Kirjoittaja Aihe: 207 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (lämpötila-anturi)  (Luettu 17394 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ismoo1

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2009 207 1,4.

30 asteen paukkupakkaset teki jotain autolle, viimeisen kerran se käynnistyi hetkeksi -30 asteen pakkasessa, mutta sammui eikä enää käynnistynyt. Sitä ennen auto toiminut moitteetta.

Nyt sain auton lämpimään talliin ja olen lataillut akkua, purkanut ilmanputsarin pois ja koittanut käynnistyssprayllä useita kertoja mutta ei vain käynnisty. Ei kai tulpat ole voineet kaikki kastua tai mennä pilalle, kun ei edes lupaa. Suurin osa starteista ilman kaasua, sprayllä tai ilman. Startti pyörii iloisesti.

Mitä koittaa seuraavaksi? En tulppien esiinsaamiseki löytänyt oikein mistään ohjeita ja niin paljon muovia päällä ettei tiedä mistä aloittaa...

Ratkaisu:

Laitetaanpa tarinalle loppu, suht onnellinen vielä. ::)

Merkkihuolto löysi viaksi rikkoutuneen lämpöanturin (antoi 105 asteen lukemaa), jonka takia seokset liian rikkaalla ja tukehtui tms. Lukuisat startttiyritykset oli pilanneet tulpat ja laimentaneet öljyt, joten turhia kuluja tuli mukaan. Loppusumma 600 e, ei halpa, muttei ihan järkytystä aiheuttanut. :P

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Tuosta suojalevy missä Peugeot logo irti kahdella torxilla, alta paljastuu ensin puolat ja sieltä alta tulpat.




Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 639
Sulakkeet varmaankin käyty jo läpi?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

ismoo1

  • Vieras
Kiitos vinkeistä.

Ei olla vielä oikein ehditty tosissaan paneutua...

Mutta mitä löytynyt: sulakkeet ehjiä. Naapurin pojat jotka harrastaneet autoja enemmänkin katsoivat että vikakoodi osoittaa VVT säätöventtiiliin. Osa irrotettiin mutta mäntä ainakin liikkui normaalisti. Voiko venttiiliä jotenkin testata jollain jännitteellä, ettei esim 12V polta sitä? Seuraavaksi yritettiinlöytää säätöventtilin ohjausrelettä mutta i tullut vastaan ainakaan sulakeesästä eikä sen alapuolelta. Onkohan sille edes relettä, ja jos niin missä?

Nettisurfailun perusteella VVT voisi olla mahdollinen ongelman aiheuttaja, tuntuu kyllä maallikolle oudolta että venttiilejä vain muutaman asteen säätävä osan rikkoutuminen voisi estää käynnistyksen. Vai onko se ajotietokone joka sanoo kiitos ei kun vikakoodi päällä.

En nyt vielä tulppia availlut, eilen se muutaman sytyksen lupasikin ja bensa haisee joten tuntuisi bensaa saavan ja jokusen kipinänkin.


micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Ettei olisi jako hypännyt ja nyt nokka-akseli ja kampiakseli ei yhtenäinen. Luettiinko vikakoodi jollain kunnollisella lukijalla vai Motonet-tyyppisellä?
404, Expert, C3
2CV4

eeeno

  • Vieras
Ei noilla tiedoilla kauheasti voi sanoa mistä se voisi johtua.

Käytä käynnistysspraytä mieluummin vanhaan väljään traktoriin, äläkä moderneihin autoihin. Siitä ei tykkää edes 90-luvun autot. Sillä saa todennäkösesti vain uusia vikoja aikaan.

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 285
Kannattaa varmistaa se jako heti. Jos se hypännyt niin remmi vissiin löystynyt. Tiä kuin hankala se tässä on mut emännän dieselissä niin hankala, etten ala itte siihen. Löydä merkkejä millään.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Ketju harvemmin hyppii? Aloittaja voisi toki tarken auton tiedot, mutta 2009 taitaa kaikki olla VTI koneita...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97