Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin sylinterijärjestys (DW)  (Luettu 2116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ranskanpatonki

  • Vieras
407 - Moottorin sylinterijärjestys (DW)
« : 02.10.2015, 19:37:33 »
Auto: xxxx 407 2,0 HDi 136 FAP.

Autosta pitäisi vaihtaa 2. sylinterin suutin, mutta ongelmana on, ettei löydy varmaa tietoa, kummasta päästä sylinterit lasketaan. Jakopään vai vauhtipyörän päästä?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Moottorin sylinterijärjestys (DW)
« Vastaus #1 : 02.10.2015, 19:51:10 »
Pösön suunnittelemissa koneissa lasketaan aina vauhtipyörän päästä ja toi kone on pösön keksintö
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Moottorin sylinterijärjestys (DW)
« Vastaus #2 : 02.10.2015, 19:51:57 »
En nyt ehdi varmistamaan asiaa korjaamokirjallisuudesta (jos on siellä erikseen edes mainittu), mutta koska kyseessä on ns. Peugeotin oma moottori, 1. sylinteri lienee vauhtipyörän puoleisessa päässä. Joku muu voisi tämän tiedon varmistaa vielä. SamiK ehtikin jo vastata juuri ennen. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info