Kirjoittaja Aihe: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)  (Luettu 1049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kyly

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« : 06.01.2016, 14:37:34 »
Auto: 2009 308 SW 1,6 HDi Sport.

Ensimmäinen diesel ja ensimmäiset oikeat pakkaset sillä alla (-25). Maantie/moottoritieajossa lämmöt nousee 90 paikkeille, mutta hiljaisemmassa vauhdissa pysyy 70-75 pitkässäkin ajossa. Onko ihan normaalia tälle koneelle vai pitäisikö alkaa jostain etsimään vikaa?

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #1 : 06.01.2016, 14:44:25 »
Jos keulamaskia ei ole, niin se kannattaa laittaa.

Kyly

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #2 : 06.01.2016, 14:47:59 »
Keulamaski on paikoillaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 523
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #3 : 06.01.2016, 14:53:30 »
Puskurin yläpuolisen raon voi myös tukkia, mutta välijäähdyttimen kohtaan vois jättää peittämättä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 076
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #4 : 06.01.2016, 15:00:30 »
Kuullostaa ihan normaalilta, ei jaksa pitää lämpöjä, eikä auta edes koko maskin tukkiminen, kovalla pakkasella likennevaloihin pysähtyessä alkaa lämmöt laskea ihan varmasti. Sopivalla tukkimisella saa lämmöt pysymään 60 km/h nopeudesta ylöspäin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Kyly

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #5 : 06.01.2016, 15:32:13 »
Selvä, kiitoksia vastauksista. Pitänee hieman tilkitä tuota ylempääkin rakoa siis.

TmV

  • Vieras
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #6 : 08.01.2016, 10:37:29 »
Auto: 2011 308 SW 1,6 HDi (DV6C, 9HR, 82 kW/111 hv).

Minulla on molemmat raot tukittu, ja kovalla pakkasella (yli -20 C) lämmöt käyttäytyy juuri kuten SamiK kirjoitti. Eli kun ajetaan "jatkuvaa ajoa" (myös kaupungissa), lämmöt nousee noin 10 kilometrin ajon jälkeen mittarin mukaan 90 asteeseen ja pysyvät siellä. Mutta kun joutuu pysähtymään tai ajamaan hiljaista ajoa niin lämmöt tippuu aika pian noin 70 asteeseen.

Eli ilmeisesti aivan normaalia?

Ou812

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 354
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #7 : 08.01.2016, 12:00:09 »
On normaalia.
Ex- 307 1.6 Hdi90 farkku -08
"rouge Lucifer"

PekkaTi

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 780
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #8 : 08.01.2016, 13:07:13 »
Ja näillä -25 pakkasilla tippuu tyhjäkäynnillä alle 70 asteen ainakin minulla...
Nykyinen: 308 SW Active 112 e-HDi 2-tronic vm. 2012
Edelliset: 307 Wagon Premium Plus HDi (66 kW), vm. 2007, 306 ST HDi (66 kW) vm. 2001, Renault 19 TXE Chamade vm. 1991, Peugeot 205 vm. 1985



PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 523
Vs: 308 - Moottorin käyntilämpötila (DV6)
« Vastaus #9 : 08.01.2016, 14:17:43 »
Laita sisäkierto päälle ku pysähtyy valoihin. Jos lämpötila säädetty HI asentoon, niin tällöin käytössä on automaattinen sisäilmankierrätys. Käy välillä päällä itsestään, lämppärin puhallusilma kuumempaa mutta voi huurruttaa ikkunoita.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2016, 14:34:55, kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 508 & Peugeot 607