Kirjoittaja Aihe: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)  (Luettu 6411 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #15 : 26.10.2013, 08:38:40 »
Kannen irroitustekniikka tietty. Kantta ei nosteta, vaan ohjainholkit napautetaan alas lohkoon ja kantta kierretään vaakatasossa, kunnes irtoaa tiivisteestä jonka jälkeen vasta nostetaan.

Okei, mites sitten ohjainholkit saa takaisin ylös jos ne lyödään lohkoon? Vai ymmärsinkö väärin?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

Benkku

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #16 : 26.10.2013, 10:08:55 »
Ohjainholkit ovat toki sopivalla työkalulla - vaikkapa taivutetulla pellinpalalla - nostettavissa kokonaan irti ja kansitason puhdistamisen jälkeen ennen kannen asennusta takaisin paikoilleen.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #17 : 26.10.2013, 13:54:39 »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

Benkku

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #18 : 26.10.2013, 13:59:13 »
Kyllä osa 70, molemmissa päissä kantta - vastakkaisissa kulmissa - yksi kummassakin. Pultinreijistä juu.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #19 : 26.10.2013, 15:05:19 »
Ei hemmetti millään löydy sitä kampparin ajoitusreikää. Onko se kampparin asentotunnistimen lähellä ja vauhtipyörää vasten?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #21 : 26.10.2013, 20:01:20 »
No löytyihän se viimein. Melkoisen mönjän alla. Sai ottaa läppärin auton viereen ja miettiä hetken , mistä kuva on otettu. Hämäsi tuo kampparin asentotunnistin,jota ei tuossa opaskuvassa ollut.
 No sain hihnan vaihdettua. Kolmella se sitten käy ja nakuttaa hieman normaalia enemmän. Pensa haisee putkesta. Eli tais joku pakovena saada siipeensä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2013, 20:55:12 kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #22 : 26.10.2013, 22:55:16 »
Kuinkas nuo kannet sopii esim uudemmista , vaikka 206 malleista? Tai vanhemmista 205-malleista? Meneekö heittämällä ja sopiiko kaikki imusarjat sun muut heebelit. Ettei tule yllätyksiä antureiden tms kanssa.
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #23 : 27.10.2013, 17:17:03 »
Kysytään nyt vielä että voiko nokka ja kamppari olla jotenkin eri kierroksella vaikka ajoitusmerkit olisikin olleet  kohdallaan remmiä asennettaessa?
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 17:42:58 kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

micco

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #24 : 27.10.2013, 17:35:53 »
Ei voi olla. Ei muuta kuin kansi auki ja vaihdat venttiilit uusiin kun ne ei maksa juuri mitään.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #25 : 27.10.2013, 18:57:13 »
Eivät voi olla. Mutta on mahdollisuus, että kampiakselin lukitustappi on eri reiässä. Tämä täytyy varmistaa männästä. Kesällä pyörittelin konetta ja hämmästyksekseni löysin toisenkin kohdan lukitustapille. Joka oli reippaasti ennen YKK. Mietin, että olisko ollut tasapainotusreikä. En tosinjäänyt sitä miettimään syvemmin. Asia selviäsi tietysti takapuolelta ja hetken pohdinnalla.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #26 : 27.10.2013, 21:02:44 »
Joo auto kävi ihan normaalisti kolmipyttyiseksi, joten varmaankin oikea reikä oli. Ja olikin sillä kannen irroituksen jälkeen oli 1 ja 4 ykk:ssa
Kansi on nyt irti ja jakajan päässä pakoventtiili vääntynyt.  Putket taisi pysyä paikoilaan sillä vesitilassa oleva vesi ei karannut öljypohjaan. Ohjaintappeja en onnistunut lyömään alas joten soitto vanhan liiton autokorjaajalle , jonka vinkki oli että puukalikka väliin, parin kilon lekalla napakka isku molemmin puolin jolloin kansi irtoaa putkista. Tuntui toimivan.
Jostain syystä oli uusi nokkaremmi hinkannut hieman reunasta johonkin. Liekö nuo suojamuovit sen verran mutkalla että pääsee hinkkaamaan.

Edit: Mitenkähän nuo motonetin venat? Onkohan oikeita?

Tuotenumero: 25-2126
Nimike: Pakoventt PSA 11/14

Tuotenumero: 25-2125
Nimike: Imuventt PSA 11/14
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 21:08:29 kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #27 : 28.10.2013, 11:14:49 »
Mistäs tuon oikean kannentiivisteen tietää? Useampaa mallia ja mitä jos kone on joskus vaihdettu?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #28 : 28.10.2013, 22:12:10 »
Vastataan itselle. Pösö tekee paksumpia tiivisteitä plaanatuille kansille. Tosin normi ohuemmatkin käy plaanatuille.
Yksi pakovena tosiaan oli vinossa, ei muita vaurioita. Muut hioin ja laitoin uudet ohjurinkumit. Huomenna taas jatkuu kasauksella.
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #29 : 29.10.2013, 20:51:51 »
Menikös tämä letku "jakajan" alipainesäätimelle?

Ja mikä merkitys koko mysteerillä on yleensäkin?



Entä mikä merkitys tähän imusarjan alla olevaan liittimeen tulevalla letkulla on? Menee ilmanputsarikoteloon ja joku muukin letku siitä lähtee toisaalle samaan koteloon. Haittaako mitenkään jos tulppaa?

1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)