Kirjoittaja Aihe: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)  (Luettu 14710 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Topoko

  • Vieras
4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« : 04.08.2015, 23:05:42 »
Auto: 2008 4007 2,2 HDi.

Tosiaan em. auto alkanut nykimään. Ongelma alkoi seuraavalla tavalla: alkuun nykiminen ilmeni niin, että kun käytti hetken moottorijarrutusta ja sen jälkeen lisäsi aivan pienesti kaasua, auto nyki muutaman kerran. Sama ilmeni myös, kun oli vakionopeuden kytkin päällä. (tuolloinhan kyseessä sama asia, välillä loivassa alamäessä menee moottorijarrutuksella ja taas lisää kaasua). Nykyisin alkanut tekemään ajoittain myös tasakaasulla kun on alhaiset kierrokset, n. 1700-1800 krs/min ja veto päällä. Yli 2000 kierroksissa ei ongelmia. Kerran jättänyt välille. Ei kirveelläkään käyntiin. Löpöä oli n. neljäsosa tankillinen (merkkivalo ei siis palanut). Kun tankkas täyteen, useitten starttien ja vetojen jälkeen lähti startilla käytiin. Tämän jälkeen ajanut autolla niin, että löpöä ollut vielä vähemmän, eikä ongelmia. Vikakoodi oli tuolloin, että polttoainetankin paine alhainen.

Auto käytetty säännöllisesti määräaikaishuolloissa. Vikakoodit luettu, mutta ei anna mitään. Voiko liityä löpöpuoleen (bensapumppu?) tai venttiileihin vai mistä tuota alkais perkaamaan? Ideoita otetaan vastaan, kiitos!

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #1 : 05.08.2015, 19:50:34 »
Ekana tulee mieleen että tankin huohotus tukossa... Tuon sammumis oireen perusteella. Kun tankkaat niin kuuntele kuuluuko tankista imevä ääni kun luukun avaa.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Topoko

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #2 : 05.08.2015, 22:34:15 »
Ei kuulu mitään ää tä, lukuunottamatta normaalia suhahdusta korkki avattaessa.

Tuli mieleen, että voiko dieselin siirtopumpusta johtua? Autohan on neliveto ja käsittääkseni tankki on osittain kaksiosainen kardaaniakselin takia. Tämä "siirto" tai "tasaus" pumppu tankissa, mikä onkaan nimeltään, voisko siitä johtua sammuminen. Esim veden tai roskien vuoksi. Ja voisko se myös jotenkin liittyä nykimiseenkin?

ikka

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #3 : 31.10.2015, 20:53:50 »
Onko löytynyt ratkaisua tai vikaa? Minulla on C-Crosserissa -08 2.2 HDi samaa oiretta enkä ole keksinyt mikä on vikana.

Nyt juuri vaihdoin imuilman lämpötila-anturin ja pa-suodattimen kun sytytti pari kertaa vikavalon. Herjasi ensin matalasta pa-paineesta ja toisella kertaa piti olla massiivinen pa-vuoto. :D Toivottavasti oli vaan suodatin tukossa. Ilmeisesti ilmaamisen kanssa ongelmia kun ei lähde käyntiin.  :(

Topoko

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #4 : 25.01.2016, 13:01:31 »
Ei ole löytynyt vielä. Juurikin päätin vaihtaa polttoainesuodattimen. Vielä en tiedä onko vaikutusta, kun painin ilmauksen kanssa. Oliko citikassa ilmaus "lurtta" vai onnistuko pelkästään virtoja päälle laittamalla. Pösöstä en ole ainakaan löytäny mitään vastaavaa. Nyt on sitten ilmaa joka paikassa. Kunhan saan jollain ilveellä ilmat pois, niin toivottavasti nykiminen edes lähti. :)

ikka

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #5 : 26.01.2016, 07:10:46 »
Ei ole lurttaa enkä onnistunut starttaamallakaan, pelkkää virran päällelaittamista en älynnyt kokeilla. Ilmasin lopulta öljyn imuvaihtajalla niinkuin tuossa allaolevassa linkissä tehtiin. Jos linkki ei toimi niin tuolla haulla löytyy youtubesta malli miten tehdään.

Mielestäni nykyminen ei hävinnyt täysin mutta poistui 98 prosenttisesti :D siis on joskus nykinyt muttei enää siten kuin aiemmin. En tiedä kumpi lopulta vaikutti tuo pa-suodatin vai se anturin vaihto. En vaan muistanut päivittää tietoa tänne.

https://www.youtube.com/watch?v=nETWOeznYCI

Ford 2.2 tdci 2008


khronos

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #6 : 27.10.2016, 14:51:23 »
Auto: 2010 4007 2,2 HDi 156 FAP Sport.

Hei. Meidän 4007:ssa oli tämä sama inhottava oireyhtymä. Aluksi tuli esiin vain vakionopeussäätimellä ajaessa kuormituksen muuttuessa (ylä- tai alamäki). Puolen vuoden aikana muuttui siten, että pientä nykimistä oli jo havaittavissa lähes koko ajan kierrosten ollessa 1800 - 2000. Suurempaa kuomituksen muuttumista ei tarvittu. Valitin asiasta viime huollossa ja olivat ajaneet uudet softat autoon. Nyt ilmiö on ollut poissa noin kuukauden. Toivottavasti muutos on pysyvä.

t. Markku

ikka

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #7 : 01.11.2016, 08:25:54 »
Mielenkiintoinen juttu jos ohjelmistopäivityksellä hoitui kuntoon. Sinänsä hyvä ettei välttämättä ole mitään fyysistä vikaa.

Pitää kysellä mikä omassa on ohjelmistoversio ja mitä sen päivittäminen maksaisi.

Onko tietoa tekeekö kukaan ns. siviili softajuttuja näihin vehkeisiin, Saabi puolella se kun on hyvinkin yleistä.

khronos

  • Vieras
Vs: 4007 - Nykii matalilla kierroksilla (HDi)
« Vastaus #8 : 03.11.2016, 16:47:23 »
Minusta tuntuu, että näiden oireiden takana voi olla moninaisia syitä. Ymmärsin, että päättivät huollossa päivittää uudemmat softat meidän autoomme, kun huomasivat sellaisia olevan tarjolla. Erona muihin ketjussa esiintyviin autoihin on, että meidän 4007 on kaksoiskytkinautomaatti, ei manuaali.