Kirjoittaja Aihe: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)  (Luettu 3398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juie

  • Vieras
Auto: 2008 407 SW 1,6 HDi 110 FAP Platinum.

Eli ongelmana on, että kierrokset nousevat äkisti ja tipahtavat, kun kaasua painaa reilusti. Tapahtuu aikalailla samalla kierrosalueella joka kerta ja isolla vaihteella. Luistaako kytkin vai päästääkö turbo paineet pois?

Linkissä kuvaamani video, kun painan kaasun pohjaan vajaan satkun nopeudessa: https://youtu.be/JzcNeUhDEqo

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #1 : 23.09.2015, 21:35:26 »
Nopeusmittari ei seuraa kierroslukumittaria, joten kytkin näyttää luistavan.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #2 : 23.09.2015, 21:40:00 »
Kytkin ja vauhtipyörä vahdettu alle vuosi sitten, valmistus/asennusvirhe?  :o
Nyt ketuttaa!

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #3 : 27.09.2015, 18:27:43 »
Juu kytkin luistaa tuolla videolla. Vie takas liikkeeseen missä vaihdettiin ja reklamoi. Vaikka saahan tuon kytkimen loppuun vuodessa helpostikin väärällä käytöllä.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #4 : 27.09.2015, 19:12:24 »
No en usko että meidän käytöstä johtuu, 90% ajosta maantietä 100km/h vakkari päällä. Ei paljon kytkimeen kosketa. Omituista tässä on että tuota ei tapahdu kokoajan, kylmänä ei luista ollenkaan.

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #5 : 27.09.2015, 21:57:35 »
Minulla on miltei tismalleen sama vika 407 2.0 hdi autossani  ;D Ei ihan noin paha kuitenkaan. Ihmetystä aiheuttaa miksi tekee vain satunnaisesti. Melkein aina 4 tai 5 vaihde silmässä ja siinä 2000 kierroksen kohdilla vähän luistaa.

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #6 : 28.09.2015, 15:47:31 »
Onko koneessa öljyvuotoja  vaihteiston päässä? Kanpuran stefa jos vuotaa kytkimelle öljyä, alkaa luistaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #7 : 28.09.2015, 16:32:34 »
Jos multa kysyttäis niin uskoisin mielummin nokka-akselin tiivistettä alipainepumpun nurkilla tai polttoaine vuotoa naftasuotimen akselilla. Kampiakselin stefasta voisi muuten olla mutta kun siinä on vauhtipyörä välissä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #8 : 09.10.2015, 16:32:23 »
Nyt on auto käynyt pajalla, diagnoosina oli kytkimen pääsylinteri. Eli polkimen takana oleva sylinteri. Pois suljettu ei myöskään ollut työsylinteri tai nesteletku. Nesteen liikkuminen oli tahmeaa vaikka putkisto huuhdeltiin. Uutta osaa ei saa mistään tähän hätään, tehdastoimitukseen lähti (~2 viikkoa). No mutta nyt on 2 viikkoa aikaa opiskella sen vaihtoa koska ajattelin tehdä itse ja säästää 300 e mitä paja olisi veloittanut.

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #9 : 10.10.2015, 10:38:16 »
Jäikö kytkin siis kantamaan kun polkimen nosti ylös? Saattaa olla painelaakeri aika kaputt, jos on ollut jatkuvalla rasituksella..  Ettei siellä pääsylinterissä olisi joku roska tms. Tukkimassa säiliölle menevää putkea? Tai kytkinpoljin väärin säädetty? Siinä pääsylinterille menevässä vivussa on kierre, jolla pystyy säätämään paluuletkun reiän umpeen, jolloin kytkimelle jää jatkuva paine vaikka poljinolisi ylhäällä.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #10 : 10.10.2015, 12:47:13 »
Letku irroittettuna pumppailtu kytkintä ja välillä ei tullut mitään ja välillä tuli kunnolla nestettä ja välillä vähän vähemmän nestettä, eli jotain häikkää sylinterissä tai sitten putkistossa ahdisti jokin.

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #11 : 10.10.2015, 21:18:55 »
Se sylinteri on rakenteeltaan niin yksinkertainen etten usko vian olevan siinä, jos kytkinpoljin nousee kerran ylös saakka ja välystä ei tunnu polkimessa. Jos sylinteri jättää paineet päälle kytkimelle ( niinkuin tässä ilmeisesti käy ja kytkin luistaa tästä syystä), on sylinterin säätöön koskettu kytkimen vaihdon yhteydessä tai  nesteiden seassa on roska joka estää nesteiden paluun jarrunestesäiliöön. Nesteiden läpihuuhtelu ei välttämättä poista roskaa vaan sylinteri pitäisi avata ja puhdistaa.

Vikahan toki korjaantuu sylinterin vaihdolla mutta tietää turhaa rahan menoa. Olettaen että autokorjaamon diagnoosi on alunperinkään oikein, jotenkin aika uskomattomalta tuntuu että näin tuoreessa autossa olisi jo pääsylinteri rikki. Itselläni on volvo vm.89 ajettu yli 400 000 km ja alkuperäiset kytkimen nesteosat paikallaan...

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #12 : 10.10.2015, 21:47:40 »
No 36€ oli tuo uus sylinteri. Täytyy toivoa että korjaantuu sen vaihdolla ja osaan laittaa säädön oikein. Service boxista ilmeisesti saa ostettua vaihto-ohjeet varmuudeksi? En ole ikinä sieltä maksullisia palveluita ostanut mutta nyt vois 6€ sijoittaa.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #13 : 06.11.2015, 18:12:25 »
Nyt ihmettelen että mitä kautta pääsylinterin saisi vaihdettua kun on niin ahdasta. Onko Joku vaihtanut ja voisi antaa vinkkejä? Service boxin ohjeissa oli vaan ohjeet ilmaukseen ei itse irroitukseen.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Käyntinopeuden nopea nousu kaasua painettaessa (HDi)
« Vastaus #14 : 07.11.2015, 21:48:36 »
No nyt on molemmat sylinterit vaihdettu ja tuntui auttavan. Enää ei luista kytkin kiihdytyksessä, tämä kylläkin pienen testilenkin aikana joten täytyypi vielä seurailla.
Oli aika kettumainen homma vaihtaa tallin lattialla maaten, nosturilla olisi voinut olla hivenen helpompaa.