Puolan vaihto meneillään (samalla öljypohjan tiiviste ja vaihteistoöljyt automaattiin)
=> huohottimen letkut on paperia ja lasia, kaikki menee uusiksi
=> imusarja on 5/16" tuumasella avainvälillä (8,5mm)
=> puolat tulee Motonetistä, etupuolella sellaiset jo ovat muutaman hetken olleetkin. Hyvin menivät paikalleen ja liittimiin. Ei tarvinnut veistellä.
No, 8mm se imusarjan av on, muttä voishan pultit olla "normaaleita", kuten myös ö-pohjassa
Letku: Ø 13mm 5,49€ Biltema, huohottimien tekemiseen.
Tulpat 6x 14,90€ Denso IKH 16 (Motonetistä) 89,40€
Puolat 6x 34,90€ Motonetistä 209,40€
Eli 304,29€
Sitä tiedä sanoa toimiiko, kun on vielä muuta askaretta jäljellä, mutta ei voi halvaksi väittää ja lisäksi tuota kotimaista työtä jonkin verran 3-4h kaikkine häröilyineen ensikertalaisella. Seuraava varmaan puolittuu, etenkin jos ei tarvitse niiden huohottimien kanssa taistella ja ihmetellä miten liittimet saa ehjänä auki.
Tulppien ja puolien vaihtoa en selvitä, kun ne saa irti ilman mitään kummempaa, mutta ei siinä imusarjassa mitään ihmeellistä ole.
a) Imuilma putki pois => Imuilmaputkesta lämpötila-anturi ja yksi huohottimen letku (se paksuin)
b) Ilmansuodatinkotelo pois, niin saa hiukan paremmin tilaa, esim. kun se huohottimen letku ryhmä kuitenkin hajoaa, niin on helpompi avata se av 10mm ruuvi. Kannataa katsoa, miten se huohottimen runko on sellaisen kielekkeen takana. Mukavampi laittaa takaisin kun näkee miten otti pois.
c) Kaasuläpässä alapuolella 2 kpl letkuja varmaankin polttoaineputki se ohuempi (tässäkin erilainen liitin) ja yksi huohottimelta (lyhin, lähtee sieltä huohottimen päästä) + yksi sähköliitin yläpuolella.
d) Imusarjaan putki jarrutehostimelta, ja tietysti erilainen liitin, kuin muissa.
e) MAF-anturin sähköjohto ja taas hiukan toisenlainen liitin
f) Takimmaiseen venttiilikoppaan letku huohottimelta. (tätähän ei tarvitse ottaa irti, paitsi kun se huohotin pitää ehjätä)
g) Etummaiseen venttiilikoppaan letku huohottimelta, siinä on suora liitin, kun muissa on 90-asteiset. (tätähän ei tarvitse ottaa irti, paitsi kun se huohotin pitää ehjätä)
h) Lisäksi se muovinen johtojen pidin/lämpösuoja pois siitä imusarjan edestä lohkojen välistä pois
i) 7 kpl av 8mm ruuveja pois imusarjasta, 2 kpl pitempiä, ne keskellä olevat.
j) Pikku nykäsy oikealle sivuttain (kuskin puolelle) ja imusarja on irti.
Kasaaminen toisinpäin, ja ei varmaan kannata pudotella mitään sinne imuaukkoihin ja imusarjaan.
1/4" räikkä, 8mm 6-mutteri hylsy, 100mm 1/4" jatko, 7mm letkuavain tai ruuvari, 10mm 6-mutteri hylsy, 16mm tulppa-avain, varsimangeetti, sivuleikkuri, mattopuukko. Momenttiavainta olisi hyvä käyttää kiristyksissä, mutta minä vedin fiiliksellä n. 10- 12Nm.
Laitoin tänne, jos vaikka jokin toinen haluaa hahmottaa mitä pitäisi tehdä, onnistuu kyllä, jos yhtään pysyy työkalut käsissä. DIY ja jokun satku tai kaks säästyy muuhun mukavaan. Tuskin ne 300€ liikkeessä tuota tekevät?