Kirjoittaja Aihe: 508 - Maali irtoaa etupyöräkoteloiden reunoista ja helmasta  (Luettu 18712 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Meillä 508 110tkm ajettu vm. 2011 eikä mitään ongelmaa.  Roiskeläpät olleet uudesta asti edessä ja takana.
Peugeot 3008 hybrid

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Noniin. Eilen laitettiin original- roiskeläpät paikoilleen. Alle ensin epoksipohjamaali ja pintamaali. Työn suoritti Veho Vauriokorjaamo Tre. Hinta 40€ takalokarin maalauksen yhteydessä (parkkipaikkakolhu).
Siisti lopputulos, mutta voisihan nuo olla ylemmäskin nousevat kumiset. Mutta mennään nyt noilla, tyhjää parempi.  :)

Olen oikein tyytyväinen tähän korjaukseen. Ei tuo iso ja kallis vaiva ollut laittaa. Tosiaan kaareen kannattaa vielä pensselillä laittaa kiveniskumassaa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Sori, jäi mainitsematta että tuo edellisen kommenttini lainaus oli 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät -aiheesta. Kannattaa tsekata se, hyviä vinkkejä. :)

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=61592.0

Tosiaan ed.main. 40euroon sisältyi muutaman neliösentin maalaukset helmojen päissä ja kulmapalojen/roiskeläppien asennukset Vehossa muun maalaustyön yhteydessä. Piti tuo homma itse tehdä mutta tuli sopivasti muuta maalaustarvetta niin tekivät samalla. Kannattaa tuon lisäksi vetää lokarin kanttiin kiveniskumassa pienellä pensselillä, vanha konsti. Jos haluaa noiden pysyvän pitkään nättinä. ;)

Nuo kulmapalat istuu ihan nätisti ja suojaa tuon kriittisimmän kohdan hyvin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Olisiko kiveniskusuojateipistä apua joissain kohtaa koria, jos ei halua maalailla tai ruiskutella mitään suoja-aineita joka kohtaan?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/413026/Kiveniskuteippisarja-kirkas

Kiveniskuteippi on ihan hyvä. Itse maalautin omasta autostani syöpyneet helmojen alanurkat ja laitatin samassa yhteydessä niiden päälle 3M-kiveniskuteippiä. Samalla teipillä jatkettiin n. 30cm lokarin kaaren takareunaa ylöspäin ja lopuksi asennettiin alkuperäiset "roiskeläpät". Saa nähdä miten tuo tulee kestämään. Autolla on ajettu vasta 120tkm ja helmojen etureunan maalipinta oli kokonaan lähtenyt.

Kuvassa auto on hieman kurainen. Johtuu Suomen kesästä ;)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2017, 08:03:35 kirjoittanut Hexy »
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Autolla on ajettu vasta 120tkm ja helmojen maalipinta oli kokonaan lähtenyt.

Kuvassa auto on hieman kurainen. Johtuu Suomen kesästä ;)

Miten rajasivat maalauksen, että huomaako suditun/ruiskumaalauksen ja lakka päälle? ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Ei tarvinnut vielä maalata kuin helmaa. Teki hävittämällä rajan roiskeläpät alle.
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Ulkomailta saa tilattua paremmat roiskeläpät

Mitkäs tuohon kannattaa taakse hankkia ja mistä? Edessä on ne tehtaan omat pienet läpät ja hoitanevat asiansa mutta taakse voisi jotkut myös hankkia vaikka hiekkateitä tuleekin harvemmin ajeltua...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi 163 Allure.

Meille vuoden -12 SW tuli "maalta" Haminan hiekkateiltä ja 80tkm ajettuna siinä oli jo valmiiksi sinkit näkyvillä ja maali kuoriutuneena - ei siis kuluneena. Maalautin ne pikkupajalla ja ajattelin asfalttiautoilijana asian olevan selvä, mutta ei. Nyt ne siistittiin jälleen (massa, maali, lakka ... luulisin) ja iskemien suojaksi leikattiin tuulilasinpesunestekannusta leikatut erittäin kauniit roiskeläpät, jotka ovat kiinni lyhyillä isokantaisilla ruuveilla "villakankaisessa" lokarissa.  Seuraavaksi e-baysta tilaukseen oikeat roiskeläpät. Yksi vaihtoehto on tietysti myös tuo kiveniskemäteippi, jota joku mainostikin. Siihen täytyy tutustua.

Jukka P.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Reilun kaksi vuotta jaksoin noita katella, enkä saanut itse aikaiseksi korjata. Laitatin sitten samalla ne ns. roiskeläpät eli helmojen päätyjen suojat, kun auto oli taas maalarilla. Kolme viikkoa sitten maalattiin lokasuojan kaaret ja helmojen päädyt, kun oli maalit kuluneet ja lohkeilleet pois ja vain sinkit näkyvillä. Eihän se kestänyt viikkoakaan, kun oli sinkit näkyvilllä uudelleen auto olikin tällä viikolla neljä päivää taas pajalla. Korjasivat maalauksen ja nyt laitettiin ne suojat samantien paikalleen. Kalliiksi tul tuo korjaus nyt, mutta elämä on.

popmka

  • Vieras
Auto: 2011 508 1,6 VTi (135 700 km).

Mulla on vissiin jo korjattu nuo kohat ku eri sävy noissa reunoissa /kulmissa mut kinni pysyy maali laitoin eteen kuiteski nuo pikku läpäreet kulmien suojaksi. 8)
Takana on pikkasen kivet hakanneet puskurin ala nurkkia ,mut ku muovia en oo ottanu niistä ressiä.
Täytyy hankkia meikki kynä ja paikata sillä.

makek

  • Vieras
Missä pk-seudulla kannattaa korjauttaa noita pösön helmoja? Onko suositella kohtuu hintaista ja riittävän osaavaa puljua? Vuosimalli on 2012 ja ajettu n.260tkm.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kannattaako tämmöiset kumiset läpät laittaa, vai onko tuo kuppimainen muoto ja väliin pesiytyvä kura lopulta suurempi ongelma kuin alkuperäisten läpäkkeiden pieni koko. Noitahan toki saa saksittua lyhyemmiksi.

https://www.ebay.co.uk/itm/New-Mud-Flaps-Peugeot-508-SW-2010-2019-Estate-Splash-guards/293099483716?fits=Car+Make%3APeugeot%7CModel%3A508+SW+I&hash=item443e173244:g:0N4AAOSwxelc5VAl
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Onhan noita ainakin lyhennettävä, muutenhan ne raapii jatkuvasti maata. En ole päässyt tutustumaan mitä likaa väliin on kertynyt mutta eihän se alkuperäinen roiskeläppä ainakaan suojaa, kuin helmojen päätyjä ja lokasuojan kaaresta lähtee myös maali pois ajan kanssa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Niin, nouseeko nuo paljonkaan ylemmäs lokarin kaareen? Aika matalalla ovat kyllä läpän päät, tämähän on aika matalahelmainen auto. Itse en pitäisi sen vuoksi kovin alas roikkuvia läppiä niin tarpeellisena, näyttäisi helmassa maalit pysyvän, enemmän ongelma tulee olemaan tuon automallin helman etukulma ja siitä ylöspäin kaari, niinkuin Penguin mainitsi. Onko ylemmäs nousevia saatavilla mistään? Mutta joo, ehdottomasti jotkut tarvii, meillä ne orkkiskulmapalat.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kannattaakohan alle laittaa Noverostia tms ruosteensyöjää (Maston tekee ohuempaa)? Tuskin haittaakaan. Itsellä alakulmassa hieman näyttäisi että sinkitys on kynnen alalta pois tai häviämässä. Siis jos alle ruosteensyöjä, kaksikomponenttipohjamaali (motonetin spray taisi olla saatavana), pintamaali, ruosteenesto tai kiveniskusuoja ja lopuksi muovilärpäkkeet. Kestäisikö tuollainen...
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207