Kirjoittaja Aihe: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352  (Luettu 4327 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karppanen

  • Vieras
Auto: 2005 407 2,2 (EW12J4, 167 000 km).

Eli otsikon mukainen vika P 0351 kun luki vikakoodi lukulaitteella. Ignition coil "A" primary/secondary circuit

Vaimo valitteli kun tuli eilen kotiin, että moottorivalo palaa (depollytion system faulty). No kävin toteamassa, että kävi kuin kolmella pytyllä. Vaihdoin vielä ehtoosti vanhat tulpat idrium, mitkä olivat jääneet hyllyyn viime tulpanvaihdosta n.1 vuosi takasi. Näytti vaihdettaessa että 1 pytyn tulppa ei ollut samanlaisesta harmaantunut kuin muut.

Tämän jälkeen kone kävi aivan normaalisti mutta moottori valo ei sammunut. No heti aamusta hyökkäys auton kimppuun. Kone kävi ihan normaalisti ja löin testerin kiinni joka antoi viestin : P 0351 Ignition coil "A" Primary/secondary circuit.

Vikaa ei saanut kuitattua heti vaan joutui käynnistämään auton pari kertaa ja taas kuittaamaan. Nyt ei saa enää luettua vikaa listalle,joten lähdin täältä haeskelemaan vastaavia. Ainoa mitä löytyi liittyi V6 moottorilla ja Ignition coil" F" vikaan ja siinä puhuttiin yhden puolan vaihtamisesta?

Olenko oikeassa ,että kyse olisi puolasta, mutta olen käsittänyt omasta autosta jotta se olis puola sytytysjärjestelmä kokonaisuutena tulppien yläpuolella johon liittyy vain pikkujohdot? Vai olenko vian suhteen ihan hakoteillä??

Kiitos jo etukäteen!

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 105
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #1 : 04.03.2014, 09:37:51 »
Vikakoodi liittyy puolaan, olet oikeassa. Onko koodi luettu yleistesterillä (vikakoodin selitys kun tahtoo olla selkeämpi merkin omaa koodilukijaa käytettäessä, geneeriset vikakoodit pitävät tästä huolimatta kyllä paikkansa)?

Noissa nelipyttyisissä tuppaa käytettävän puolapakettia, eli kaikki eri puolat on yhdessä yksikössä joka on tarvittaessa vaihdettava kokonaan. Juuri se musta "mötti" tulppien yläpuolella.
Erittäin huonoiksi kuluneet tulpat (suuri kärkiväli) saattavat aiheuttaa myös satunnaisia vikakoodeja vaikka itse puolassa ei mitään vikaa olisikaan.

V6:ssa puolat ovat yksittäisiä ja ne voidaan vaihtaa toisistaan riippumatta, tästä ero.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 405
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #2 : 04.03.2014, 10:32:43 »
Ainakin jotkut vikakoodit poistuvat vasta 10 startin jälkeen, vaikka vika olisi hävinnytkin. Motonetissä puolakansi 150€, merkki ei tiedossa, kuten ei merkkiliikkeen hintakaan.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 11.1.2018 345 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #3 : 04.03.2014, 14:05:59 »
Nyt on lisättävä omiin kirjoituksiin, koska vika palasi jälleen.

Auto toimi aamusti aivan moitteetta, mutta päivällä olin lähdössä niin käynnistyi normaalisti, mutta käy jotenkin huonosti. Ajelin lenkin ja pelkäsin aluksi että sammuu risteyksiin kun kierrokset putosi 600rpm ja palautui n.750rpm. Käy vaan jotenkin hieman röpöttämällä mutta liikkuu ihan Ok. Pihassa tutkein huomatakseni moottorin liikkeen olevan hieman voimakkaampaa. Testerin löin kiinni ja samaa vikaa herjaa P0351 Ignition coil "A" Primary/secondary circuit. (testeri elm327ver1.5a/Scantool.net.1.13)

Kun sammuttaa auton niin kaasuttaja jää vinkumaan niin kuin siellä kävis joku pumppu. EI SAMMUNUT kuin sulakkeen irroittamalla 1 sulake konehuoneessa "moottoriohjain yksikkö"(20A). Samalla kuuluu samoista kohtia sellainen kloksahdus niin kuin joku venttiili avautuis/sulkeutuis.

On tässä taas pään vaivaa ? Löytyiskö joltain tarkempaa tietoa viasta tai kaasuttaja toiminnasta ?

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #4 : 04.03.2014, 14:44:19 »
Taas lisättävää. Kun sain apuvoimia kaasupoljinta painamaan.
Eli moottorin käynti alkoi parantua 2500 rpm kohdalla. Kun kierroksia oli 3000 rpm niin käyntiääni oli minusta suht normaali ja moottori ei tärissyt.
Kun en paremmin autoa tunne niin onko kaasuttajan ja kaasupolkimen yhteys vain sähköinen?
Tällöin voisi ajatella jotain häikkää asentotiedoissa kun tyypilliset kierrokset on mun ajossa aina 1000-2500rpm paikkeilla? Olisko joku voinut kulua tältä alueelta?

Nyt ei tälläkertaa jäänyt mitään pumpun ääntä tai sirinää kasarin alueelle ,kun sammutti auton!

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #5 : 04.03.2014, 19:56:27 »
Lisään taas tähän omaan yksin puheluuni .

