Kirjoittaja Aihe: 3008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 62178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

alokas

  • Vieras
Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 FAP Sport.

Tervehdys!  Pientä päivitystä ko Pösön tapahtumiin.  Nyt reilu 3,5 vuotta ja vähän vajaa 50 tkm (kokonaisajomäärä 114 tkm) yhteistä taivalta takana.  Eikä ole auton hurmaavuus vähentynyt, itse asiassa tähän asti mennyt yllättävänkin hyvin (koputtaa puuta...).  Auto on toiminut niinkuin pitääkin, edelleen korkea istuma-asento ja lasikatto, mutta erityisesti HUD-näyttö ovat kovasti mieleen.  Hankin autoon ensimmäisenä "omana" talvena maskinsuojat, ja moottorin lämpö sekä lämmityslaite olivat asiasta mielissään  :)  Varsinaisia ongelmia ei autossa ole ollut, "normaaliin" kulumiseen taitaa kuulua tässä autossa molempien etupyörien laakerien sekä jarrulevyjen vaihto vajaan 100 tkm kohdalla sekä toisen alapallonivelen vaihto viime keväänä.  Jakohihna vaihdettiin myös keväällä 6 vuoden iän tultua täyteen.  FAP:ia en ole enää juurikaan ajatellut, joskus sattuu huomaamaan polton kun hetkellinen kulutuslukema ei moottorijarrutuksessa putoakaan nollaan, mutta kai se toimii niinkuin kuuluukin.

Oikeastaan ärsyttävimmäksi asiaksi autossa on noussut peruutusvalot, jotka oikeammin ovat kyllä peruutuksen varoitusvalot, niillä ei syyspimeillä näe käytännössä yhtään mitään!  Polttimot vaihdettiin kokeeksi tehokkaampiin, mutta käytännön vaikutusta vaihdolla ei ollut.  Onko joku asentanut esim. ledilisäperuutusvaloa (olipa sana...) tai jollain muulla keinolla korjannut tuota taaksepäin näkyvyyttä pimeään aikaan.  Pösö menossa alkavalla viikolla vuosihuoltoon, niin voisi jonkun vinkin perusteella vähän kysellä..

Toistaiseksi siis kaikki oikeastaan ihan hyvin, ja minusta on tosiaan tullut Peugeot-fani....


jaeaetee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Ollaan katseltu 307:lle korvaajaa, ja 1.sukupolven 3008 voisi olla sellainen. Yksi parannuskohde muiden joukossa olisi parempi ilmastointilaite, varsinkin käytettävyyden suhteen. Onko 3008:ssa 307:n tyylinen joka unohtaa asetukset lämpötilan muuttuessa? Entä automaatin toiminta muuten? Manuaali-ilmastointi olisi itselle ehkä paras, mutta käytettyä ostaessa sitä ei pääse valitsemaan.

Hujane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Ainakin omassa 3008 2.0 hdissä pysyy muutokset paikallaan seuraavassa käynnistyksessä,eikä tuossa 307ssa jossa automaagi ilmastointi myöskään säädöt muutu itekseen...
Psa kulkineita ja purkuautoja,pääosin C5 sitikoita,joskus erehtyy kokeilemaan myös peugeotteja...

jaeaetee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Okei, kuulostaa hyvältä. 307:ssa taitaa olla eri kehitysversioita ilmastoinnista, meillä lienee se 1. versio. Käyttöohjekin sanoo että ominaisuutena on asetusten palautus automaatille lämpötilan riittävästi muuttuessa.

MikkoTee

  • Vieras
Onko 1.6 e-hdi moottorissa vielä sitä turbovikaa, joka johtuu siitä sihdistä? Ja onko muuten samoja ongelmia kuin hdi:ssakin?

sulo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Ihan vaan kysymys, että mitäs vikaa hdissä on? Tarkoitatkos sitä 1.6hdin ekaa versiota vai mitä?

MikkoTee

  • Vieras
Ei mulla parissa 1.6 hdi:ssa ole ongelmia ollut, mutta tarkoitin nyt vaan yleisesti onko tämä uudempi parempi vai huonompi vai onko eroa.

tope

  • Vieras
Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 Sport.

Tässä yhteenveto (lue: "ylimääräiset" huollot ja vaihdetut kuluvat osat) 3 vuoden ja 50tkm omistusajalta (145tkm -> 195tkm).

- luovutushuollossa vaihdettu etupyörän laakerit, etujouset ja oik. alapallonivel, 145tkm
- EGR meni (takuu) vaihtoon n. 150tkm kohdalla
- uusittu takajarrulevyt ja palat, 159tkm
- uusittu etujarrulevyt ja palat, 161tkm
- moottorin hikoili öljyä - osoittautui öljypumpuksi  (kuulemma DV6 tyyppivika korjaamon mukaan, jossa huolto tehtiin). vaihdettu 163tkm jakohihnahilppeiden ja öljysihdin kera
- luovutushuollossa uusitut molemmat etupyörien laakerit uusittu 165tkm kohdalla. kestivät siis 20tkm(!)
- koiranluut, 172tkm
- luovutushuollossa uusittu oik. alapallonivel uusittu 175tkm kohdalla. kesti siis 30tkm
- eolys täyttö, 184tkm
- kolmospytyn suuttimen juuritiivisteen vaihto, 184tkm
- takaluukun mikrokytkin, 185tkm
- ilmastoinnin täyttöhuolto, 188tkm
- etujarrupalat, 192tkm
- oik. takajarrusatula, 194tkm

Tulevana remppana pitäisi vaihdattaa vielä suuttimien juuritiivisteitä, koska pakokaasu alkanut taas haista kabiinissa.

Hakki78

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Kyseinen auto on jäämässä käyttööni hetken kuluttua lopullisesti. Autolla on ajettu 72000km. Nyt kylmillä on käynnistyksen jälkeen alkanut kuulua pientä rohinaa pintakaasulla ajettaessa. Tämä kuuluu kun kierrokset pitää alle 2000. Rohina poistuu parin minuutin ajon jälkeen eikä muuta vikaa ilmene ja auto toimii moitteetta. Onkohan tämä merkki mahdollisesta orastavasta ketjuongelmasta? Auto on vielä toistaiseksi ensimmäisen omistajan nimissä ja jostain muistan lukeneeni että maahantuoja tulisi silloin vastaan. Auto on menossa viikon päästä maahantuojan kutsumaan päivitykseen. Siellä ilmeisesti löytyy rekisteristä että onko auto aiemmin ollut takaisinkutsussa, käsittääkseni olisi jonkin asian takia pitänyt olla. Onkohan jollain tietoa olisiko maahantuoja tai vastaava mahdollista saada "vastuuseen" mikäli tuo on ketju-, kiristin- tai muu vastaava ongelma? Hoitaisin tämän pois ennen kuin auto päätyy lopullisesti nimiini. Kaikki apu ja kommentit otetaan nöyrästi vastaan sillä en ole mikään autoniilo, vaikka perusasiat onkin hallussa. Ja tämä on ensimmäinen Peugeotini, joten merkkiin liittyvät nippelitiedot ei ole hallussa  :)

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Varmasti maahantuojan tai valmistajan väliintulo on todennäköisempää ensimmäiselle omistajalle kuin seuraaville. Nyt kuitenkin kun autolla on ikää jo yhdeksän vuotta niin voipi olla aika hiljaista valmistajan tai maahantuojan osallistuminen mahdolliseen ketjunvaihtoon. Toki aina voi kysyä, se ei maksa mitään.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

salmiv

  • Vieras
Ihan mielenkiinnosta myös kyselen, että mihin päivitykseen maahantuoja tuon ikäisen auton kutsuu?

Hakki78

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Oli muistaakseni joku moottorinohjauksen päivitys. Tänään aamulla tuli elämäni ensimmäisen kerran autossa merkkivalo että öljyä tarvitsee lisätä. Ja onpahan muuten mittatikku suoraan helvetistä, miten tuolla mitään näkee? Millaisia öljynkulutuksia muilla ollut? 10000km on nyt huollon jälkeen ajeltu, joten ei tuo nyt aivan paha ole kuitenkaan. Lisäksi kerran olen lisännyt jäähdytinnestettä ja taas näytti paisuntasäiliö olevan alamerkillä. Enpä ole muissa autoissani yämmöisiin kyllä törmännyt. Onko nämä yleisiä vikoja tässä koneessa, koska ei kai nyt jäähdytinnesteen ainakaan minnekään tulisi hävitä.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2020, 21:42:45 kirjoittanut Hakki78 »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Noissa bmw moottoreissa voi olla kaikenlaista mukavaa.
Peugeot 3008 hybrid

SEL

  • Vieras
Oli muistaakseni joku moottorinohjauksen päivitys. Tänään aamulla tuli elämäni ensimmäisen kerran autossa merkkivalo että öljyä tarvitsee lisätä. Ja onpahan muuten mittatikku suoraan helvetistä, miten tuolla mitään näkee? Millaisia öljynkulutuksia muilla ollut? 10000km on nyt huollon jälkeen ajeltu, joten ei tuo nyt aivan paha ole kuitenkaan. Lisäksi kerran olen lisännyt jäähdytinnestettä ja taas näytti paisuntasäiliö olevan alamerkillä. Enpä ole muissa autoissani yämmöisiin kyllä törmännyt. Onko nämä yleisiä vikoja tässä koneessa, koska ei kai nyt jäähdytinnesteen ainakaan minnekään tulisi hävitä.
Kannattaa mittauttaa painekaasu paisuntasäiliöstä niin näkee vuotaako kannentiviste vai häviääkö neste muualle. Öljyn kulutus on mielestäni yläkantissa varsinkin kun hodarissa ei huomaa kulutusta 15tkm vaihtovälillä.

salmiv

  • Vieras
Minun THP:ni oli juuri öljypumpun vaihdossa ja merkkiliikkeen korjaamovastaavan kanssa juteltiin koneesta niitä näitä. Öljynkulutus on kuulemma näiden ongelma. Voi johtua esim männänrenkaiden jumittumisesta. Ylämerkistä alamerkkiin 10000 kilometrillä tuskin on epänormaalia. Ongelma näissä on myös imuventtiilien karstoittuminen, joka johtuu "edistyneestä" polttoaineen ruiskutuksesta suoraan palotilaan, jolloin polttoainesuihkun venttiileitä huuhtova vaikutus jää puuttummaan kokonaan.