe: RCZ Facelift  (Luettu 38459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 200
RCZ Facelift
« : 17.09.2012, 19:00:15 »
Peugeot RCZ esittäytyy uudistuneena Pariisin autonäyttelyssä.

Peugeotin osastolla Pariisin autonäyttelyssä 2012 esitellään uudistunut RCZ, joka tulee markkinoille alkuvuodesta 2013. Esitteillä on myös tehopakkaus RCZ Concept.                                                                                                                           

RCZ, joka edustaa Peugeotin MOTION & EMOTION –ajattelua parhaimmillaan, on voittanut keväällä 2010 tapahtuneen esittelynsä jälkeen 44 000 persoonallisista autoista kiinnostuneen ostajan sydämen. RCZ:ssä yhdistyvät tyylikäs muotoilu, korkea laatu ja dynaamisuus ainutlaatuiseksi kokonaisuudeksi.

Uudistuneen RCZ:n etuosa on saanut täysin uudet linjat, jotka istuvat entistäkin paremmin katon kaksoiskuplaan ja perän pyöreisiin muotoihin.

Uusi RCZ näyttää olevan jatkuvassa liikkeessä ja se nousee tyylikkyydellään entistäkin korkeammalle tasolle.

Peugeot RCZ:n materiaalit ovat aiempaa astetta laadukkaammat ja varustelu entistäkin täydellisempi. Esimerkiksi oviverhoiluihin on lisätty nahkaa ja niin akustinen tuulilasi kuin automaattiset tuulilasin-pyyhkijät, ajovalot, saattovalot ja automaattisesti himmenevän sisätaustapeilin sisältävä näkyvyyspaketti ovat vakiovarusteita.

Ostaja pystyy personoimaan oman RCZ:nsa entisestään kasvaneesta varusteiden valikoimasta, jossa on muun muassa 10 erilaista vannetta ja peräti 12 eri sisäverhoilua.

Uudistuneen RCZ:n myynti alkaa vuodenvaihteen jälkeen, mutta myöhemmin on tulossa vielä rajumpi versio, josta RCZ R Concept antaa esimakua. Vuoden 2013 lopulla myyntiin tulee sen tuotantomalli, huippusporttinen RCZ R, jonka kehitystyössä Peugeot Sport ja Peugeotin muotoiluosasto ovat yhdistäneet voimansa. Tulevassa mallissa käytetään hyödyksi RCZ Racing Cup -ratasarjassa saatuja oppeja.

Voimanlähteenä RCZ R Conceptissa on 191 kW:n (260 hv) tehoinen 1,6 litran THP-moottori, joka tekee RCZ R:stä Peugeotin historian tehokkaimman tuotantomallin. Moottorin 160 hv/l litrateho on yksi korkeimmista kaikista maailman tuotannossa olevista automalleista. Siitä huolimatta yhdistetyn kulutuksen mukaiset hiilidioksidipäästöt ovat vain 155 g/km, mikä kertoo aivan uudenlaisesta tehokkuudesta. Torsen® tasauspyörästön luistonrajoitin pitää huolen, että voima saadaan välitettyä tiehen ja erikoisjousitus ja -pyörät varmistavat ajonautinnon.

Lähde: Riitta Luomala, Peugeot-viestintä, Maan Auto Oy, gsm 0400 431 303

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #1 : 17.09.2012, 19:19:20 »
No niin, kuka tarvitsee enää nelivetoa... Torsen Limited slip differential riittää mainiosti. Itse asiassa jopa pelkkä etuveto riittää.
Peugeot RCZ HDI FAP

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #2 : 13.01.2013, 15:12:23 »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 200
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #3 : 13.01.2013, 15:40:57 »
Onhan tuo ollut tilattavissa jo siitä päivästä alkaen kun uusi 1.1.2013 alkaen voimassa ollut hinnasto julkistettiin. TM on vaan vähän hidas.

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #4 : 13.01.2013, 15:44:17 »
No niin, kuka tarvitsee enää nelivetoa... Torsen Limited slip differential riittää mainiosti. Itse asiassa jopa pelkkä etuveto riittää.

