Kirjoittaja Aihe: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)  (Luettu 26967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kkesanen

  • Vieras
508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« : 06.11.2013, 19:38:40 »
Auto: 2012 508 1,6 THP 156.

Muutaman viimekuukauden aikana on käynyt ajoittain, että kovassa kiihdytyksessä tulee muutaman sekunnin tauko kuin ajonvakautus pudottaisi tehot pois. Tapahtuu yleensä moottoritien rampilla. Renkaat ei kuitenkaan luista, mutta tehot häviää vähäksi aikaa ja samalla tuntuu tärinää autossa. Tilanne palautuu parissa sekunnissa normaaliksi, eikä mitään jää vikalokiin. Tiedän, että tämän kertominen paikallisessa liikkeessä ei auheuta mitään toimia, joten onko kellään ajatusta, missä voisi olla pulma?

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #2 : 06.11.2013, 19:59:01 »
Ongelma siis alkoi kesällä. Joten kaasuläpän tai imusarjan jäätyminen ei ole syynä.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #3 : 06.11.2013, 20:25:30 »
Lue tuon ketju sisällä linkitetty toinen ketju, siellä piisaa asiaa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51949.0

Legge

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #4 : 20.11.2013, 10:00:53 »
Mulla ilmeni tollasta "prötäilyä" kovissa kiihdytyksissä, kun venttiilien ajoitukset alkoivat mennä päin honkia. Myös imuventtiilien karstoittuminen voisi tulla kysymykseen, mutta ei taida olla kovin paljon kilometrejä 2012 autossa? Jos sulla on OBD-piuha saatavilla, niin tsekkaa LTFT (long term fuel trim). Alkaa kasvamaan, jos ajoitukset on päin mäntyä.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #5 : 20.11.2013, 11:08:02 »
Myös meidän ex 308 GT vm 2009 teki tuota samaa. Ostin auton käytettynä 20 000km ajettuna ja jakopää oli juuri laitettu uusiksi. 30 tonnin lähestyessä alkoi kiihdytyksissä tehot katoamaan ja tärinä.Vikakoodeja ei tästä käyttäytymisestä jäänyt ja auto lähtikin vaihtoon mittarilukemilla 32 tuhatta.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #6 : 20.11.2013, 19:59:19 »
Aika tasan 30000km on mittarissa. Ihmettelen kyllä miten venttiilienajoitus voisi oireilla noin harvoin eli noin 1000km välein nykyään. Kiihdyttelen samoilla rampeilla samaan tapaan päivittäin useamman kerran.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #7 : 20.11.2013, 20:56:08 »
Ihan hyvin voi. Jako on aiemmissakin THP-versioissa mennyt pieleen pikkuhiljaa ja moottori menee tehoja rajoittavaan vikatilaan vain tilapäisesti kun ajoitus on liikaa pielessä vain satunnaisesti. Kyllä se siitä lopulta menee pysyvästi vikatilaan, mutta sitä varten voi joutua ajamaan 20 tkm. Kun mitään vikavaloaan ei syty ja auto kuitenkin tehot rajoitettunakin kulkee, niin vikatilastojen voi myös olla hetkellisesti päällä niin että sitä ei huomaa. Etenkin tasaisella nopeudella maantieajossa tai moottoritiellä tuo on hyvinkin mahdollista.

Legge

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #8 : 21.11.2013, 15:00:18 »
Jos et jaksa itse säätää auton kanssa, niin sanot huollossa, että tehot katoaa välillä ilman vikailmoituksia. Kyllä minkä tahansa osaavan merkkiliikkeen pitäisi tuosta tehdä johtopäätökset ja tsekata ajoitus.

Toinen vaihtoehto tilata kympillä e-baystä OBDII-kaapeli ja tsekata fuel trimmit itse läppärillä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #9 : 23.11.2013, 17:24:14 »
Tuossahan on tuollainen haaste "osaava merkkiliike". Sehän sulkee suurimman osan merkkihuolloista suoraan pois.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #10 : 03.12.2013, 16:33:38 »
Autohan on takuun alainen niin mitä sitä itse mitään lukijaa hommaamaan. Jakoketju vaan mitattavaksi, todennäköisesti venynyt...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #11 : 03.12.2013, 20:29:30 »
Mutta sitä ei vaihdeta takuuseen, jos ei ole venynyt tarpeeksi paljon, vaikka tehot kuinka katoilisivat. Sitten pitää vaan ajaa, niin että venyy lisää, että on venymää valmistajan tarpeeksi (liikaa).

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #12 : 03.12.2013, 21:30:13 »
Jos ei ole venynyt liikaa ajoitetaan jakopää uudelleen jolloin tehot pitäisi palata.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 802
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #13 : 03.12.2013, 21:55:39 »
Juu, näin pitäisi tehdä, mutta nämä kaikki merkkiliikkeiden autopuoskarit eivät vaan osaa.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #14 : 03.12.2013, 22:08:27 »
Halpa ketju tullee kalliiksi PSAlle