Kirjoittaja Aihe: 306 - Keskuslukituksen jälkiasennus  (Luettu 1196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maketin

  • Vieras
306 - Keskuslukituksen jälkiasennus
« : 18.06.2013, 18:15:01 »
Auto: 1998 306 1,4 XN (porrasperä).

Onko kenelläkään kokemuksia tälläisestä toimenpiteestä ja tuollaisten jälkiasennussarjojen laadusta? Onko homma tosiaan "ruuvaa kiinni ja aja"-meininkiä vai tarvitseeko paljonkin muokkailla autoa että pelittää?

Jos jossain olisi ohjeita saatavilla, englantikin taittuu jos kuvia on tukena. Google ei tarjonnut minulle paljoa apua asiassa. Auto siis neliovinen sedan
E: Auto 1,4L moottorilla, karvalakkimalli jossa ei mitään hienouksia ole valmiina, en keksi että mitä muuta lisätietoa autosta nyt irtoaisi.

Koetanpa

  • Vieras
Vs: 306 - Keskuslukituksen jälkiasennus
« Vastaus #1 : 24.06.2013, 21:31:01 »
Auto: 2001 306 1,6 (TU5, farmari).

Haluaisin päästä keskuslukituksesta eroon, siis avaimella vain auki ensin kuskin ovi. Turvallisuuskysymys, näin toimivat vuokra-autot Kanadassa, jo n. v. 97. Vain kuskin ovi auki kaukosäädöllä, sepä olisi hienoa. Tiedämme jo myös nämä oviin menevien johtojen ongelmat.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 306 - Keskuslukituksen jälkiasennus
« Vastaus #2 : 25.06.2013, 07:50:35 »
Ekan kysymyksen vastaavaan 306 Xn HB autoon olen joskus asentanut keskuslukituksen, sellanen vinkki että etuoville ja keskuslukituksen ohjausboksille on johdot valmiina. Keskusyksikön paikka on oikean puoleisen takapenkin alla, selkänoja alareunan kohdilla. Projektiin tekee haasteen törmäyssuojat ovissa, ovi moottoreille ei siis ole tilaa liikaa.

Jos siis ei halua välttämättä nähdä jumalatonta vaivaa etuovien johdotuksen kanssa, kannattaa valmis johtosarja pilkkoa ja käyttää valmiina olevia johtoja.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.