Kirjoittaja Aihe: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 7214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

murtoluku

  • Vieras
807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« : 23.05.2015, 20:12:59 »
Auto: 2006 807 2,0.

Morjens! On hetken tullut omistettua ko. auto. Ainoa miinus mikä jäi varusteissa uupumaan on tuo cruise eli vakionopeudensäädin. Olen muutamaan autoon asentanut viiksen erikseen joissa on ollut piuhat valmiina, mutta tähän autoon ei tunnu varmaa tietoa olevan toimiiko viiksi suoraan plug&play.

Tälläistä viikseä olen harkinnut http://www.ebay.co.uk/itm/PEUGEOT-207-208-307-308-406-407-607-PARTNER-CRUISE-CONTROL-STALK-SWITCH-6242Z9-/271718414141?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3f43adf73d

Tarvitaanko auto opettaa tietämään että cruise on asennettu? Ja jos joku on tempun tehnyt niin voisi jakaa tietonsa kiitos.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #1 : 24.05.2015, 12:09:05 »
Mitä nyt tuota PP2000:sta olen käytellyt, niin sieltä löytyy kyllä "rasti ruutuun"-periaatteella kohta, missä autolle voi kertoa että vakionopeudensäädin on asennettu. Itsekin olen harkinnut tuommoisen viiksen hommaamista, liekö siihen vielä poljinanturit tarvitsisi kaveriksi. Vielä ei ole budjetti sallinut, täytyy palata asiaan kun saan säästettyä tarvittavan summan rahaa :D

Nikki

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 145
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #2 : 24.05.2015, 13:41:33 »
Sitikalla on ainakin jossainvaiheessa poistettu tuo vakkarin jälkiasennusmahdollisuus.
Vakionopeussäätimen jälkiasennus:
1. Avaa rattiakselin suojamuovi ja tarkista onko siellä pistoke säätimelle ja siinä on kytkentäliuskat paikallaan. Jos ei löydy niin unohda.
2. Tarkista Lexia/PP2000:lla löytyykö moottoriohjauksen valikoista vakionopeussäädintä ja laita se toimintaan. Jos mittaristo näyttää vakkarin tietoja pitää laittaa myös mittariston valikkoon päälle. Jos ei löydy niin unohda.
3. Hanki oikeanlainen säätöviiksi ja asenna se paikalleen.
4. Jos ei vieläkään toimi, niin hanki jarru-/kytkinpolkimen katkaisimet.

Infernaalinen

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #3 : 24.05.2015, 13:58:35 »
Auto: 2002 807 2,0 HDi.

Tämä kiinnostaa minuakin. Tuo vakkarin puute ottaa muuten mukavasti ajettavassa autossa pattiin. Jos saisi tuon ominaisuuden näin vähillä vaivoilla ja edullisesti toimimaan, niin olisi lähes briljanttia.

Nikki

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 145
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #4 : 24.05.2015, 14:36:03 »
Oikean viiksen hankinta 807:ään saattaa olla hieman hankalampi juttu. Tuossa kun on käytetty molempia tyyppejä. Uskoisin että vanhempiin käy 6242 Z9 ja uudempiin 6242 Z8.

murtoluku

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #5 : 24.05.2015, 19:54:38 »
Paikka viikselle on muovin alla jossa on koskettimet. Itse olisin sitä mieltä että oikea viiksi on 6242Z9.

Tuota peugeot planet 2000 ohjelmaa tulikin jo tutkittua aloituksen kirjoittamisen jälkeen. Ja youtubesta löytyy muutama viedeokin aiheeseen liittyen tosin 406 viiksen asentamiseen, mutta muutoin operaatio taitaa olla helppo.

Pitää varmaan hommata tuo pp2000 ja viiksi ja koittaa

Jostain luin että poljin anturit on tällä viiksellä tarpeettomia koska siinä ei ole speed limitteriä.

micco

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #6 : 25.05.2015, 07:46:06 »
Kyllä ne jarrupoljinanturit pitää olla joko x2 tai x1 mihin tulee neljä johtoa. Tällä halutaan varmistaa, että vakkari varmasti sammuu pois jos painat jarrua. Ja siksi X2, että jos toinen vikaantuu niin varmuuden vuoksi estetään vakkarin toiminta. Kun hieman miettii, niin tuo logiikka tuntuu erittäin järkevältä.

murtoluku

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #7 : 26.05.2015, 19:02:36 »
Juu kyllähän se tosiaan tarpeellista on että ne anturit on ja tulipa sitten tarkistettua sekin asia juuri. Jarrupolkimen takaa löytyy valmiina kaksi anturia joten kaikki näyttäisi olevan näiltäkin osin kunnossa.

Pistin tilaukseen Lexia 3 äsken ebaystä. Nyt pitäisi vaan päättää kumpi viiksi on oikea 6242Z9  vai   6242Z8. Toi Z8 näyttää että olisi oikean puoleselle ratille

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #8 : 26.05.2015, 20:46:30 »
Eikös Z9 ole ilman nopeudenrajoitinta ja Z8 nopeudenrajoittimella, kummatkin toimii vakkarina ihan yhtälailla vaikkei autossa nopeudenrajoitin toimisikaan.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

murtoluku

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #9 : 12.06.2015, 20:43:25 »
Viiksi tuli tilattua autonvaraosat24.fi kautta ruotsista 55€ kotiin kirjeenä noin viikossa. Parin päivän päästä tuli laatikko kotiin jossa lexia. Viiksi paikalleen eilen ja pp2000 ohjelmalla pienen hakusen jälkeen niin tuntuu pelaavan hienosti.


M.pesonen

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #10 : 28.06.2015, 14:16:43 »
Auto: 2004 807 2,2.

Missä PP2000:ssa on tuo vakionopeussäätimen aktivointi "rasti ruutuun" niin kuin aikaisemmin ketjussa sanotaan? Löydän kyllä nappien testaustoiminnon, ja ne toimivat.

dneproshin

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #11 : 07.10.2015, 23:15:46 »
Sitikalla on ainakin jossainvaiheessa poistettu tuo vakkarin jälkiasennusmahdollisuus.
Vakionopeussäätimen jälkiasennus:
1. Avaa rattiakselin suojamuovi ja tarkista onko siellä pistoke säätimelle ja siinä on kytkentäliuskat paikallaan. Jos ei löydy niin unohda.
2. Tarkista Lexia/PP2000:lla löytyykö moottoriohjauksen valikoista vakionopeussäädintä ja laita se toimintaan. Jos mittaristo näyttää vakkarin tietoja pitää laittaa myös mittariston valikkoon päälle. Jos ei löydy niin unohda.
3. Hanki oikeanlainen säätöviiksi ja asenna se paikalleen.
4. Jos ei vieläkään toimi, niin hanki jarru-/kytkinpolkimen katkaisimet.

Tällä ohjeella lähdin liikkeelle ja tässä raportti onnistuneesta asennuksesta:

1: Pistoke ja kytkentäliuskat löytyivät suojamuovin alta ja eräänlainen tulppakin siellä oli.
2: Moottorinohjauksen valikosta löytyi valinta:




PP2000:sen käyttölogiikka on aivan käsittämättömän surkeasti suunniteltu. Yleensä PP2000:n maailmassa F1-näppäimestä pääsee edelliseen vaiheeseen, mutta tuossa valikossa siitä tallennetaankin muutokset ohjausyksikköön!

Mittariston valikkoon en koskenut. Mittaristoon näyttää kyllä syttyvän merkkivalo kun vakkarin laittaa aktiiviseksi, ehkä siellä oli asetus jo päällä.

3: Viiksi ebaysta 52.40 euroa, pientä modausta suojamuoviin:















4. Koeajo => Toimii!

Eli jarrupolkimesta löytyi kaksi anturia ja kytkinpolkimesta omansa. Ainoastaan nopeudenrajoitin ei toimi, en kyllä keksi missä tilanteessa sitä tarvitsisi. Tuo PP2000:n asetus "Vehicle speed limitation" vähän viittaisi tuohon toimintoon, mutta en kyllä sen takia jaksa kantaa piuhoja ja läppäriä uudestaan autoon :P

SItä en tiedä, pitäisikö vakkarin tietojen näkyä "monitoiminäytössä" (siis nopeusmittarin alla se simppeli muinaiskännyköiden näyttöä vastaava, missä mm. on kello, lämpötila ja kulutustiedot). Kommentteja tästä?

samup

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #12 : 14.10.2015, 14:50:49 »
Millähän todennäköisyydellä toimisi vm2007 Hdi 100kW? Ihme ettei autossa ole tätä, kaikki muut vermeet sähköjakkaroista navigaattoriin löytyy.
Kannattanee varmistaa nuo liittimet ja kytkimet ennen kuin tilaa viikseä?

Eric Thor

  • Vieras
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #13 : 22.10.2015, 10:31:16 »
Auto: 2005 807 2,2 (EW12J4).

Olen juuri kytkemässä vakkaria päälle PP2000:lla ja 3FZ-moottorille on kaksi vaihtoehtoa: MM4MP2 tai MM6LP. Ovat ilmeisesti ruiskun tyyppejä. Mistä tiedän, kumpi valita?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 807 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #14 : 22.10.2015, 13:38:47 »
Jos ilmoitat autosi VF3-alkuisen valmistenumeron tai rekisteritunnuksen tässä tai yksityisviestillä, voin yrittää selvittää asian Service Box:sta.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info