Kirjoittaja Aihe: 607 - Vaihteistoöljyn vaihtaminen (AM6-automaattivaihteisto)  (Luettu 11657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 103
Auto: 2005 607 3,0 V6 Executive (ES9A, AM6-automaattivaihteisto, XFV, VF39UXFVJ92204317, 170 000 km).

Ok. Kerrothan kokemukset tuosta 350 e huollosta. Foorumilla on ohje 407 osiossa. Testerillä varmin tehdä ja 60000 km välein tuo 3 litraa riittää, jos tehty uudesta lähtien määrävälein.

Auto käytetty huuhteluvaihdossa. Kertoivat kierrättävänsä öljyn lauhduttimelta sovittimella. Käyttävät vissiin jonkinlaista apparaattia, koska mainitsivat sen olevan varsin hintava. Kuitin mukaan öljyä mennyt 7l  ja rapiat päälle (ihan tarkkaan muista ja lappukin jäi autoon). Laiskana teetätin myös moottoriöljyn vaihdon ja jäähtysnesteen vaihdon + raitisilmasuodattimen vaihdon, kun huoltovalokin rupesi heiluttamaan jakaria ;D Edellisestä omaan autoon ostetusta huollosta onkin vuosia pl. noi automaatin öljyhommat, kun se on hiukan ollut sellaista sotkemista.
Positiivisenä yllätyksenä, että auto ei hajonnut, koska noissa automaateissa joskus alkaa jyrinä ja tärinä, kun se maailman synnystä ollut öljy vaihdetaan. Nyt ei tullut oireita 100km ajolla. Ilmeisesti jotain öljyn vaihtoa oli harrastettu aiemmin tai sitten ei 170tkm on kuitenkin mittarissa. Saattaahan tuo vielä leipoakin jollain lailla.

KHK-autosta ei moitittavaa. Hinta ja aikatulu piti, ei tullut mitään omituisia ehdotuksia tai kerrottu oven takana vaanivasta muka katastroffista. Lisäksi hintakin ihan siedettävä, vaikka sattuihan se syvälle säästönassen kupeeseen.
Sopiminen tehtiin sähköposteila hyvin asiallisesti. Tälläiselle nysvärille tietysti saisi kertoa enemmän ;). Pystyn viemään toistekkin, jos tarvetta tulee.

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
Auto: 2008 607 3,0 V6 Platinum Ivoire (AM6-automaattivaihteisto, ES9A, 106 500 km).

Onko laatikossa suodatinta tai jotain muuta mikä pitäisi vaihtaa öljyn lisäksi? Ei tietoa onko aiempia öljynvaihtoja, kilometrejä noin 106 500
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 556
Se suodattimen vaihto on vähän isompi jumppa, se on vaihteiston sisällä.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 759
Onko laatikossa suodatinta tai jotain muuta mikä pitäisi vaihtaa öljyn lisäksi? Ei tietoa onko aiempia öljynvaihtoja, kilometrejä noin 106 500

Pitäisikö tätä ketjua vähän lukea ensin? Tästä ketjusta löytyy kaikki tarpeellinen tieto öljyjen vaihtoon omatoimisesti kaikkine tarvittavine tietoineen.



Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
Mielestäni siellä ei mainittu onko suodatinta saati pitääkö sitä vaihtaa ja milloin
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Ei tarvitse vaihtaa suodatinta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 849
  • 407 3.0 V6 Sport
Komppaan Timppa71, eli suodatinta ei ole huolto-ohjelmassa. Foorumilla on tietoa vaihtotyöstä.
Varaa uudet tiivisteet ja 7 litraa Mobilin JWS 3309 öljyä Mototonetistä. Sitten vaan lotraamaan öljyn kanssa kahteen kertaan, jopa neljään. Aja pari päivää vaihtojen välillä.  Lopuksi vaihdelaatikon öljy noin 60 asteiseksi, auton käydessä vaihdekepin vaihteet lävitse, lopuksi P:lle ja sitten pienestä keskiropusta kun hiljalleen tippasee, niin taso on ok. Lpuksi RVS-käsittely, jos uskoo humpuukiin.

Tuossa pidempi versio, joka pätee myös 407:n AM6:een. Öljynmääränlaskimeen tai sopeutuksiin ei kannata kajota, testeri ei ole välttämätön, laatikon lämpötilan saa mitattua liki infrapunamittarilla.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67650.msg416355#msg416355
« Viimeksi muokattu: 14.01.2018, 11:33:22, kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
Korjaamolla vaihto on teetettävä, kotona en saa autoa vaaterissa ylös. Pitää tietää itsekin jotain etteivät kuse silmille.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Teetä autoosi vaihteistoöljyn huuhteluvaihto. Homma kustantaa paikasta riippuen noin 300€-400€. Tulee kerralla uusittua laatikon koko öljymäärä. Huuhteluvaihdolla saadaan myös laatikko ns. pestyä jolloin vanhat liat ja kontaminaatiot pitäisi poistua kierrosta. Itse käytin oman autoni Sitikkahuollossa Loimaalla huuhteluvaihdossa ja maksoi 360€ muistaakseni. Kilsoja oli tuolloin joku 175tkm ja nyt 202tkm. Laatikko pelaa paremmin ja vaihtaa pehmeämmin. Mitään ongelmia ei ole huuhtelun jälkeen laatikon toiminnassa esiintynyt.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
^ Noin aattelin. Kuuntelen mieluusti Oulun ja noin 100 km säteellä paikkoja joita suositella ja mitä kiertää
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 849
  • 407 3.0 V6 Sport
Otatko foton muuntimesta, jolla saavat öljynkiertoon sarjaliitynnän. Kysyppä samalla 407 AM6 vastaavasta operaatiosta. Kautta aikojen on ollut öljyn vaihtoautomaatteja, että ei tuo mitään rakettitiedettä ole. Adapteri vaihteiston öljynlauhduttimen väliin. Tiivisteet?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
Jep kunhan joskus operaatio toteutuu
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
Kolmannessa paikassa puhuivat haluttaessa pesuaineesta huuhteluvaihdossa, onko se asiaa tai tarpeellista? Öljyä menisi kymmenisen litraa, hintaa 200 - 300 eur, lopullinen hinta käytettävän öljyn mukaan. Kaksi ensimmäistä ei halunneet sekaantua automaattiin.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 849
  • 407 3.0 V6 Sport
BG-huolto varmaankin. Ehkä humpuukia tai toimiva. 300 e ei ole paha, jos saat käsiä likaamatta AM6:sen huipputerään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 697
En kysynyt tarkemmin, bg sivuilla ei ollut sitä paikkaa. Joskus vanhaan nillä ollut RVS purkkeja hyllyssä
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red