Kirjoittaja Aihe: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 13324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ttle

  • Vieras
Auto: 2006 207 1,4 (ET3, 16-ventt., 90 000 km).

Auto ei suostu käynnistymään. Akku on kunnossa ja käynnistinmoottori pyörittää, mutta ei edes "lupaa". Irrotin bensaletkun moottoritilan puolelta ja tarkistin, että startatessa bensaa tulee ainakin sinne asti eli bensapumppukin on kunnossa. Näkyvillä olevat sulakeet ovat kunnossa myös. En tiedä, liittyykö samaan vaivaan, mutta syksyn ja talven aikana tyhjäkäynti on ollut huonoa, erityisesti kylmänä. Mistäs vianhakua kannattaisi jatkaa?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Käynnistyykö auto, jos painaa hieman kaasupoljinta käynnistettäessä? Vikakoodit kannattaisi lukea heti ensimmäiseksi.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ttle

  • Vieras
Kaasun polkeminen ei auta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Kokeile ainakin toisella avaimella... vikakoodit kertoo varmasti aikapaljon. Puola mahdollinen myös.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13

Vikakoodien luku onkin jo mainittu :) 

Huonot tulpat olisivat oireilleet pidemmän aikaa - ajatellen talven huonoa käyntiä.

Ellei lähde käyntiin kevyesti kaasuttamallakaan, niin minun ajatuksiini tulee kaksi asiaa - puola tai nokka-akselin asennontunnistin rikki. Ne voivat mennä "kerrasta poikki".

Jukka P.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Kokeile panna roikan nokkaan. Lämpötila-anturi voi olla rikki ja antaa "väärää" tietoa moottorin lämpötilasta.

1Juzu

  • Vieras
Auto: 2008 207 1,4 VTi 95 Platinum (165 000 km).

Täydellinen mysteeri. :( 2008 ketjukoneellinen malli jokapäiväisessä ajossa mutta perjantaina lakkasi käynnistymästä täysin.

Ei mitään vikakoodeja. Yksi puola pimeänä, vaihdettiin. Puristukset, suuttimet ja tulpat kunnossa. Hyvä kipinä. Pyörittää, mutta ei edes lupaa. Mittareissa jotain pientä häikkää, joka hävisi, kun akku oli pari tuntia irti. Ovet toimivat kaukosäätimellä, ei ilmoituksia paristosta. Vaihto vara-avaimeen ei ratkaissut ongelmaa. Yksi 20A tuulettimen sulake oli palanut.

Ei viittis viedä hyvä ja tähän asti täydellisen ongelmatonta peliä paaliikaan :-[


vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Onko selvyyttä mistä nuo havaitut jutut mahtoivat johtua:

- 20A sulake palanut.
- Puola pimeä.
- Mittareissa "pientä häikkää".

Tulivatko itsekseen vai jonkin muun tapahtuman seurauksena. Yksi kerrallaan vai samalla kertaa? Mikä kone?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

1Juzu

  • Vieras
Huomasin kaikki nuo viat samalla kertaa.

Auto lähtenyt tosi lyhyellä startilla käyntiin tähän asti jokaisella kerralla.

Mittari elivät siis väärin, kun laittoi avaimesta virran ja valot eivät muuten syttyneet, mutta nyt sekin vika tavallaan hävisi ja ainoa vika on käynnistymättömyys

AhJo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
- Autona 207 1,4 VTi 95 Platinum 2008 / 130 tkm.

- Auto yön yli katoksessa, pakkasta n. -15C, lämmityksessä reilu tunnin.
- Lähti normaalisti käyntiin, mutta noin viiden metrin ajon jälkeen sammui "kuin seinään" ja sytytti "helikopterivalon", kuulemma kaikki muutkin varoitusvalot vilkkuivat, sekä Anti Pollution-teksti ilmestyi. Startti pyörittää normaalisi, mutta auto ei käynnisty.
- Luettu vikakoodit, jotka olivat P1031, P1062 ja P1015 (näistä ei jostain syystä halpislukulaitteeni antanut mitään muuta lisätietoa). Vikakoodit nollattu, eikä uusia ole tullut (eihän niitä tule jos ei auto käy), "Anti Pollution-herja" pysynyt sekä tietysti myös "Economy Mode-ilmoitus" jännitteen laskusta.
- Auto lämmityksessä ja akku latauksessa yön yli, sulakkeet tarkistettu, tulpat ok, käynnistysyritys apuvirralla - mutta ei. Starttauksen alussa aivan kuin hieman "lupaisi", mutta ei muuta. Eli startti siis pyörittää normaalisti.

- Löytyisikö täältä lisätietoa lähinnä noista vikakoodeista sekä niiden aiheuttajista, ja mistäpäin kannattaisi vikaa lähteä etsimään. Vai onko viisainta tilata hinausauto tai vaihtoehtoisesti hinata potilas korjaamolle? Ilman tallia taivasalla näillä keleillä ei hirveästi houkuta vianetsintää jatkaa ilman selviä koordinaatteja.
Kiitokset vastauksista!

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #10 : 13.02.2021, 16:30:12 »
Olisko venttiilien ajoitus tai sen mittaus pielessä? Hihna hypännyt hampaan verran? Tämä on arvailua ... mutta vastaavia koodeja on esim bmw vanoksen ongelmissa. Jollakin on varmaan koodilista käsillä, niin tietää oikeasti ...
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Skegge

  • Vieras
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #11 : 13.02.2021, 16:46:19 »
Onko autossasi muuttuva venttiilien ajoitus? Pikainen guuglettelu kertoi vikakoodin viittaavan variable valve lift systemiin.

AhJo

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #12 : 13.02.2021, 18:08:21 »
Kiitokset vastauksista!
^^1.4 VTi 16V (95hv) taitaa olla ketjulla, joten jaon hyppäämiseen en uskoisi, mutta tuo venttiilien ajoitus-/mittausongelma saattaa hyvinkin pitää paikkansa.
^Tuossa konessa on ymmärtääkseni juuri tuo muuttuva venttiilien ajoitus; googlettelin koodeja itsekin ja tuota ajoitusongelmaa veikkaisin.
Ei kai tuo niin yksinkertainen juttu ole, että nokka-akselien asentotunnistimet (esim. Bosch 0 232 103 064) korjaisivat asian, vaan se liittynee jollain tapaa juuri tuohon venttiilien muuttuvaan ajoitukseen? Mikähän siellä sitten on, taidan jatkaa englanninkielen harjoituksia googlettamalla...

nokka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #13 : 14.02.2021, 02:28:47 »
Auto: 2009 207 1,4 VTi, 8FS -moottori ketjulla
Pari viikkoa sitten syttyi moottorin vikavalo, vikakoodit P0343, P0342, P0341. Koodit nollattu ja toimi pari viikkoa.
Eilen parin tunnin seisomisen jälkeen ei lähtenyt käyntiin, jonka jälkeen vaihdettiin imupuolelle nokka-akselin asentotunnistin ja akku. Vikakoodit FSFF, P0343, P0342, P101D nollattu. Ei käynnisty vieläkään. Ehkä hieman yrittää ensimmäisen yrityksen alussa, toisella ei sitäkään. Mistähän suunnasta vikaa alkaisi etsimään kunhan tarkenee?

nokka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #14 : 20.02.2021, 16:14:43 »
https://www.youtube.com/watch?v=sndkTCCkbfQ

Tuossa korjataan vastaavaa moottoria.