Kirjoittaja Aihe: 308 - Lämmityslaiteongelma  (Luettu 16778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

asdf

  • Vieras
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #30 : 07.02.2014, 17:40:49 »
Zero propylen on ainoa oranssi jäähdytysneste minkä tiedän, pösön oma aine on kai sinertävää?  Mulle ovat myös huollossa laittaneet oranssit nesteet.


Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 392
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #31 : 07.02.2014, 20:15:09 »
Mun käyttöohjekirjassa taitaa lukea jäähdytysnesteen osalta näin: Total Glacelf Auto Supra

Sille mainitaan datasheetissä väriksi: Fluorescent- Pink to orange.

Googlen kuvahaku antaa tosiaan litkusta erivärisiä kuvia..oranssia-pinkkiä.
Onkohan koostumus tuotteessa vaihtunut?

Ei luulis että ensitäytön mukana tulisi todella kalkkipitoista nestettä jäähdytysjärjestelmään ?
Peugeot 308 II SW Allure 130 EAT6 -17 Facelift
Entiset:
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #32 : 07.02.2014, 21:02:37 »
Mitä vaan mikä täyttää tehtävänsä kaksi vuotta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 211
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #33 : 07.02.2014, 21:46:46 »
En ole koskaan vaihtanut pakkasnesteitä (enkä vaihda) autoihini muuten kuin vesipumpun vaihdon yhteydessä, silloinkin suurin osa on vanhaa ja uutta on lisätty vain puuttuva määrä. Ilman ongelmia on selvitty.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 412
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #34 : 08.02.2014, 08:03:33 »
Montako 308:a olet omistanut?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2014, 08:51:46, kirjoittanut ArtoR »
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 211
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #35 : 08.02.2014, 08:11:28 »
Ei ole ollut yhtäkään eikä ilmeisesti tule olemaankaan.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 888
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #36 : 08.02.2014, 08:30:07 »
En ole koskaan vaihtanut pakkasnesteitä (enkä vaihda) autoihini muuten kuin vesipumpun vaihdon yhteydessä, silloinkin suurin osa on vanhaa ja uutta on lisätty vain puuttuva määrä. Ilman ongelmia on selvitty.

"Känkkäränkkä" asenne...  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 211
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #37 : 08.02.2014, 09:14:45 »
Ei ole ;).  En vaan ole nähnyt sitä tarpeellisena toimenpiteenä vaikka jossain sanotaan että nesteet vanhenee.
En ole muutenkaan ihmeempiä huoltoja koskaan tehnyt, autot on mulla aina olleet vanhoja, öljyt ja suodattimet kerran vuodessa on se "mun juttu". Aika kivuttomasti olen näinkin selvinnyt eteenpäin ;D
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 412
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #38 : 08.02.2014, 22:06:17 »
Se on ikävä tosiasia että autot tulevat kokoajan monimutkaisemmiksi joten vaativat enemmän ja tarkempaa huoltoa...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 211
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #39 : 08.02.2014, 22:20:50 »
Vähemmän ne nykyään huoltoa tarvitsee kuin ennen.
Ennen tulppia vaihdettiin "kympin" välein, öljyt 5 tkm välein, katkojan kärjet kerran vuodessa, jakajan kansi ja pyörijä aina kun oli kostea keli, tulpan johdot parin vuoden välein, puola 5 vuoden välein, poltoaineseoksen säätöä jatkuvasti kun kaasuttimen akselit vuotaa, sytytyksen säätö silloin tällöin kun alipainesäädin tai keskipakosäädin jumii,venttiilivälykset kerran vuodessa.  Tässä jotain mitä ennen tehtiin autoille jatkuvasti jottei ne yski ja pauku, Täydellinen koneremppa tuli sitten kuitenkin tehtäväksi sadantuhannen välein (selvä tsi-meininki ;D) ;D
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #40 : 09.02.2014, 00:51:28 »
Peugeotilla on nytkin myynnissä malli, jonka huoltoväli on 10 tkm ja öljyjen lisäksi vaihdetaan myös tulpat tuolla vaihtovälillä. Siitä olen kyllä samaa mieltä että vähemmän nämä yleisesti vaativat huoltamista kuin ennen, mutta sitten kun tarvitaan niin rahaa myös palaa.

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 392
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #41 : 10.02.2014, 18:05:05 »
Pikkaisen lisää taas tutkittu omani manuaalilämmityslaite ongelmaa.

Vaikuttaa että järjestelmä välillä ominpäin kierrättää sisäilmaa auton sisällä. Ulkona +2c, lämmönsäädin kahta pikkupykälää vaille täysillä, puhallusnopeus 2 tai 3 ja suuntaus keskisuuttimille tai tuulilasille. n. 4 sekunnin välein puhalluksen ääni muuttuu ees taas ja kädellä kokeilemallakin puhallusnopeus hetkeksi laskee. Samalla keskikonsolista kuuluu pientä, erittäin heikkoäänistä napsuntaa.

Eli ihankuin jotain läppää siellä käänneltäis edestakaisin..ja tuo loppui jos puhalluksen alensi ykköselle tai lämpötilan säätimen laittoi ihan täysille.

Edelleen tuulilasille tulevasta oikeanpuoleisesta suuttimesta tulee haaleaa ilmaa.

Mikäköhän tuota sis.ilman kierrätystä säätelee ? Näkeekö pps:llä tommoisten osien virhekoodeja ?
Peugeot 308 II SW Allure 130 EAT6 -17 Facelift
Entiset:
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #42 : 10.02.2014, 18:16:41 »
Sisäilmankierto on sitä enemmän päällä mitä kuumempaa ilmaa pyydät lämppäriltä. Raja menee jossain 21 asteen kohdilla. Jos on paljon väkeä kyydissä, niin ikkunat huurtuvat jos pyydät liian lämmintä ilmaa, koska sisäilman kierrätys käy vähän väliä päällä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 211
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #43 : 10.02.2014, 19:43:29 »
Onko tuollainen toiminto olemassa monessakin peugeot-mallissa?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Vs: 308 - Lämmityslaiteongelma
« Vastaus #44 : 10.02.2014, 19:56:22 »
Liian monessa.