Ehtoosti koitin autoa taas kylmänä ja käynti oli edelleen samanlainen.
Ajattelin sitten ,että katsotaan konehuoneen sulake rele härpäkkä kokonaan. No liittimet kaikki auki johtoineen ja otin muovisuojan pois sulakkeiden ympäriltä jotta näkis releet. Mitä ollakaan tekniikka mennyt taas ohi meikäläisen. releet kaikki kiinni jossain valupaketissa joten eipä siinä oo paljon tsekattavaa. Ei muutaku kaikki taas takaisin.
Kävin siinä vielä kahvilla ja miettimässä syntyjä syviä.! aattelin sit vielä että startaan auton ja kas kummaa taas käy kuin ihmisen mieli. Viisikertaa sammutus/ käynnistys ja sai moottori vikavalon sammumaan .??????

Täytyy kyllä ihmetellä?     Tälläkertaa en pidellyt tulppiin enkä puolaan eli joka kerta palautunut eritavalla kuntoon?
No huomenna taas näkee kuinka kauan toimii? 

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 405
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #6 : 04.03.2014, 20:00:04 »
Sirinä sammutuksen jälkeen (katso ensimmäinen viesti):
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66403.msg305713#msg305713

Katso myös tämä (tarkista jäähdytysnestevuoto ja moottorinohjausboksista onko tullut nesteitä sinne):
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33706.msg158840#msg158840

Olisiko mahdotonta että vaan vaihtaisit puolakannen? Voi olla että siinä on vika (tai sitten ei). Voi myös olla että kierroksilla tulee paremmin kipinää tai ainakin sytyttää paremmin, eli toimii kierroksilla paremmin. Kaasupolkimen ja kaasuläpän välinen yhteys lienee vain sähköinen, mutta jos auto on muuten kunnossa, pitäisi käydä tyhjäkäyntiä kyllä eikä (lähes) sammua vaikka polkimen asentotunnistimessa olisi vikaa. Minun mielestä siis näin.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 11.1.2018 345 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #7 : 05.03.2014, 14:35:00 »
Nyt taas päivitystä malliin 407 2,2 bensa ajettuna nyt n.166000km

Aamusta autolla käväisin morjestaa peugeot huollon poikia kyseiseen vikakoodiin ja moottori merkkivalosta. Tutkivat koneelta koodin ja sanoivat sen liittyvän ainoastaan Puolaan.

No siitä lähdettäessä auto oli toiminut taas moitteetta kunnes moottori valo syttyi ja auto kävi prötköttämällä.
Auton moottori oli siis saavuttanut normaali lämmöt. Puola kansi irti ja mukaan motonettiin.
Oli alkuperäinen kansi sanovat varaosatiskillä ja toiva uuden valeon valmistaman.verrattiin myös siihen toiseen puolakanteen jota tarjosi 2,2 koneeseen.oli selvä ero (en tiedä mihin koneeseen se sovelias),.
No nyt on ajettu 15 km ilman vikaa, joten seuraillaan.

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

karppanen

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #8 : 17.03.2014, 07:52:34 »
Nyt varmuus päivitystä kirjoituksiini. Tosiaan tuntus käyntiviat kadonneen sen puolankannen vaihdon jälkeen ,joten kiitos vastauksista ja uskonvahvistuksekseen. Ei ole aina helppoa painia vikojen kanssa joten on parempi kirjoittaa tänne, jos vaikka jollakin sattus samaa vaivaa ilmenevän. Usein kyllä tuntuu ,että autoissa on niin yksilöllisiä vikoja niinkuin ihmistenkin sairauksissakin. (Ei voi vertailla toisen kokemuksiin).

Hyvää kevättä kaikille Peugeotin omistajille.

Juuba

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #9 : 30.10.2015, 16:15:08 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 (automaatti).

Mulla sama vika koodi P0351 ja myös P0352. Puolapaketti (uusi Valeo) vaihdettu ja myös tulpat. Ajoin 10km  ja taas syttyi moottorivalo ja auto hyytyi. Lähti hetken päästä käyntiin ja toimimoitteettomasti. Mitähän tässä teksi seuraavaksi?

masunisti

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #10 : 01.10.2017, 15:01:41 »
Auto: 2005 407 2,0 (EW10, 100 kW).

Moottorin häiriövalo palaa, auto nykii, käy vajaalla, käynnistyy huonosti tai ei lainkaan. Toisaalta, saattaa välillä toimia kymmenkunta kilometriä aivan virheettömästikin. Vikamuistista kaivettu puolaan viittaavat viat P0351 ja P0352. Puola sekä sytytystulpat vaihdettu tuloksetta. Ei mitään vaikutusta itse ongelmaan. Kellään mitään vinkkiä tähän heittää?

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 335
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #12 : 02.10.2017, 12:59:50 »
Sulakerasia tai ecu... molemmissa saattaa olla juotokset halkeillu. Itellä piti molemmat käydä läpi ennenkö viat loppu. Heiluttele ecun liittimiä kun auto käynnissä jos käynti muuttuu niin siellä vika.
508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 848
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käyntiongelmat, sekä vikakoodit P0351 ja P0352
« Vastaus #13 : 02.10.2017, 22:35:43 »
Ajossa testerillä "äänitys päälle", johon sytytysarvot, map ja ruiskutus, niin eiköhän tokene.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -