Kirjoittaja Aihe: 607 - Alatukivarren korikiinnikkeen vaihtaminen  (Luettu 2380 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PL

  • Vieras
Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9J4S).

Irrotin edestä alatukivarret puslien vaihtamista varten. Samalla paljastui, että alumiiniset korikiinnikkeet olivat hapertuneet täysin ja lohkesivat molemmilta puolita moneen osaan. Uusia onneksi saa, enkä ihmettele koska alumiinivalu on kahden teräsosan välissä. Myös pultit ovat jämähtäneet iloisesti vapaareikiin.

Vaihtamista varten apurunkoa joutuu laskemaan tai ainakin raottamaan takareunasta: varaosakuva. Saman kiinnikkeen alla on myös kallistuksenvakaajan kiinnitys apurunkoon: varaosakuva. Tehtaan korjausohjeen mukaan (vakaajatangon vaihtamiseksi) pitäisi purkaa todella paljon, mutta selviäisikö tässä vähemmällä työmäärällä?

Eli saako apurunkoa raotettua takalaidasta löysäämällä osaa apurungon pulteista? Varmaan jotain komponentteja pitää irrottaa, ainakin apurungon sivuilla olevat tukitangot, moottorin apurunkoon kiinnittyvä reaktiotanko sekä ilmeisesti ohjausvaihdettakin? Rakennehan on käsittääkseni samankaltainen kuin 605-mallissa.

Jos onnistuu näin, tarviiko apurunko kohdistaa uudelleen? Kohdistustappien mitat tällöin hakusessa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Alatukivarren korikiinnikkeen vaihtaminen
« Vastaus #1 : 23.07.2015, 23:23:50 »
Taitavat olla hyin pitkälti samanlaisia kuin 605:n osat, ne olisivat terästä eli kestäisivät hamaan tappiin. Purkaamoilta voisi saada edullisesti. Kohdistustappien mitat pystyy mittaamaan apurungosta ja korin vastareijistä.

PL

  • Vieras
Vs: 607 - Alatukivarren korikiinnikkeen vaihtaminen
« Vastaus #2 : 24.07.2015, 09:21:12 »
Näyttäisi 605 osanumero olevan sama kuin 607:ssa, eli vanhoissa varmaan sitten on terästä, vaikka onkin outoa, että sama osanumero. Tilasin kuitenkin jo ne alumiiniset (45 e/kpl), vaikka vähän hintavat ovatkin, tietysti Saksassa merkkiliikkeessä olisivat 19 e kappale, mutta ei ehdi odottelemaan.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Alatukivarren korikiinnikkeen vaihtaminen
« Vastaus #3 : 24.07.2015, 09:56:42 »
Ainakin noissa kahdessa omassa 605:ssa vuosimallit 1995 ja 1999 molemmissa alumiiniset osat, molemmissa myös muoviset keskitystapit apurungon takapäässä korin ja apurungon välissä valmiina paikoillaan eli luulisin näin olevan 607:ssa myös.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

arsca

  • Vieras
Vs: 607 - Alatukivarren korikiinnikkeen vaihtaminen
« Vastaus #4 : 29.11.2017, 20:48:17 »
Minkälainen työnkuvaus tässä nyt sitten olikaan.. Nimimerkillä: Itseltäkin pala pois alumiinista. (607)

Oikeanpuolimmaisesta Kiinnikkeestä tosiaan pala pois, uusi osa tilattu ja kun osa saapuu, niin vaihtavat sen samantein???

Ilmeisemmin lohkesi pala pois renkaanvaihdon yhteydessä (Jumiintunut pusla) Kun autoa nosti, niin alumiini antoi periksi.


AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Alatukivarren korikiinnikkeen vaihtaminen
« Vastaus #5 : 29.11.2017, 23:24:28 »
Tuota apurunkoa piti katsastukseen toiselta puolelta hitsata; tunkin nostokohta, vahvimpia kohtia, ja silti puhki ruostunut.  Kumma kun ei ole hoksattu mitään tuuletusta tuohon tehdä. Kuin iso hevosenluokka. Ei pääse kondenssikosteus pois..