Niin, siis eihän Torsen 'lukolla' käytännössä yksipyörävetoista autoa, kaksipyörävetoiseksi liukkaalla muuteta.
http://www.autowiki.fi/index.php/Torsen

Parempi ratkaisu olisi ollut, vedossa kiristyvä pienen esijännityksen omaava kitkalevyt sisältävä ramppilukko.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #5 : 13.01.2013, 15:49:04 »
No, sellainen sitten.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 200
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #6 : 13.01.2013, 15:51:04 »
Eipä tuolla varmaan parempi liukkaan kelin ajo-ominaisuuksia tavoitellakaan. Torsenistahan ei ole mitään höytyä, jos toinen vetävä rengas on tyhjän päällä tai niin liukkaalla, että pyörä pyörii liki vastuksettomasti. Vastusta ei tosin tarvitse olla paljoa, kun voimaa alkaa siirtyä sinne pitävälle puolelle.

Varmaan muuten mielenkiintoisen agressiivinen ajettava tuo auto tuon etu-Torsenin kanssa.

Torsen- ja LSD-tasauspyörästöt on muuten ihan eri asia, tosin ehkä tuo LSD on vähän sellainen ylikuormitettu termi.

martymcfly

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #7 : 13.01.2013, 19:13:24 »
Miksiköhän tuohon ei laiteta tuon ns. perusdieselin sijaan tuota 508 GT:hen ja C5:een saatavilla olevaan 2.2 HDi:tä? Ois tehotkin vähän paremmassa linjassa ulkonäön kanssa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #8 : 13.01.2013, 19:17:10 »
Niinpä. Valikoimaa olisi dieseleissä. 92hv, 115hv, 140hv, 163hv, 170hv, 204hv, 240hv.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Benkku

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #9 : 13.01.2013, 19:20:25 »
Miksiköhän...

Sehän olisikin 'kovin' sporttista.  :P

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 200
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #10 : 13.01.2013, 19:57:12 »
RCZ:ssa on jo muutenkin paino vahvasti etuakselilla ja perä todella kevyt. Pitäisikö sinne nyt vielä laittaa nykyistäkin dieseliä painavampi mylly nokalle ja tekisikö se siitä jotenkin urheilullisemman?

martymcfly

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #11 : 13.01.2013, 21:09:06 »
Tuota painoa vähän mietinkin. Mikähän mahtaa olla painoero HDi 163:n ja 204:n välillä? Pikaisella googlauksella en koneiden painoja löytänyt.

J-PR

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #12 : 14.01.2013, 10:27:22 »
Niin, siis eihän Torsen 'lukolla' käytännössä yksipyörävetoista autoa, kaksipyörävetoiseksi liukkaalla muuteta.
Parempi ratkaisu olisi ollut, vedossa kiristyvä pienen esijännityksen omaava kitkalevyt sisältävä ramppilukko.

Torsen ja luistonesto yhdistelmä voisi olla melko hyvä kompromissi liikkeellelähdön suhteen. Levylukko etuvetoisessa suattaa joissain tilanteissa vähän tempoa... Tosin haitannee vain saivarteluun taipuvaisia autotoimittajia.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 200
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #13 : 14.01.2013, 13:04:04 »
Saivarteleeko ne toimittajat jotain VAG:n etulukoista? En tiedä mihin kaikkiin sitä saa tai on saanut, mutta Golfiin ainakin.

J-PR

  • Vieras
Vs: RCZ Facelift
« Vastaus #14 : 14.01.2013, 14:16:41 »
Minulla oli vaan mielessä tota kommenttiani kirjoittaessa Focus RS mk1, jonka kohdalla oli kritiikkiä englannin lehdistössä juuri tuosta asiasta. Sittemmin kyllä samaiset toimittajat ajoivat toista samanlaista autoa ja etupäässä ei enää ollutkaan ongelmaa. Voi olla että etupään kulmissa oli jotain eroa. Mihinkäs golffin malliin levylukon on saanut, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen?