Kirjoittaja Aihe: 308 - Kansiremontti (DW10)  (Luettu 6332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karpo34

  • Vieras
308 - Kansiremontti (DW10)
« : 21.10.2013, 14:59:30 »
Auto: 2008 308 2,0 HDi 138 (VF34CRHRH55194707).

Jaahas nyt se sitten kävi. Pösö päräytti lämmöt aamulla työmatkalla tappiin ja puhalsi vain kylmää ilmaa. Noh auto heti korjaamolle ja nyt korjaamo kertoi toimenpiteidensä ja tarkistustensa jälkeen että pieni vesiputkivuoto oli moottorin takaa löytynyt ja vettä kun olivat lisänneet niin öljynsekaista vaahtoa oli paisuntasäiliöön käytettäessä tullut ja näyttäisikin siltä että kannentiivisteet on kärähtänyt ja sitä mukaa sitten ilmeisesti kansi vääntynyt ja sitä rataa. Ai että tuntuu nassakalta. :)

Olisiko kommentteja? Kannattaako mottia avata ja harkita korjaustoimenpiteitä vai pitäisikö suoraan ruveta etsimään vaihtokonetta? Ps. olisiko kellään ylimääräistä moottoria?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #1 : 21.10.2013, 15:40:15 »
Et taida parilla tonnilla - minkä kansiremontti pyöreästi maksaa, saada varmasti kunnossa olevaa vaihtomoottoria? Sitäpaitsi sinulla on jo yksi käytetty moottori, mitä toisella teet? Tällä viittaan kansiremontin tuomaan varmuuteen ja samalla työllä, parin satasen lisällä myös jakopää uusiksi.
Audi A4 Tdi Q

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #2 : 21.10.2013, 16:49:23 »
Kannen vääntyminen näissä on melko harvinaista. Yleisempää on 'pelkkä' MLS-kannentiivisteen elastomeeripinnoitteen pettäminen, jolloin jäähdytysneste ja öljy hyvinkin sekoittuvat.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #3 : 21.10.2013, 17:44:35 »
Kansi irti ja tarkastukseen mutta ei automaattisesti plaanaukseen. Selvinnet ehkä pelkällä kansitiivisteen vaihdolla.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #4 : 21.10.2013, 19:04:43 »
Yhteys myös maahantuojaan ja kuluttaja-asiamieheen. Jospa saisit jaettua vähän tulevia kuluja..
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #5 : 21.10.2013, 20:03:33 »
Tyhjä arpa. Auto on jo viisivuotias ja todennäköisesti ajettukin jonkin verran.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #6 : 21.10.2013, 20:32:03 »
Edustajissa saattaa olla eroja, keveri sai maksatettua osat maahantuojalla ja asennuksen myyjällä kun 2.0T rinkelimersun yläkerrassa hajosi jotain. Tämä oli vm 2008 ja 95tkm ajettu.
Audi A4 Tdi Q

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #7 : 21.10.2013, 20:38:05 »
^Mersut ja tojotat erikseen... edit. jaa niin audia ilmeisesti tarkoitit. Siinäkin brandiä ei passaa pilata.

Paljonko karpolla on pösön mittarissa?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #8 : 21.10.2013, 21:19:55 »
Jos on ensimmäinen omistaja eikä missään päälle 200 tkm:n lukemissa olla, niin kyllä se maahantuoja voi vielä tulla ihan reippaastikin vastaan. Kysyminen ei maksa mitään, eikä sen tarvitse edes hidastaa korjausta.

Karpo34

  • Vieras
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #9 : 22.10.2013, 07:23:30 »
115 tkm on taulussa ja toinen omistaja olen. Tosiaan jos kansiremonttiin päädytään niin jakopään remontti kannattaa varmaan tosiaan tehdä samalla. Muistaakseni huolto-ohjelman suosittelemat kilometritkin melko lähellä.

Tämähän pistää ihan miettimään kun molemmat "pajat" mistä olen asiasta kysynyt ovat äkkiseltään suositelleet vaihtokonetta kun taas täällä suositellaan vanhan kannen kunnostamista, joka varmasti ihan ok jos vauriot ovat pysyneet kohtuuden rajoissa...Mutta mutta...

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #10 : 22.10.2013, 08:25:40 »
Noin vähän ajettuun ilmanmuuta remontti,vaihtomoottoreilla todennäköisesti ajettu enempi

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #11 : 22.10.2013, 09:58:14 »
Kumpikin paja haluais itselleen vähän ajetun koneen.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #12 : 22.10.2013, 10:28:35 »
Itsekin kallistuisin remontin kannalle, kun kyseisellä moottorityypillä ajellaan yli 500 000km suoritteita.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #13 : 22.10.2013, 11:05:31 »
Kansiremppa tietenkin. Jos selviätkin pelkällä tiivisteellä selviät kohtuullisilla kustannuksilla. Konetta auki vaan.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Kansiremontti (DW10)
« Vastaus #14 : 22.10.2013, 17:22:12 »
Jos vaihtomoottori on kasattu oikein, siihen on vaihdettu kaikki kuluvat osat.