Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 208  (Luettu 42738 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Käyttökokemukset - 208
« : 14.09.2013, 13:50:57 »
Käyttökokemuksia 208-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 208)
Korimalli: (esim. viistoperä)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. Access, Active, Allure jne.)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin iskutilavuus, teho ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa


Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2013, 01:06:13, kirjoittanut ToniL »
Peugeot 508 & Peugeot 607

Citroren

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #1 : 14.09.2013, 14:25:29 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2012
Varustelutaso: Active,
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali)
Moottori: VTi 95
Mihin kokemukset perustuvat:
Ostin auton n.10000km ajettuna ja ajoin sen uuteen kotiinsa Savonlinnaan 328 km ja sen lisäksi kaupunkipyöritystä.

Pösö tuntuu ajossa isommalta kuin on. Oli aika tuulinen päivä ja mielestäni auto toimii varsin rauhallisesti.
95 heppanen Vti moottori tuntui ihan riittävältä - ohituksetkin sujuivat varsin mukavasti. Tehon puutetta vähän pelkäsin kun vaihdossa meni Citroen DS3 Vti 120. Ero ei tuntumaltaa ollut kovinkaan suuri.

Jousitukseltaa auto tuntuu mukavammalta kuin Citroen ds3. Melutaso ja äänimaailma ainakin minun korvilleni on suht hyvä.

Ajoasennon saa tällainen 186 cm hoikka mies sopivaksi. Penkissä on mukava ja riittävän tukeva istua.

Pyyhin automaatikka on mukava varuste, varsinkin saateella. Kaikin puolin ensi vaikutelmaltaan mukava auto.

Mittareiden sijoittaminen ylös ja ratin alas, on meidän perheen molemmille kuskeille osoittatunut toimivaksi.

pug-208

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #2 : 14.12.2013, 18:32:51 »
Olen kerännyt tähän blogiin omia kokemuksia, sieltä näkee vähän perus pösön elämää. http://208vti68.blogspot.fi/

Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2013
Varustelutaso: Motion
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali)
Moottori: VTi 68
Mihin kokemukset perustuvat: nyt ajettu 600km

Hiles68

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #3 : 04.04.2014, 09:49:08 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2013
Varustelutaso: Urban Soul
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali)
Moottori: VTi 82
Mihin kokemukset perustuvat: Ostin auto 22tkm ajettuna.Olin itseasiassa tekemässä kauppaa Opel Adamista vaan kun tuo osui silmään niin koeajon jälkeen valinta oli selvä.Olen kyllä tykänny vaikka olen näitä ranskiksia aina vähän vältelly.Hyvä ajettava ja yllättävän pirteä vaikka moottori on noinkin pieni.Hyvät varusteet.Aika väljän tuntuiset tilat noin pikkuautoksi :) Aika vähän näitä on viel liikenteessä kun yhden olen nähny.Miinuksena voisi ehkä mainita aika lyhyen huoltovälin.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2014, 10:18:43, kirjoittanut Hiles68 »

Rooster

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #4 : 12.05.2014, 07:24:47 »
Automalli: 208
Korimalli: hot hatch  :P
Vuosimalli: 2013
Varustelutaso: Gti
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 200 THP
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 8 000km

Noin yleisesti pikkupösö vastaa hyvin odotuksia ja käyttötarvetta: liikkuu riepeästi ja on hauska pyöritellä vähän reippaamin. Toisaalta riittävän mukava päivittäisiin työmatkoihin. Polttoaineenkulutus ei ole näillä kilometreillä oleellinen asia (pidemmät siivut ajetaan "talon" A4:lla), mutta kulkuun nähden alle 7l/100km on kohtuullinen.

Alla plussat ja miinukset:

+ Ajo-ominaisuudet mutkatiellä
+ Moottori ja voimalinja: 1-2-3 välillä ei ole kuolleita kohtia, toisaalta liikenteen mukana liikkuu reippaasti 2-4-6. 125km/h on n. 3000rpm
+ Materiaalit hintaluokka huomioiden (yleisesti Pösön vahvuus)
+ Kuljettajan ergonomia (varauksin): pieni ratti ja sen matala sijoittelu on todella luonteva kun siihen tottuu. Ratin saa riittävän lähelle.
+ Takatilat kokoluokka huomioiden: Taakse mahtuu kaksi turvaistuinta hyvin ja jalkatilaa jää enemmän kuin esim. V50:ssä

- Loivissa mutkissa ja kovassa nopeudessa A4 Servotronicilla on parempi. Ohjaus voisi olla raskaampikin jos ei haluta muutuvaa välitystä.
- Kuljettajan penkkiä voisi saada säädettyä alemmas
- Vakiosoittimen äänentoisto on aika vaatimaton
- Automaattisten tuulilasipyyhkimien herkkyttä ei voi säätää (!?!)
- Hälyttimen sisätutka reagoi käynnistyvään sisätilanlämmittimeen (saa kytkettyä napista pois, mutta pitää muistaa tehdä)
- Äänet vähän vaatimattomat...
Hupina:  306 S16 "Base II" -98
Veturina: F10 520d xDrive -15
Ex-PSA: 206 SW xr Hdi -03, 206 xrd -00, 208 Gti -13

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #5 : 28.04.2015, 13:10:45 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2015
Varustelutaso: Vision
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.2 VTI 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 1000 km

Ehkä paremminkin ensivaikutelmakokemus, mutta kerronpa kuitenkin.

Sisustus varsin laadukas. Tulee mieleen saksalaiset kilpailijat, mutta kynänvedot ovat pehmeämmät, ranskalaiset... Ulkonäkö myös asiallinen pienine yksityskohtineen. Moottorin tehot täysin riittävät normaaliin ajeluun. Vaihdekepin liikeradat melko pitkät, samoin kytkimen. Poljintila hieman liian ahdas isokenkäiselle ja kaasu- sekä jarrupolkimen suhde toisiinsa syvyyssuunnassa aavistuksen liian pitkä. Ajo-ominaisuudet hyvät, ei mitään mullistavaa, eikä mitään moitittavaa. Kaasun ja kytkimen yhteispeliä joutui hieman hakemaan, mutta pian tottui siihenkin. Varustelu hyvä.

Monia varmasti askarruttaa ohjaamoergonomia. Pieni ratti ja mittareita katsellaan ratin yli. Tämähän on aiheuttanut monen moista polemiikkia. Itsekin alkuun hain parasta ajoasentoa muutaman päivän. Ratti pitää vain laskea riittävän alas. Samalla se tarkoittaa, että otekorkeus ratista on myös matalampi kuin totuttu. En kuitenkaan ole vakuuttunut ideasta täysin tai sen tuomasta lisäarvosta. Ehkä tiukassa paikassa välttää sen hirvikolarin, kun katse ei olekaan normaalia alhaammalla kun vilkaisee mittareita juuri sen sekunnin puolikkaan. Uutta muotoiluideaa kuitenkin, eikä sinänsä pahaa sanottavaa. Tottumuskysymyksiä.

Kosketusnäyttö on tarpeisiini aika turha. Tässä hesarin artikkeli asiasta. Osittain on helppo allekirjoittaa.
http://www.hs.fi/autot/a1305950765108

Kaiken puolin onnistunut hankinta kuitenkin. Ranskalaista tyyliä ja charmia, mutta välttäen kuitenkin itsetarkoituksellista kikkailua. Palaan kilometrien myötä asiaan.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015, 13:21:55, kirjoittanut hessu208 »
205, 305, 405, 107, 208.

http://www.ylikerroin.com/

Juusotuppurainen

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #6 : 16.12.2015, 11:32:52 »
Automalli: 208 GTi
Korimalli: hatchback
Vuosimalli: 2013
Varustelutaso: GTi
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto: Manuaali
Moottori: 1,6L Bensaturbo
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto, vuoden käytöllä.
Ajomäärä: (n. 55tkm, itse ajanut noin 20tkm)

207:sta oli tarkoitus vaihtaa hieman tehokkaampaan peliin, kun ei tuo 95hv tuntunut riittävän. Merkillä ei ollut väliä, ainoastaan hintaluokalla (n. 25 000€). Löysin 208 GTi:n. En todellakaan kadu. Todella hauska auto ajaa, 200 hevosvoimaa tuon kokoisessa autossa on, noh.... paljon! Kesärenkailla ja kuivalla asfaltilla voi lähteä todella ripeästikin liikkeelle (0-100km/h 6,7sek). Liukkaalla, oli kesä tai talvi, alkaa raapiminen jos kaasua painaa raskaammin. Se on tietysti odotettavaa, kun etuvetoiseen, kevyeen autoon ahdetaan 200 hevosvoimaa. Alusta/jouset ovat jäykät, mikä sopii sporttimalliin. Kyllä, esimerkiksi mukulakivikaduille alusta on liian kova, mutta noita ei tule juuri ollenkaan ajettua. Normaaliajossa sopivan jämäkkä, ei liian. Takakontin tilat ovat tämän kokoiseksi autoksi hyvät. Sisätilat ovat suht hyvää laatua, ohjaamossa käytetyistä "liukuväreistä" en ole varma pidänkö vai en. Ulkonäkö saisi olla hieman sporttisempi verrattuna normaali 208:iin.

Plussat:
-suorituskyky
-suhteellisen säntillinen polttoaineenkulutus (itsellä hieman yli 7L/100km)
-Tilat auton koko huomioon ottaen
-Ulkonäkö

Miinukset:
-ohjaus voisi olla hieman jäykempi
-moottorinäänet saisivat olla kovemmat

Yleisesti ottaen olen erittäin tyytyväinen autoon! Suosittelen!

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #7 : 28.02.2016, 10:57:47 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2015
Varustelutaso: Vision
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.2 VTI 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 10 000 km

Plussat:

+ sisustuksen desing
+ ajo-ominaisuudet
+ penkit
+ moottorin ominaisuudet varauksin

Miinukset:

- ahdas poljintila isokenkäiselle
- vaihteiston ja kytkimen sujuvuus = vanhanaikainen fiilis
- tämän yksilön lievät sisustuksen räminät

Vuosi täyteen täysin ongelmatonta ajoa. Hyvä auto ajaa kesällä ja talvella. Moottori mukavan kierrosherkkä ja sivistynyt, mutta alakierrosvääntö on heikko. Lähdöt vaativat hyvää kytkin-vaihteisto yhteispeliä ja rivakat kiihdytykset paikaltaan 1-2-vaihteilla aiheuttaa nyökkäyksiä. Muuten normaaliajossa suorituskyky on aivan riittävä ja 3-4-vaihteella ohitukset onnistuu varsin mainiosti. Kulutus on ollut n. 5.5-6 l/100 km luokkaa sekalaisessa taajama-ajossa. Viiden litran alitus omalla ajotyylillä tuntuu utopistiselta. Kannattaa harkita 110 Puretech-moottoria jos on tätä autoa hankkimassa. Tosin moottori on sidottu varustetasoon ja hinta sen mukainen.

Sisustuksen muotoilu on tyylikäs ja minimalistinen. Ratin yli katsottaviin mittareihin tottuu parissa päivässä. Ajoasennon etsiminen vaatii uutta ajattelua ja penkin korkeussäätö on yhtä tärkeässä roolissa kuin ratin säätö. Vinkiksi antaisin, että laske penkki alimpaan asentoon ja laske ratti "syliin" ja lähde hakemaan tästä asetelmasta ajoasentoa. Pieni ratti antaa ylimääräistä tilantuntua ja (vale)urheilullisuutta. Ajojärjestely vaatii tottumista, mutta sen jälkeen perinteiset systeemit tuntuu vanhanaikaisilta. Makuasia tietenkin.

Auto tuntuu kaiken kaikkiaan laadukkaalta. Omassa autossa on kuitenkin ollut sisustuksen räminöitä, jotka laskee laatuvaikutelmaa. Vaiva jää toivottavasti vain tähän yksilöön. Isoilla talvikengillä loppuu tila poljintilasta, keskikonsoli on turhan lähellä kaasupoljinta. Kovilla pakkasilla auto on käynnistynyt hyvin. Ohjaamo lämpenee kuitenkin melko hitaasti.

Pienistä puutteista huolimatta, tämä auto on täysin varteenotettava vaihtoehto.
205, 305, 405, 107, 208.

http://www.ylikerroin.com/

export

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #8 : 28.07.2016, 19:04:04 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2014
Varustelutaso: Active
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: VTi 82
Mihin kokemukset perustuvat:
Ostin auton uutena ja ajoin 55100km

+ pieni kulutus
+ mukava ja hiljainen ottaen huomioon auton kokoluokan ja hinnan
+ Yksin ajaen ihan riittävästi puhtia


- Liikkeelle lähtö, heikko alavääntö ja kytkin karkea
- Kuskin jalkatila pienehkö, alkuun tuli jarrutetua aika rajusti kun painoin kytkimen ja jarru yhtäaikaa pohjaan
- viimasuoja tuntui olevan liian iso, kauhee puljaaminen että sai paikalle ja pois (rekisterikilpeä piti irroittaa)
- kyynärnojan ja edessä mukitelineen puute

Kaikin tavoin mukava kokemus, vaihtui Berlingoon jotta sai kuljetuskapasiteettia.

Vaimolle jäikin vielä uudempi vastaava 208 ;)

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #9 : 25.02.2017, 09:29:13 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2015
Varustelutaso: Vision
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1.2 VTI 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 25 000 km

Kaksi vuotta täysin ongelmatonta ajoa. Kovilla pakkasilla kytkin ravistelee paikaltaan lähdöissä lievästi. Auton lämmetessä ei ongelmaa. Huolettu kaksi kertaa ilman ylimääräisiä toimenpiteitä, edes polttimoita ei ole tarvinnut vaihtaa. Auto vaikuttaa edelleen varsin laadukkaalta. Pahin puute on vaihteiston lievä käyttömukavuuden puute, voisi ola sujuvampi. Vaihto edessä automaattivaihteiseen autoon jollain aikataululla.
205, 305, 405, 107, 208.

http://www.ylikerroin.com/

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: Käyttökokemukset - 208
« Vastaus #10 : 06.04.2017, 08:19:09 »
Automalli: 208
Korimalli: viistoperä
Vuosimalli: 2017
Varustelutaso: Style
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: ETG automaatti
Moottori: 1.2 VTI 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 1000 km

Pähkäilyn jälkeen päädyin sitten taas 208:iin. Olin ajatellut siirtyväni suurempaan autoon (308 automaatti), mutta Vehon kampanja vei voiton. Auto oli varusteineen suorastaan edullinen. Käyttötarve ja vähäiset ajomäärät ratkaisi lopullisen valinnan. ETG kyllä mietitytti, mutta koeajon jälkeen olin vakuuttunut, että sillä pärjää.

Ajo-ominaisuudet: Hyvä on ajaa, pieneksi autoksi erinomainen. En keksi moitittavaa.

Moottori: 82 hv riittää hyvin normaaliin ajeluun. Alakierrosvääntö on heikko. 110 hv versio on myös saatavilla, mutta hinta kohoaa yli 20 tuhanteen. Kyseinen moottori on sidottu kalliimpaan Allure varustetasoon.

ETG: Niin kuin usein, huonoksi haukuttu ei ole niin huono kuin väitetään. Manuaalista tähän siirtyminen lienee helpompaa, kuin muun tyylisistä automaattilaatikoista. Vaihdot ovat hitaita ja varsinkin vaihto ykkösvaihteelta kakkosvaihteelle kestää aikansa. Muut vaihdevälit sujuvat paremmin. Minusta tällä pärjää kuitenkin vallan hyvin, hintaan suhteutettuna oikeastaan aika mainiosti. Vaihtoläpyskät ratissa ovat hyvä keksintö. Kaksi poljinta tuo lisätilaa isokenkäiselle verrattuna manuaaliin. Laatikko kuulemma opettelee kuljettajan tavoille. Odotellaan sitä 

Facelift: Suurimmat muutokset ulkonäköön ovat uudet sumuvalot muovikehikkoineen. Makuasia, ei huonot, mutta ei vanha versio ollut huono sekään. Sisällä on kojelaudassa hiilikuitujäljitelmää. Ei kovin onnistunut ratkaisu, hieman turha ja tekemällä tehty. Facelift toi myös päivitystä polttoainetalouteen, uusia värejä, GT-Linen, moottoreita yms.
https://www.youtube.com/watch?v=UJN5SDr47VQ

I-cockpit: On se vain siisti   Tämä taitaa olla pysyvä suunta Peugeotin tulevissa malleissa. Kannattaa heittää ennakkoluulot romukoppaan.

Kulutus: ETG rauhoittaa ajoa ja kulutuskin pysyy aisoissa n. 5.5 litran paikkeilla mennään.

Style varustelu: Automaattinen ilmastointi, peruutustutka, automaattiset ajovalot ja tuulilasin pyyhkijät yms. Start-stopin saa nappulalla pois, tosin kun sytytysvirran katkaisee, niin käynnistyksen jälkeen se on taas päällä.

Tuulilasinpyyhkijöiden automaattiasento toimii välillä, miten sattuu. Tihkusadetta ei juuri tuulilasissa ole, mutta pyyhkijät elävät omaa elämäänsä. Kertapyyhkäisy vaatii nopean vedon itseen päin ja pissapoika toimii taas hitaasti vetäen. Vaatii hieman totuttelua.

Erittäin hyvä auto kuitenkin. Ulkonäkö on hieno ja hinta/laatu/varustelu-suhde on paikallaan.
205, 305, 405, 107, 208.

http://www.ylikerroin.com/