Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 109458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Legge

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #90 : 18.08.2016, 11:45:22 »
Miten vanha auto sulla on ja paljonko ajettu? Mulla tehtiin viimeisen kerran jakopää 4-vuotiaaseen ja 80000 km ajettuun autoon. En maksanut mitään. Kyseessä siis tuo 207, jossa oli 2 vuoden takuu.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #91 : 18.08.2016, 11:52:56 »
Taisit legge olla auton ensimmäinen omistaja. Jos näin on, niin silloin ei ole suurta hätää kustannuksista. Itse ostin 20 tuhatta ajettuna THP:n ja hyvin nihkeetä oli kaikki ongelmat eikä valmistaja osallistunut mihinkään kustannuksiin. Takuu siis ohi eikä myyjänkään suoja ole yleensä yli 6 kuukautta.

tk-

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #92 : 20.08.2016, 10:19:21 »
Itse olin auton kolmas omistaja jo, mutta siitä huolimatta valmistaja osallistui osin moottorin ja turbon uusimistalkoisiin. Kannattaa pitää huoli, että huoltoliike tekee aina tehtaalle sen "tiketin" vaikkei ns. korvauskriteerit enää täyttyisikään.

Valmistaja/maahantuoja kuitenkin tietää, että kuluttaja on Suomessa vahvoilla jos "ikuinen" jakopää joudutaan uusimaan jo huomattavasti alle 100tkm kohdalla. Ei sitä toki kokonaan muitten kustannettavaksi saa.

kapsu

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #93 : 20.08.2016, 10:21:17 »
Millaiseen jakoon pääsit?

tk-

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #94 : 20.08.2016, 11:12:56 »
Itselle jäi lopulta kolmannes maksettavaa. Tehdas tiputti vaihtomoottorin ja muidenkin osien hintaa kolmanneksen ja lisäksi asiaa toki auttoi, että myyjä oli ottanut finntakuun autolle ja oli vasta lyhyt aika kaupasta. Eli ei tarvinnut myyjän kanssa alkaa enempää vääntämään.

Koivila

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #95 : 09.09.2016, 18:15:41 »
Nyt on kesää kulunut ja auto kävi LänsiAutossa ties kuink amonennen kerran. Moottori ei nyi eikä tikahdu -toimii kuin enkeli ja kulutus laski reilut litran sadalla maantieajossa. Puhdistusta tehtiin jne. Mutta kieltäytyivät antamasta mitään laskun kopiota mitä autolle on tehty.

Onko tämä kielto jonkun hallintopäällikön/kehityspäällikön määräys kautta maan vaiko vaan LänsiAutossa ? Milläs minä todistan että takuuhuoltoa on tehty jos nyt autostani luopuisin ? En kyllä aio...



SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #96 : 09.09.2016, 18:28:10 »
...Mutta kieltäytyivät antamasta mitään laskun kopiota mitä autolle on tehty.

Onko tämä kielto jonkun hallintopäällikön/kehityspäällikön määräys kautta maan vaiko vaan LänsiAutossa ?

http://www.akl.fi/edunvalvonta/elinkeinopoliittinen_edunvalvonta/autokaupan_sopimusehdot/moottoriajoneuvojen_korjausehdot

Ota tosta nyt sitten selvää...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #97 : 09.09.2016, 18:46:21 »
Mitään laskun kopiota ei tarvitse antaa, mutta kyllä ne tiedot mitä on vaihdettu on annettava. Jos tuo meni oikeasti takuuseen, niin saat nuo tiedot eli luettelon vaihdetuista osoista ja mahdollisista kampanjoista mistä tahansa merkkiliikkeestä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #98 : 09.09.2016, 21:02:38 »
Niin, no jos katsoo mitä henkilöauto pösöjä noin yleensä on myyty, tänä vuonna kuukausittain noin 219 uutta pösöä, malleittain keskimäärin myyty joka kuukausi 1,5 kpl 108, 26 kpl 2008, 69 kpl 208, 14 kpl 3008, 80 kpl 308, 5 kpl 5008 ja 22 kpl 508, muutama kpl muita. Tosta kun äkkiä miettii että noin 32% on dieseleitä mutta ne painottuu suhteellisesti isompiin malleihin. Eli jos kuukaudessä myydyistä 220 kpl malleja joissa ei edes ole mahdollisuutta valita tuota moottoria myydään 177 kpl, lopuista 42 kpl sattuu sitten isompiin malleihin joiden kohdalla myydään varmaan enemmän dieseleitä. Tolla arvalla voisin kuvitella että THP 165 moottorilla myytyjä on kuitenkin vähintään kymmeniä, ehkä sata?

