Kirjoittaja Aihe: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen  (Luettu 4428 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 181
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #15 : 13.06.2016, 23:12:26 »
En tiedä vaikuttaisiko moottoriöljyn lämpö. Kylmässä koneessa on paksumpaa öljyä joka saattaa nostaa vähän korkeamman paineen, jospa se poistaa välykset. Myös se kun kone on sammutettu, se jää johonkin asentoon ja jos sopivasti joku venttiilinnokka painaa nokka-akselin säätömekanismia tyhjentäen öljyt sieltä, niin käynnistettäessä sen välyksen täyttyminen kestää kauemmin. Eli on arpapeliä mihin asentoon kone pysähtyy, jos käy tsäkä, venttiilinnokka ei paina öljyjä sieltä ulos ja se käynnistyy nätimmin.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #16 : 28.08.2016, 12:28:14 »
Voiko pelkän jousen vaihtaa?

Itse itselleni vastaan, ei voi. Mutta nyt vaihdoin koko vct-säätökokkareen imunokan päähän ja kas, ääni poistui täysin ja persdyno sanoo että täyskaasukiihdytyksessä kone vetää iloisemmin :). Osan ostin ebay.sta hintaan 290e kotiovelle, merkkiliike pyysi tästä 1080e ;). Uusi osa on tehty 2015 Japanissa, toivottavasti toimii kauemman kuin alkuperäinen.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #17 : 29.08.2016, 12:32:31 »
Joo tosta tehojen lisääntymisesto puhui Mäkelän Autossakin joku huoltomies, teitkö itse vaihdon ja kauanko meni aikaa - oliko paha rasti?  :D
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #18 : 29.08.2016, 16:21:15 »
Ei ole paha työ, jakohihna on otettava pois, eli sen vaihdon yhteydessä kannatta tehdä.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #19 : 29.08.2016, 17:18:49 »
Yhteen 407:aan on ko. osaa etsitty, mutta ei ole ebaystakaan tullut vastaan. Saisko linkkiä mistä tilasit?
Nykyään 407sw 2,2hdi -08. Exät 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
  • Ravintoketjun huipulla.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #21 : 30.08.2016, 09:08:51 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Mikäs se aiheuttaa tuossa ES9A:ssa käynnistys ralahduksen, kun siinä ei tuollaista VARIABLE TIMING SETTING HUB ole?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 769
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #22 : 30.08.2016, 09:47:09 »
Kyllä ES9A:ssa vastaava systeemi on, kehittyneempi versio imunokkien ajoituksesta. Siitä en ole varma onko se kestävämpi tai onko toimilaite suoraan imunokka-akselin hihnapyörään integroitu, mutta olikos tuossa käynnistysralahduksessa nimenomaan kyse siitä että öljynsuodattimen takaiskuventtiili ei ole tarpeeksi tiivis ja päästää seisomisen aikana öljykanaviston valumaan tyhjäksi. Tästä löytyy ainakin yksi pitkä viestiketju haulla jossa näitä käynnistys ralahduksia on mietitty.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #23 : 31.08.2016, 07:02:19 »
Juu, kyllä nuo keskustelut on luettu ja osallistuttu. Hajotuskuvasta ei ihan vastaavaa löydy, kylläkin kahden nokka-akselin päässä on "Pinion hub" joka on samaan tapaan hammasrattaiden alla. Ajattelin vaan kun hinnat katsoo niin nuo pinion hubit maksaa 80€ kipale ja tuo timing setting hub yli 1000€. ES9A:n nokan hajotuskuvassa ei ole mitään valve timingiin viittaavaa. Suodattimen takaiskuventtiilin vuotamisesta siinä tuskin on kyse, ei kai niistä jokainen voi vuotaa ja ralahdushan alkaa vasta vanhemmiten. Nokkahihnan vaihto tulossa niin silloin voisi vaihtaa muitakin osia mutta ei taida olla mitään vaihdettavaa tiedossa.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 769
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #24 : 31.08.2016, 08:35:02 »
Eikös nuo mainitsemasi pinion hubit ole pakonokkien päässä? Niissä ei ole ajoitusta, mutta imunokkien hihnapyörälle (0805F9) sb antaa hinnaksi 585e joten väittäisin että näissä on toimilaite integroituna, ei siis ole irrallinen osa niinkuin näissä muissa koneissa. Imunokka-akseleiden ajoituksen säätö moottorissa kuitenkin on.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 103
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #25 : 31.08.2016, 09:16:08 »
Juuri näin kuin Antti3 sanoo. ES9A koneessa on imupuolella VVT-pyörät ja pakopuolella "pulteilla lukitut manuaalisesti säädettävät" hihnapyörät.

ES9A koneen kohdalla kyse taitaa olla vain käynnistyksen yhteydessä (mahdollisesti) kuuluvasta ralahduksesta toisin kuin 2,2l 4-pyttyisen kohdalla, eli ei siinä mielessä niin vakava ongelma.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #26 : 31.08.2016, 13:49:29 »
Juu, näin ilmeisesti on, vaikka SB antaakin kummallekin osalle nimeksi GAMSHAFT GEAR. Kuvissa on kyllä selvä ero (ja hinnassa). No onko joku näitä tuohon ES9A:han vaihtanut ja saanut ralahduksen loppumaan? En muista nähneeni sellaista kirjoitusta. Vakavaa tai ei, pattiin ottavaa ainakin eikä tuollainen romina kuulu auton moottoriin.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 103
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #27 : 31.08.2016, 14:08:57 »
Öljyllä on jonkin verran merkitystä tuohon käynnistyksessä kuuluvaan ääneen. Suodatin saattaa kanssa auttaa hieman mutta ainakaan omalla kohdalla öljyillä on suurempi merkitys. Meillä siis tuo rolahdus tulee vain kylmällä koneella 1. käynnistyksellä, muuten ei pidä mitään ääntä. Olen ymmärtänyt, että ES9A koneen kohdalla kyse on juuri vain käynnistyksessä tuleva ääni enkä muista pahemmin lukeneeni, että nämä koneet ääntelisivät käynnissä ollessaan.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #28 : 01.09.2016, 07:17:06 »
Juu, eipä tuo muulloin ääntele kuin ekalla käynnistyksellä kun kylmä kone. Öljyllä on ainakin sen verran vaikutusta että uusilla öljyillä on rolahdus poissa, alkaa uudelleen kun kilsoja 1000-1500 ja aivan sama mitä öljyä laittaa, on tässä muutaman vuoden aikana ehtinyt testailla niin öljyjä kuin suodattimiakin.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Moottori naputtaa voimakkaasti käynnistyksen jälkeen
« Vastaus #29 : 13.08.2017, 15:32:35 »
Itse itselleni vastaan, ei voi. Mutta nyt vaihdoin koko vct-säätökokkareen imunokan päähän ja kas, ääni poistui täysin ja persdyno sanoo että täyskaasukiihdytyksessä kone vetää iloisemmin :). Osan ostin ebay.sta hintaan 290e kotiovelle, merkkiliike pyysi tästä 1080e ;). Uusi osa on tehty 2015 Japanissa, toivottavasti toimii kauemman kuin alkuperäinen.

Vuosi ajeltu ilman naputusta, kannatti vaihtaa tuo kikkare. ;D
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07