Kirjoittaja Aihe: 607 - Alapallonivelen vaihto  (Luettu 9854 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 758
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #15 : 09.11.2013, 11:35:30 »
Kauanko alapallonivelen on normaaliajossa asfalttiteillä lupa odottaa kestävän/onko näissä kohtuullista takuuta? Vasen alapallo vaihdettu viimeksi 2 vuotta/20 000 km sitten, jo nyt tuli huomautus konttorilla samasta nivelestä. Vaihdettu Automaalla joten lupa odottaa alkuperäisvaraosaa.

Jos kyse on merkkiliikkeestä ostetusta alkuperäisvaraosasta, niin sillä on kahden vuoden takuu. Noin vähän ajettu voisi mennä takuuseen, vaikka aikaraja olisikin hieman ylittynyt.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

pamppu123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 30
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #16 : 31.05.2017, 23:06:19 »
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4).

Tänään vaihdoin pallonivelet. Toinen lähti suht kivasti pulttipyssyllä 30 min, mutta toisen kanssa temusin 3 tuntia, ja pakko oli irrottaa olkavarsi ja hitsata mutteri siihen ja just ja just pulttipyssy irrotti. Oli tosi ruosteessa. Ennen sitä olin jo tuhonnut yhden irrotushylsyn, meni 2 sakaraa pulttipyssyn kanssa poikki. No nyt on työvoitto saavutettu. Kokeilin myös lekoja ja lämpöä, mutta vesi ja suola oli tehnyt tehtävänsä, oli siis kuin yhtä puuta, meinasi jo yhdessä vaiheessa usko loppua.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #17 : 01.06.2017, 07:09:35 »
mutta toisen kanssa temusin 3 tuntia, ja pakko oli irrottaa olkavarsi ja hitsata mutteri siihen ja just ja just pulttipyssy irrotti. Oli tosi ruosteessa. Ennen sitä olin jo tuhonnut yhden irrotushylsyn, meni 2 sakaraa pulttipyssyn kanssa poikki. No nyt on työvoitto saavutettu. Kokeilin myös lekoja ja lämpöä, mutta vesi ja suola oli tehnyt tehtävänsä, oli siis kuin yhtä puuta, meinasi jo yhdessä vaiheessa usko loppua.

Kaveri kävi läpi saman ottelun, pirun piukassa oli hänelläkin alapallo. ;D

Tästä pelästyneenä annoin vaihtaa molemmat alapallot merkkiliikkeessä kun kytkin vaihdettiin, pallojen vaihtotyöstä ei veloitettu erikseen ja maksoin vain osista.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 793
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #18 : 01.06.2017, 10:00:11 »
Oho, aikamoinen kuntojumppa. Korjaamo käyttää myös iskutalttaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

alfa164

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #19 : 14.12.2017, 00:16:35 »
Auto: 2001 607 2,2 (EW12J4).

Vasemman puolen vaihtui viime vuonna katsastus "remontin" yhteydessä korjaamolla. Asentaja valitti, että oli työn ja tuskan takana irrotus. Tänä vuonna inssi pyysi vaihtamaan oikean puolen ja päätin sen itse vaihtaa, kun epäilytti edellisvuoden vanhemman asentajan kommentit.

Ensin koitettiin yksinkertaisesti vaihtaa auton alta, apuna lyöntitaltta, metriset laatu pihdit, paineilma taltta. Lopuksi traktorihalliin osa kainalossa ja todettiin viilapenkit liian eläväisiksi ja lisäksi hitsit vaan murtuivat. Lähtihän se lopulta, kun traktorin kauha laskettiin päälle ja aikaisempaa parempi mutteri hitsaus ja 2m jatko pätkä vääntimeen. Usko oli jo koetuksella. Huvittaa nämä youtube videot, jossa laitetaan auton alle sakara hylsy ja puolentuuman räikällä kuuluu vaan naps ja käsin kierretään loput auki. :)

Uuden pallon sai sentään vääntää juuri ostetulla sakara hylsyllä,ettei nyt ihan turha ostos ollut. :D
Ex kaarat:rellut:clio 1.4.1.8 16v,safrane 2.2,2.5.R25x3.Alfat:gtv 2.0v6tb.166 2.5 sportronic.164ts x3.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #20 : 14.12.2017, 10:03:33 »
Sama koettu, älyttömän piukassa nuo saattaa olla.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #21 : 22.12.2017, 15:02:39 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).

Tiukassa oli 200tkm rulluteltu pallonivel. Ei lähtenyt autossa paikalla irti, vaan piti pönkätä viilapenkkiin kiinni koko laitos ja siinä työstää nivel irti. Toholla kuumaks ja 1600nm vääntävällä iskukoneella jurnuttaen irtos lopulta. Ilman kuumennusta ei saanut muuta aikaseks ku hajonneen pallonivelhylsyn. Onneks oli kaks avainta.

Hurulau

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #22 : 28.12.2017, 15:24:17 »
Nätisti lähti omasta alapallot kun vähän anto lämpöä ja vasitulla hylsylä väänsi irti hiukan pidemmällä vääntövarrella. Tosin omaani joku oli aikasemmin jo vaihtanu ja noudattanu vanhankansan ohjetta, ”mitä hyvänsä teet, tervaa se”.

J.Stahl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: 607 - Alapallonivelen vaihto
« Vastaus #23 : 07.01.2018, 01:39:49 »
Meidän 607 / 2,2 vaihdettiin alapallo paikallisella korjaamolla. Kului vajaa vuosi ja auto oli polvillaan Tampereella Satakunnankadulla Palolaitoksen valoissa. Todella hyvä kun hajosi siihen eikä Kurun tien mutkiin. Dokumentit on tallessa ja tulevalla viikolla esitän kuitit ja valokuvat.