Auto: 2000 306 2,0 HDi XT (farmari, VF37ERHY33030178, DAM 8562/18.04.2000).
Myös itselläni oli sama vika. Syyllinen oli moottorin lämpötila-anturi. Kokeeksi tilasin ko. anturin tuolta:
http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdytysnestelampotilan-sensori/peugeot-306-break-7e-n3-n5-2-0-hdi-90-66kw_v13084_g830.htmlHupaisaa ja ärsyttävää seurata paketin matkaa postilaatikkoon. Viikon osa tuli Ranskasta ja de Gaullen lentokentällä se seilasi 3 päivää paikasta toiseen.
No, anturi paikoilleen ja VOILA. Asennuksessa huomiotavaa:
Paikka hieman ahdas (sijaitsee moottorin oikealla puolella edestä katsottuna). Ensin sokka pois (kapeakärkiset pihdit hyvät). Liitin onkin sitten erikoinen, Takaisin laitettaessa PITÄÄ liitin laittaa pitkäksi (avaa lukitus ja vedä) koska työnnettäessä liitintä takaisin liittimen "hampaat" tarttuvat anturin piikkeihin ja liitin pysyy paikallaan. Jos tuota ei tee niin liitin ei pysy paikallaan vaan tuntuu olevan irti. Anturi lähtee sormin vetämällä pois, mutta sen poistettua tulee jäähdytinnestettä ulos. Jos ei halua valuttaa niitä ulos (osaa nesteistä) pitää olla vikkelä laittaessa takaisin uutta anturia.
Ps. Omassa oli lisävikana (jotka poistui anturin vaihdon myötä) latauksen pätkiminen, joka kyllä kummastutti.