Se sylinteri on rakenteeltaan niin yksinkertainen etten usko vian olevan siinä, jos kytkinpoljin nousee kerran ylös saakka ja välystä ei tunnu polkimessa. Jos sylinteri jättää paineet päälle kytkimelle ( niinkuin tässä ilmeisesti käy ja kytkin luistaa tästä syystä), on sylinterin säätöön koskettu kytkimen vaihdon yhteydessä tai nesteiden seassa on roska joka estää nesteiden paluun jarrunestesäiliöön. Nesteiden läpihuuhtelu ei välttämättä poista roskaa vaan sylinteri pitäisi avata ja puhdistaa.
Vikahan toki korjaantuu sylinterin vaihdolla mutta tietää turhaa rahan menoa. Olettaen että autokorjaamon diagnoosi on alunperinkään oikein, jotenkin aika uskomattomalta tuntuu että näin tuoreessa autossa olisi jo pääsylinteri rikki. Itselläni on volvo vm.89 ajettu yli 400 000 km ja alkuperäiset kytkimen nesteosat paikallaan...