Kirjoittaja Aihe: 306 - Kansitiivisteen vaihto (XUD)  (Luettu 1502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vasilisko

  • Vieras
306 - Kansitiivisteen vaihto (XUD)
« : 13.11.2015, 13:08:17 »
Auto: 1998 306 1,9 TD (XUD9TE).

Kannentiivisteen vaihtaminen. Selasin tuossa foorumia, mutta ei sattunut silmiin aikaisempaa avausta. Eli millainen homma on purkaa kansi irti? Onnistuuko purkaminen yläkautta? Kumpi helpompi tapa? Irrottaako imu- ja pakosarja kannesta ja jättää ne konehuoneeseen vaiko nostaa koko kansi sarjoineen pois?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 306 - Kansitiivisteen vaihto (XUD)
« Vastaus #1 : 14.11.2015, 13:49:07 »
Oiskohan Haynesin korjausoppaassa selostusta tuosta? Jos kansiremontin arvo on sadoissa euroissa, ei se 30e oppaasta ole paha prosentti. Sen voi muuten saada kirjastostakin lainattua.

vasilisko

  • Vieras
Vs: 306 - Kansitiivisteen vaihto (XUD)
« Vastaus #2 : 14.11.2015, 14:23:23 »
Kansiremontit tuttuja hommia. Ei se huoleta. Helpompaa tietä irroittamiseen kyselin:)

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 173
Vs: 306 - Kansitiivisteen vaihto (XUD)
« Vastaus #3 : 15.11.2015, 22:58:14 »
En nyt juuri tuolle yhdistelmälle ole tehnyt, mutta näin näkemättä anna olla molempien sarjojen kiinni. Alakautta turbon öljyputket irti ja kannake lohkoon. Muuten yläkautta. Irroita konepelti kokonaan, se helpottaa työtä.
404, Expert, C3
2CV4

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Kansitiivisteen vaihto (XUD)
« Vastaus #4 : 15.11.2015, 23:44:22 »
306:ssa ei mielestäni ole tarpeen irrottaa konepeltiä moottoritilassa tehtävien korjaustöiden vuoksi? Konepelti on ainakin useimmissa hommissa käytännössä kokonaan pois tieltä, kunhan (2. mallisarjan autoissa irrottaa kaasujousien alapäät ja) nostaa pellin täysin pystyyn (kiinni narulla katossa olevaan koukkuun tai vaikka auton vetokoukkuun tai takapään hinaussilmukkaan).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info