Lähde: http://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2016
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #99 : 10.09.2016, 04:07:25 »
Trafin avoin data kertoo, että THP 165 -moottorilla varustettuja Peugeot-merkkisiä henkilöautoja on rekisteröity vuoden 2016 kuuden ensimmäisen kuukauden aikana 68 kpl. Onhan se reilu 10 kpl per kuukausi koko maassa. Nämä jakautuvat seuraavasti:

3008                11 kpl
508 SW man.    11 kpl
508 SW autom. 22 kpl
508 sedan man.  8 kpl
508 sedan aut.  16 kpl

Jakauma kunnittain omistajan asuinkunnan mukaan:

Asikkala              1 kpl
Espoo                 2 kpl
Hamina               1 kpl
Helsinki               7 kpl
Vantaa                4 kpl
Hyvinkää             1 kpl
Juuka                  1 kpl
Järvenpää           3 kpl
Kaarina               1 kpl
Kangasala           2 kpl
Kankaanpää        1 kpl
Karkkila              1 kpl
Kerava                3 kpl
Kokkola              1 kpl
Kouvola              2 kpl
Kuopio                7 kpl
Lahti                   2 kpl
Lappeenranta      1 kpl
Laukaa                1 kpl
Mikkeli                1 kpl
Mynämäki           1 kpl
Nokia                  1 kpl
Oulu                   3 kpl
Pietarsaari          1 kpl
Pyhäjärvi            1 kpl
Raisio                 1 kpl
Rauma                2 kpl
Salo                    1 kpl
Simo                   1 kpl
Sipoo                  1 kpl
Siuntio                1 kpl
Sonkajärvi           1 kpl
Tampere             3 kpl
Tornio                 1 kpl
Turku                  1 kpl
Tuusula               1 kpl
Urjala                 1 kpl
Vaasa                 1 kpl
Vihti                   1 kpl
Ylöjärvi               1 kpl

Ei pääse yhteen huoltoon hirveän suurta otosta kertymään näistä. Vuonna 2015 valmistetuista löytyisi varmaan muutama THP 165:nen lisää, mutta pitää katsoa niitä sitten erikseen, kun/jos jaksaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #100 : 10.09.2016, 08:53:42 »
Ok. Eikös 165 hepoisessa ongelma ole jo korjattu...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #101 : 11.09.2016, 01:59:15 »
Kaikissahan se on korjattu ja moneen kertaan. Silti niitä vaan paukkuu. Yhdestäkään paukkuneesta THP 200:sta tai THP 270:stä en ole kuullut. Kop kop.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #102 : 24.09.2016, 07:40:44 »
Niin, olisi kai relumpaa myöntää ettei ketju ole yhtään sen huoltovapaampi kuin hihnakaan, hihnalle annetaan reilusti vaihtoväli ja siitä kautta on nk. huoltokulut tiedossa. Voisi mennä nimittäin autokin kaupaksi kun annettaisiin vaikka 150tkm /5-v vaihtoväli. Ihan näin yksinkertaista se ei tietty ole, mutta idea tasolla sama toiminta malli kuin hihnojen kanssa, vaihto kilsojen tai ajan mukaan, kumpi nyt ensin täyttyy.

Näitä ketjuongelmia on käsittääkseni kaikissa moottoreissa missä on jakopää tehty ketjulla, ihan kaikissa. Enää on mitoituksesta ja vaadituista tarkkuuksista kiinni kuinka helposti oireita tulee ja lopulta teknisestä toteutuksesta ja sen aiheuttamista hankaluuksista kiinni kuinka paljon ketjun vaihto maksaa. vrt. nokkahihna, rullat ja vesipumppu vaihtuu ~400-800 €.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #103 : 24.09.2016, 22:24:19 »
Ongelmia ja ongelmia. Toki se ketju pitää vaihtaa, mutta ennen se tehtiin vaikka jossain 350 tkm:n kohdalla, mutta ei se vuoksi tarvinnut koko koneen yläkertaa uusiksi rakentaa, kuten nykyisin tuntuu liian monessa tapauksessa tarvitsevan.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #104 : 25.09.2016, 05:00:46 »
Taitaa toi nykykettinki olla huonompaa ainetta kun venyy kun sukkanauha.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82