Itsellä on useassa Peugeotissa (ja muunkin merkkisissä) pitänyt vaihtaa virtalukon pohja. Siellä on johtojen puolella metallisia liukupintoja joiden välissä on muovia. Noita liukupintoja hankaa jousella puristuva liukukieleke liikkuvalla puolella eli avaimen puolella. Liukukieleke kuluttaa johtopuolen metallien välissä olevan muovin kuopille, jolloin kieleke alkaa takerrella ja jossain vaiheessa kieleke sitten kääntyy kaksinkerroin. Tämä tapahtuu usein juuri silloin kun otetaan virtoja pois, eikä sitä edes välttämättä huomaa, jolloin seuraavan kerran virtoja kytkiessä lukko onkin jumissa. Korjaantuu siis virtalukon pohjan uusimisella. Mutta esim. 307:aan ei saa erillistä virtalukonpohjaa, niin on onnistunut kokemusta vääntää avainta väkisin voimalla. Otin avaimesta muovit pois ja väänsin pitkällä vääntimellä (pihdit, jakoavain... käy) suoraan avaimen metallista. Näin väkisin vääntämällä liukukieleke kääntyi jälleen suoraksi ja lukko on toiminut moitteetta jo puoli vuotta.
Muita mahdollisuuksia on että rattilukon liukutappi on jumissa. Tai lukon haittalevyt on rikki. Mutta ainakin itsellä kaikki virtalukko-ongelmat on liittynyt virtalukon pohjaan.
Uudessa tai vähän käytetyssä virtalukossa on tietysti lukon sarjoitusongelma tai sitten on mentävä kahden avaimen taktiikalla.
Ajonesto antenni on erillinen muovirinkula lukon ympärillä ja sen saa irti ja siirrettyä lukosta toiseen.