Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (polttoainepumppu)  (Luettu 13827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Insane

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 1998 406 2,0 (XU10J4R, RFV, 360 000 km).

Elikkäs perjantaina ei tahtonut lähteä kaupan pihasta käyntiin, mutta hetken sahaamisen jälkeen käynnistyi. Myöhemmin samana päivänä teki samaa, mutta sitte ei enää käynnistynyt. Kipinää tulee, mutta bensaa ei. Releen kautta ei virtaa pumpulle asti tullut, mutta hyppyjohdolla saatiin virta kulkemaan, mutta pumppu ei äännä. Meneekö pumpun ja releen vaihtoon vai mikä olisi pelastus? Huomenna tarttis autoa, mutta eipä tälle iltaa enää osia saa. :-\

Ratkaisu:

Auto käynnistyi!!! Eli kaksoisreleen ja polttoainepumpun vaihto oli ratkaisuna. En alkanu kokeilemaan erikseen, mutta saattoppa olla kummatki ku ei releenkään kautta virta kulkenu pumpulle, eikä pumppu pyöriny tankissa suoralla virralla. Kiitos kaikille avusta ja kiitos etenkin peugeot-foorumia tiedonlisäyksestä!  :)

ATS

  • Vieras
Minun logiikalla jos virtaa sille pumpulle on saatu niin pumpussa se vika on , mutta tuo relepaketti on kyllä niin erikoinen viritys että ei välttämättä lähde siltikään mitään sille pumpulle vaikka niin luulisi ja koittaisi oikosulkea sen pinnin mikä sille pumpulle johtaa. Mittasitte siis että sinne pumpun johtoliittimeen tuli virtaa?

Insane

  • Vieras
Kokeiltiin nii ei tuu virtaa releen kanssa. Tosin nyt oli akun jännite niin matalana ettei jaksanu ees pyöräyttää konetta kummemmin, tosin ku mittasin samaan aikaan kun startattiin niin aivan pientä jännitettä näytti 0.08v virrat päällä 0.02v. Alkaa vähitellen rapsututtamaan päätä  ::)

ATS

  • Vieras
Akku lataukseen ja huomenna varmuuden vuoksi kumpikin hankintalistalle (rele ja pumppu) ei ne tarvikkeina taida enään hirmuisia maksaa ja taatusti toimii senjälkeen eikä tarvitse vit...käyriä nostaa kun tulikin väärä ensiksi hankittua. Ikää siis kummallakin osalla jo aikalailla tarpeeksi olettaisin.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Jos käytettävissä on riittävästi johtoa, niin kokeile antaa suoraan auton akulta tai irtoakulta virtaa polttoainepumpulle, niin varmistuu, onko vika tosiaan pumpussa vai jossain muualla.

Minkä verran autolla on muuten suunnilleen ajettu? Tietäisi vähän varautua omissakin kulkineissa polttoainepumppuvikoihin, jos vika siinä pumpussa autossasi on.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2015, 21:58:06, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Insane

  • Vieras
Niinkai se täytyy laittaa rahaa likoon. :D Eikai voi olla mahollista, että ajonesto ois jostain syystä menny päällee? Kolarikytkintäki on naputeltu ja sitä antennia vedetty lähemmäs. Voiko avain tyhjentää ittensä? Voishan tuota suoraa virtaa pumpullekki koittaa, mutta mahtaa se olla eessä uuden osto.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Tässä jotain tietoa polttoainepumppuun liittyen: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51937.

Ajonesto voi kyllä aktivoitua itsestään esim. väärin suoritetun akun irti ja kiinni kytkemisen tai alhaisen akkujännitteen seurauksena:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=37086.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=62357.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=46558.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67455.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=54048.0

Toimiiko keskuslukitus kauko-ohjauksella, palaako mittaristossa ajoneston merkkivalo ja antaako auto virheilmoituksen "engine immobiliser fault"?
« Viimeksi muokattu: 20.04.2016, 08:21:06, kirjoittanut cone »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Insane

  • Vieras
Oon katellu nuo linkit tässä päivien mittaan ja lontoon murteellaki olevia sivuja. Kiitos kuitenki linkeistä :) sehän tässä huono juttu onkin ku on vaan 1 avain eikä siinä ole sitä nappia lukituksille :D eikä ole välinettä millä lukea vikakoodeja. Pitää lähtä metsästämään sitä kaksoisrelettä kun motonetissäkään ei ollu ku se tiilenpunainen.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Nyt on bensapumppu pöydällä, uus pumppu ja kaksoisrele ostettu. Pumppu ei toiminu suoralla virralla tankissa mutta pöydällä kylläkin toimii :D ilmottelen jos alkaa nuilla osilla toiminaan!

Varmaankin pumpun hiilet ovat kuluneet liikaa, koska pumppu alkoi toimimaan vasta, kun sitä hiukan liikutteli.
« Viimeksi muokattu: 20.04.2016, 08:20:34, kirjoittanut cone »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Insane

  • Vieras
Uskoisin samaa että hiilet kulunu. Mielenkiintonen yhdistelmä kuitenki kun samaan aikaan kaksoisreleessä ei kulkenu virtoja oikein :D Oisko ollu sattuma osunu just mulle :D

ATS

  • Vieras
Ei vaan sen pumpun takeltelu kaiketi rikkoi myöskin sen releen kun yritti tunkea virtaa sinne pumpulle hiukan ylimääräistäkin/liikaakin? Releen kärkien pinnat palaneet niin ettei kontaktia.