Kirjoittaja Aihe: 406 - Öljyvuoto jakopäästä (V6) (kampiakselin öljytiiviste)  (Luettu 2176 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anttikoh

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2004 406 3,0 V6 (220 000 km).

Helsingin ruuhkat oli liikaa tuolle pösölle, öljynlämmöt huiteli punaiselle ja flektihän siellä ei toiminut (toinen puoli jumissa). Tänään varasin aikaa flektin vaihtoon ja varmuuden vuoksi vaihdoin öljyt koneeseen. Auton alla oli tosi paljon märkää ja jakopään puolelta sitä öljyä oli koneesta ulos tullut.

Olisiko arvauksia, mistä se öljy on sinne mennyt? Kenties pullauttanut jonkun stefan paikoiltaan? Onko syytä vaihtaa hihna, kun on saanut reilusti öljyä päälleen, hihna vaihdettu viimeksi 30 000 km sitten.

Ratkaisu:

Syyllinen tähän vuotoon selvisi: kampiakselin pään stefa vuotaa tosi rajusti, lieneekin juuri pois paikoiltaan. Kun nyt on paikat levällään, niin uudet kilkkeet koko jakopäähän samalla kertaa.

Benkku

  • Vieras
Nokka-akseleita kulma-asemaa kääntävät VVT solenoidit vuotavat. Hihna kannattaa vaihtaa, jos saanut öljykäsittelyn tai tuntuu rasvaiselta (vrt. kuiva).

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Öljy valuu yleensä moottorin kylkeä alas. Solenoidit on moottorin riesa
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

anttikoh

  • Vieras
Liittyisikö tuo öljyn ulostulo nyt tuohon ylikuumenemiseen?Eli kun flektit saa taas pyörimään, niin voiko tilanne olla kunnossa ja noita ei olisi tarpeen vaihtaa (paitsi jakohihna).

Kun moottori eilen kuumeni, niin siellä oli öljyä ylärajaan saakka. Ennen öljynvaihtoa en tsekannut, että minkä verran oli siinä vaiheessa, koska silloin vasta huomasinkin, että öljyä on tullut ulos.


Benkku

  • Vieras
Ei 'oikeastaan' liity, toki kuuma viskoltaan ohuempi öljy venttiilin rungon välistä vuotaa 'helpommin' - mutta VVT-venttiili(e)n vuoto ei volumetrisesti mitaten kuitenkaan ole kovinkaan suurta.

anttikoh

  • Vieras
Öljyä on tullut ulos varmastikin desilitroissa mitattava määrä, joten jostain muusta täytyy olla kyse.

Nyt on aikomus ottaa jakopään muovikopat auki, putsata kaikki puhtaaksi ja katsoa sitten mitä tapahtuu sen jälkeen. Siellä on joka paikka niin öljyssä, että muuten ei vuotoa saa paikallistettua.

Benkku

  • Vieras
Voihan se toki nokkapukkien ja venttiilikansien liitossaumoistakin vuotaa, mutta yleisin syy on vuoto VVT venttiileistä. Pienikin määrä öljyä saa aikaan jo melkoisen sotkun.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 520
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Kun minun autossani toinen noista solenoideista vuoti, öljyä tuli valumalla.

anttikoh

  • Vieras
Tämä merkkaa reviiriään nyt noin 10-15 tipalla pysähdyttyään. Ajon aikaisesta tiputtelusta vaikea sanoa ja ajot nyt minimissään, kunnes selviää ongelman syy.

Benkku

  • Vieras
Muovinen koristemuovi moottorin päältä irti, käyntiin ja tarkkailemaan mistä tihkuu.